Show simple item record

A board game for development of pupils' geographical thinking
dc.contributor.advisorKrajňáková, Lenka
dc.creatorPolák, Vojtěch
dc.date.accessioned2025-06-21T09:30:21Z
dc.date.available2025-06-21T09:30:21Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/199201
dc.description.abstractTato práce se zabývá vytvořením didaktické deskové hry. Hra je určena především pro druhý stupeň základních škol a nižší stupeň gymnázií. Hra má za cíl přimět žáky geograficky myslet, uvažovat nad geografickou polohou míst a využívat poznatky z kartografie, socioekonomické geografie a částečně také fyzické geografie. Principem hry je odpovídat na otázky zaměřené na geografické myšlení a vylepšovat okolí svého města. Bakalářská práce obsahuje rešerši literatury ohledně geografického myšlení a didaktických deskových her ve výuce, metodiku tvorby deskové hry včetně jejich komponentů a její pravidla. Hra byla pilotně testována vysokoškolskými studenty. Klíčová slova: didaktická hra, desková hra, geografické myšlení, geografie, zeměpis, mapacs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the creation of an educational board game. The game is intended primarily for the second stage of elementary schools and the lower stage of high school. The game aims to encourage students to think geographically, to reflect on the geographical location of places, and to use knowledge from cartography, socio-economic geography, and partially also physical geography. The principle of the game is to answer geographic thinking questions and improve the surroundings of their city. The work includes a literature review regarding geographical thinking and board games in education, a methodology for creating the board game and its rules, and a description of its components. The game was tested by university students. Keywords: educational game, board game, geographical thinking, geography, mapen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjecteducational gameen_US
dc.subjectboard gameen_US
dc.subjectgeographical thinkingen_US
dc.subjectgeographyen_US
dc.subjectmapen_US
dc.subjectdidaktická hracs_CZ
dc.subjectdesková hracs_CZ
dc.subjectgeografické myšlenícs_CZ
dc.subjectgeografiecs_CZ
dc.subjectzeměpiscs_CZ
dc.subjectmapacs_CZ
dc.titleDidaktická desková hra pro rozvoj geografického myšlení žákůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-05-30
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Developmenten_US
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId271956
dc.title.translatedA board game for development of pupils' geographical thinkingen_US
dc.contributor.refereeBendl, Tomáš
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeography for Teacher Education - History for Teacher Educationen_US
thesis.degree.disciplineGeografie se zaměřením na vzdělávání - Dějepis se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programGeography for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programGeografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Developmenten_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csGeografie se zaměřením na vzdělávání - Dějepis se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enGeography for Teacher Education - History for Teacher Educationen_US
uk.degree-program.csGeografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enGeography for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá vytvořením didaktické deskové hry. Hra je určena především pro druhý stupeň základních škol a nižší stupeň gymnázií. Hra má za cíl přimět žáky geograficky myslet, uvažovat nad geografickou polohou míst a využívat poznatky z kartografie, socioekonomické geografie a částečně také fyzické geografie. Principem hry je odpovídat na otázky zaměřené na geografické myšlení a vylepšovat okolí svého města. Bakalářská práce obsahuje rešerši literatury ohledně geografického myšlení a didaktických deskových her ve výuce, metodiku tvorby deskové hry včetně jejich komponentů a její pravidla. Hra byla pilotně testována vysokoškolskými studenty. Klíčová slova: didaktická hra, desková hra, geografické myšlení, geografie, zeměpis, mapacs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the creation of an educational board game. The game is intended primarily for the second stage of elementary schools and the lower stage of high school. The game aims to encourage students to think geographically, to reflect on the geographical location of places, and to use knowledge from cartography, socio-economic geography, and partially also physical geography. The principle of the game is to answer geographic thinking questions and improve the surroundings of their city. The work includes a literature review regarding geographical thinking and board games in education, a methodology for creating the board game and its rules, and a description of its components. The game was tested by university students. Keywords: educational game, board game, geographical thinking, geography, mapen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV