dc.contributor.advisor | Krajňáková, Lenka | |
dc.creator | Polák, Vojtěch | |
dc.date.accessioned | 2025-06-21T09:30:21Z | |
dc.date.available | 2025-06-21T09:30:21Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/199201 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá vytvořením didaktické deskové hry. Hra je určena především pro druhý stupeň základních škol a nižší stupeň gymnázií. Hra má za cíl přimět žáky geograficky myslet, uvažovat nad geografickou polohou míst a využívat poznatky z kartografie, socioekonomické geografie a částečně také fyzické geografie. Principem hry je odpovídat na otázky zaměřené na geografické myšlení a vylepšovat okolí svého města. Bakalářská práce obsahuje rešerši literatury ohledně geografického myšlení a didaktických deskových her ve výuce, metodiku tvorby deskové hry včetně jejich komponentů a její pravidla. Hra byla pilotně testována vysokoškolskými studenty. Klíčová slova: didaktická hra, desková hra, geografické myšlení, geografie, zeměpis, mapa | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis deals with the creation of an educational board game. The game is intended primarily for the second stage of elementary schools and the lower stage of high school. The game aims to encourage students to think geographically, to reflect on the geographical location of places, and to use knowledge from cartography, socio-economic geography, and partially also physical geography. The principle of the game is to answer geographic thinking questions and improve the surroundings of their city. The work includes a literature review regarding geographical thinking and board games in education, a methodology for creating the board game and its rules, and a description of its components. The game was tested by university students. Keywords: educational game, board game, geographical thinking, geography, map | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.subject | educational game | en_US |
dc.subject | board game | en_US |
dc.subject | geographical thinking | en_US |
dc.subject | geography | en_US |
dc.subject | map | en_US |
dc.subject | didaktická hra | cs_CZ |
dc.subject | desková hra | cs_CZ |
dc.subject | geografické myšlení | cs_CZ |
dc.subject | geografie | cs_CZ |
dc.subject | zeměpis | cs_CZ |
dc.subject | mapa | cs_CZ |
dc.title | Didaktická desková hra pro rozvoj geografického myšlení žáků | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-05-30 | |
dc.description.department | Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Social Geography and Regional Development | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 271956 | |
dc.title.translated | A board game for development of pupils' geographical thinking | en_US |
dc.contributor.referee | Bendl, Tomáš | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Geography for Teacher Education - History for Teacher Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Geografie se zaměřením na vzdělávání - Dějepis se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Geography for Teacher Education | en_US |
thesis.degree.program | Geografie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of Social Geography and Regional Development | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Geografie se zaměřením na vzdělávání - Dějepis se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Geography for Teacher Education - History for Teacher Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Geografie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Geography for Teacher Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se zabývá vytvořením didaktické deskové hry. Hra je určena především pro druhý stupeň základních škol a nižší stupeň gymnázií. Hra má za cíl přimět žáky geograficky myslet, uvažovat nad geografickou polohou míst a využívat poznatky z kartografie, socioekonomické geografie a částečně také fyzické geografie. Principem hry je odpovídat na otázky zaměřené na geografické myšlení a vylepšovat okolí svého města. Bakalářská práce obsahuje rešerši literatury ohledně geografického myšlení a didaktických deskových her ve výuce, metodiku tvorby deskové hry včetně jejich komponentů a její pravidla. Hra byla pilotně testována vysokoškolskými studenty. Klíčová slova: didaktická hra, desková hra, geografické myšlení, geografie, zeměpis, mapa | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with the creation of an educational board game. The game is intended primarily for the second stage of elementary schools and the lower stage of high school. The game aims to encourage students to think geographically, to reflect on the geographical location of places, and to use knowledge from cartography, socio-economic geography, and partially also physical geography. The principle of the game is to answer geographic thinking questions and improve the surroundings of their city. The work includes a literature review regarding geographical thinking and board games in education, a methodology for creating the board game and its rules, and a description of its components. The game was tested by university students. Keywords: educational game, board game, geographical thinking, geography, map | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |