Pedagogická fakulta: Poslední příspěvky
Zobrazují se záznamy 21-40 z 20036
-
Vliv pravidelné plavecké výuky na motorické dovednosti dětí předškolního věku
Výsledek obhajoby: OBHÁJENO(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)Datum obhajoby: 29. 5. 2025Název: Vliv pravidelné plavecké výuky na motorické dovednosti dětí předškolního věku Cíl: Cílem diplomové práce bylo zjistit, v jaké míře plavecká výuka ovlivňuje pohybové schopnosti dětí ve věku tří až šesti let. Metody: ... -
Jane Austen on Screen: A Study of Language Adaptation
Výsledek obhajoby: OBHÁJENO(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)Datum obhajoby: 29. 5. 2025Tato diplomová práce se zaměřuje na román Pýcha a předsudek od Jane Austenové a jeho filmovou adaptaci z roku 2005 režírovanou Joem Wrightem. Zkoumá dialog a jeho změny, které nastávají mezi původním románem a jeho moderní ... -
Alfred de Musset, "Confessions d'un enfant du siècle" - contextualisation et analyse du roman
Výsledek obhajoby: OBHÁJENO(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)Datum obhajoby: 29. 5. 2025 -
Odborné činnosti a náplň práce školního speciálního pedagoga na základní škole
Výsledek obhajoby: OBHÁJENO(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)Datum obhajoby: 29. 5. 2025 -
Tranzice ze školy do dalších životních etap mladých dospělých s intelektovým postižením s využitím metody Life course approach
Výsledek obhajoby: OBHÁJENO(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)Datum obhajoby: 30. 5. 2025Tato bakalářská práce se zabývá problematikou tranzice mladých dospělých s intelektovým postižením ze školního prostředí do dalších etap jejich života. Cílem výzkumu je prozkoumat žitou zkušenost těchto jednotlivců v procesu ... -
Vliv menstruačního cyklu na výkon a psychické stavy sportovkyň
Výsledek obhajoby: OBHÁJENO(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)Datum obhajoby: 29. 5. 2025Práce řeší problematiku neporozumění vlivu menstruačního cyklu ženskou sportující populaci. Cílem práce je identifikovat vliv menstruačního cyklu na psychické stavy, které následně ovlivňují výkon sportovkyň na vrcholové ... -
Využití biblioterapie a dramaterapie při začlenění žáka se spinální svalovou atrofií do třídního kolektivu ve společném vzdělávání
Výsledek obhajoby: OBHÁJENO(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)Datum obhajoby: 29. 5. 2025Tato bakalářská práce se věnuje problematice začleňování žáků se spinální svalovou atrofií (SMA) do běžného třídního kolektivu v rámci společného vzdělávání. Cílem práce je zkoumat, jak mohou techniky biblioterapie a ... -
Synestézia ako špecifický prostriedok v klavírnej interpretácii
Výsledek obhajoby: OBHÁJENO(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)Datum obhajoby: 29. 5. 2025 -
Analýza a srovnání učebnic anglického jazyka v České republice a ve Francii
Výsledek obhajoby: OBHÁJENO(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)Datum obhajoby: 29. 5. 2025 -
Dysfunkce senzorické integrace u dětí s poruchou autistického spektra a jejich vliv na učení a chování
Výsledek obhajoby: OBHÁJENO(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)Datum obhajoby: 30. 5. 2025 -
J.D. Salinger's The Catcher in the Rye and S. Chbosky's The Perks of Being a Wallflower: Two faces of teenage angst
Výsledek obhajoby: OBHÁJENO(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)Datum obhajoby: 29. 5. 2025Tato diplomová práce se zabývá komparativní analýzou úzkosti u mladistvých, konkrétně tím, jak je tato tematika zobrazena ve dvou románech o dospívání: Kdo chytá v žitě od J. D. Salingera (1951) a Ten, kdo sedí v koutě od ... -
Etické implikace v dílech A. Camuse a E. Lévinase
Výsledek obhajoby: OBHÁJENO(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)Datum obhajoby: 29. 5. 2025Tato práce zkoumá prostřednictvím komparativní analýzy Camusových děl Cizinec (1942), Mýtus o Sisyfovi (1942), Mor (1947), Člověk revoltující (1951) a Pád (1956), spolu s Lévinasovými díly s hlavním zaměřením na Totalitu ... -
Problematika šikany učitelů ze strany žáků na základní škole
Výsledek obhajoby: OBHÁJENO(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)Datum obhajoby: 29. 5. 2025 -
Comparison of the implementation of environmental education in different types of kindergartens
Výsledek obhajoby: NEOBHÁJENO(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)Datum obhajoby: 26. 5. 2025V diplomové práci se autorka zabývá tématem environmentální výchovy a její realizací v různých typech mateřských škol. V předškolním věku se formují základní postoje a hodnoty, které následně ovlivňují děti po celý život. ... -
Postoje pedagogů ke vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v běžných základních školách
Výsledek obhajoby: OBHÁJENO(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)Datum obhajoby: 29. 5. 2025 -
Přínos GDPR pro školy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENO(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)Datum obhajoby: 26. 5. 2025 -
Analýza dalšího vzdělávání ředitelů základních uměleckých škol Královéhradeckého kraje
Výsledek obhajoby: NEOBHÁJENO(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)Datum obhajoby: 27. 5. 2025 -
Metody využívané při výuce jazykových jevů ve 2. ročníku na základní škole
Výsledek obhajoby: OBHÁJENO(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)Datum obhajoby: 19. 5. 2025This thesis deals with the topic of methods used in introducing the long 'ú/ů' and hard consonants in the 2nd grade of elementary school. The aim of the thesis is to determine which methods and strategies are currently ... -
Vzdělávání osob ve výkonu trestu odnětí svobody
Výsledek obhajoby: OBHÁJENO(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)Datum obhajoby: 27. 5. 2025This qualification thesis focuses on the examination of education of convicted persons as a key tool for resocialisation and support of their subsequent integration into society. The research is carried out in a Czech ... -
Téma nemoci rodinného příslušníka zprostředkované prostřednictvím literatury pro děti mladšího školního věku
Výsledek obhajoby: OBHÁJENO(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)Datum obhajoby: 23. 5. 2025The diploma thesis "The theme of illness mediated through literature for children of younger school age" deals with how children can be introduced to complex life situations associated with illness, especially the illness ...