Zobrazit minimální záznam

Analysis of students' understanding of politics in the lessons social sciences
dc.contributor.advisorDvořáková, Michaela
dc.creatorHaškovcová, Martina
dc.date.accessioned2017-05-07T11:17:22Z
dc.date.available2017-05-07T11:17:22Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/43938
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou a následně diagnostikou studentských porozumění vybraným tématům politického vzdělávání v rámci občanského a společenskovědního základu. V teoretické části bylo rozebráno několik tematických celků, jako je vymezení základních pojmů a jejich souvislosti, teorie konstruktivismu, metodologie pedagogického výzkumu či systém politického vzdělávání ve škole. V praktické části byla pomocí kvalitativního výzkumu - metody rozhovoru - provedena diagnostika studentských porozumění ve dvou věkových kategoriích. Poté byly obě skupiny srovnány. Na základě získaných poznatků byla provedena komparace s používanými učebnicemi. Klíčová slova: Studentské porozumění, pedagogický konstruktivismus, politické vzdělávání, kvalitativní výzkumcs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with problems and diagnostics of students understanding of politics in the lessons social sciences. The theoretical part concerns several thematic units such definition of key terms and their relations, the theory of constructivism, the methodology of the pedagogical research or the system of political education at school. The practical part involves the qualitative research of students' understanding in two age categories, using the method of interview. Then, both groups of students were compared. On the basis of retrieved information the confrontation with frequently used coursebooks was created. Key words: Students' understanding, pedagogical constructivism, political education, qualitative researchen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectstudentské porozuměnícs_CZ
dc.subjectpedagogický konstruktivismuscs_CZ
dc.subjectpolitické vzdělávánícs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectstudents' understandingen_US
dc.subjectpedagogical constructivismen_US
dc.subjectpolitical educationen_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.titleDiagnostika studentských porozumění vybraným tématům politického vzdělávání v rámci občanského a společenskovědního základucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-21
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId120273
dc.title.translatedAnalysis of students' understanding of politics in the lessons social sciencesen_US
dc.contributor.refereeKubišová, Zuzana
dc.identifier.aleph001466913
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou a následně diagnostikou studentských porozumění vybraným tématům politického vzdělávání v rámci občanského a společenskovědního základu. V teoretické části bylo rozebráno několik tematických celků, jako je vymezení základních pojmů a jejich souvislosti, teorie konstruktivismu, metodologie pedagogického výzkumu či systém politického vzdělávání ve škole. V praktické části byla pomocí kvalitativního výzkumu - metody rozhovoru - provedena diagnostika studentských porozumění ve dvou věkových kategoriích. Poté byly obě skupiny srovnány. Na základě získaných poznatků byla provedena komparace s používanými učebnicemi. Klíčová slova: Studentské porozumění, pedagogický konstruktivismus, politické vzdělávání, kvalitativní výzkumcs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with problems and diagnostics of students understanding of politics in the lessons social sciences. The theoretical part concerns several thematic units such definition of key terms and their relations, the theory of constructivism, the methodology of the pedagogical research or the system of political education at school. The practical part involves the qualitative research of students' understanding in two age categories, using the method of interview. Then, both groups of students were compared. On the basis of retrieved information the confrontation with frequently used coursebooks was created. Key words: Students' understanding, pedagogical constructivism, political education, qualitative researchen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.identifier.lisID990014669130106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV