Diagnostika studentských porozumění vybraným tématům politického vzdělávání v rámci občanského a společenskovědního základu
Analysis of students' understanding of politics in the lessons social sciences
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43938Identifikátory
SIS: 120273
Kolekce
- Kvalifikační práce [19354]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kubišová, Zuzana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
21. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
studentské porozumění, pedagogický konstruktivismus, politické vzdělávání, kvalitativní výzkumKlíčová slova (anglicky)
students' understanding, pedagogical constructivism, political education, qualitative researchDiplomová práce se zabývá problematikou a následně diagnostikou studentských porozumění vybraným tématům politického vzdělávání v rámci občanského a společenskovědního základu. V teoretické části bylo rozebráno několik tematických celků, jako je vymezení základních pojmů a jejich souvislosti, teorie konstruktivismu, metodologie pedagogického výzkumu či systém politického vzdělávání ve škole. V praktické části byla pomocí kvalitativního výzkumu - metody rozhovoru - provedena diagnostika studentských porozumění ve dvou věkových kategoriích. Poté byly obě skupiny srovnány. Na základě získaných poznatků byla provedena komparace s používanými učebnicemi. Klíčová slova: Studentské porozumění, pedagogický konstruktivismus, politické vzdělávání, kvalitativní výzkum
This diploma thesis deals with problems and diagnostics of students understanding of politics in the lessons social sciences. The theoretical part concerns several thematic units such definition of key terms and their relations, the theory of constructivism, the methodology of the pedagogical research or the system of political education at school. The practical part involves the qualitative research of students' understanding in two age categories, using the method of interview. Then, both groups of students were compared. On the basis of retrieved information the confrontation with frequently used coursebooks was created. Key words: Students' understanding, pedagogical constructivism, political education, qualitative research