Show simple item record

Landscape in computer games: the example of the game environment Kingdom Come: Deliverance
dc.contributor.advisorJančák, Vít
dc.creatorBlokeš, Martin
dc.date.accessioned2025-06-21T09:32:43Z
dc.date.available2025-06-21T09:32:43Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/199203
dc.description.abstractPráce zkoumá, jaké faktory a aspekty ovlivňují chování hráčů při průchodu herní krajinou v počítačové hře. Cílem práce je analyzovat herní krajinu z geografického hlediska. Zaměřuje se na způsob jejího zobrazování a reprezentace, na prostorové a funkční aspekty herního prostředí a na roli, kterou krajina hraje při orientaci a rozhodování hráčů během pohybu ve hře. Práce kombinuje přehled literatury s empirickou částí, ve které jsou na základě herního testování a hráčských rozhodování v počítačové hře Kingdom Come: Deliverance ověřovány typologie hráčů a jejich způsoby vnímání herní krajiny. Zjištění ukazují, že herní krajina ovlivňuje volbu trasy hráčů především skrze vizuální prvky, přičemž různé typy hráčů preferují odlišné způsoby pohybu. Práce spojuje geografický pohled s herními studiemi a navrhuje konkrétní způsob, jak krajinu ve videohrách zkoumat. Klíčová slova: počítačové hry, krajina, rozhodovací proces, typologie hráčůcs_CZ
dc.description.abstractThe thesis explores the factors and aspects that shape player behavior during navigation through the game landscape in a computer game. The aim of the thesis is to analyze the game landscape from a geographical perspective. It focuses on its depiction and representation, on the spatial and functional aspects of the game environment, and on the role the landscape plays in player orientation and decision-making during movement in the game. This thesis combines a literature review with an empirical section that examines player typologies and their perception of the game landscape, based on gameplay testing and decision-making in the computer game Kingdom Come: Deliverance. The findings show that the game landscape influences players' route choices primarily through visual elements, with different player types preferring different movement strategies. The thesis connects geographical thinking with game studies and suggests a method for analyzing landscapes in video games. Keywords: computer games, landscape, decision-making process, player typologyen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectcomputer gamesen_US
dc.subjectlandscapeen_US
dc.subjectdecision-making processen_US
dc.subjectplayer typologyen_US
dc.subjectpočítačové hrycs_CZ
dc.subjectkrajinacs_CZ
dc.subjectrozhodovací procescs_CZ
dc.subjecttypologie hráčůcs_CZ
dc.titleKrajina v počítačových hrách: příklad herního prostředí Kingdom Come: Deliverancecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-05-29
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Developmenten_US
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId279776
dc.title.translatedLandscape in computer games: the example of the game environment Kingdom Come: Deliveranceen_US
dc.contributor.refereeBoudný, Zdeněk
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeography for Teacher Education - History for Teacher Educationen_US
thesis.degree.disciplineGeografie se zaměřením na vzdělávání - Dějepis se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programGeography for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programGeografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Developmenten_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csGeografie se zaměřením na vzdělávání - Dějepis se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enGeography for Teacher Education - History for Teacher Educationen_US
uk.degree-program.csGeografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enGeography for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce zkoumá, jaké faktory a aspekty ovlivňují chování hráčů při průchodu herní krajinou v počítačové hře. Cílem práce je analyzovat herní krajinu z geografického hlediska. Zaměřuje se na způsob jejího zobrazování a reprezentace, na prostorové a funkční aspekty herního prostředí a na roli, kterou krajina hraje při orientaci a rozhodování hráčů během pohybu ve hře. Práce kombinuje přehled literatury s empirickou částí, ve které jsou na základě herního testování a hráčských rozhodování v počítačové hře Kingdom Come: Deliverance ověřovány typologie hráčů a jejich způsoby vnímání herní krajiny. Zjištění ukazují, že herní krajina ovlivňuje volbu trasy hráčů především skrze vizuální prvky, přičemž různé typy hráčů preferují odlišné způsoby pohybu. Práce spojuje geografický pohled s herními studiemi a navrhuje konkrétní způsob, jak krajinu ve videohrách zkoumat. Klíčová slova: počítačové hry, krajina, rozhodovací proces, typologie hráčůcs_CZ
uk.abstract.enThe thesis explores the factors and aspects that shape player behavior during navigation through the game landscape in a computer game. The aim of the thesis is to analyze the game landscape from a geographical perspective. It focuses on its depiction and representation, on the spatial and functional aspects of the game environment, and on the role the landscape plays in player orientation and decision-making during movement in the game. This thesis combines a literature review with an empirical section that examines player typologies and their perception of the game landscape, based on gameplay testing and decision-making in the computer game Kingdom Come: Deliverance. The findings show that the game landscape influences players' route choices primarily through visual elements, with different player types preferring different movement strategies. The thesis connects geographical thinking with game studies and suggests a method for analyzing landscapes in video games. Keywords: computer games, landscape, decision-making process, player typologyen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV