Krajina v počítačových hrách: příklad herního prostředí Kingdom Come: Deliverance
Landscape in computer games: the example of the game environment Kingdom Come: Deliverance
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/199203Identifikátory
SIS: 279776
Kolekce
- Kvalifikační práce [20864]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Boudný, Zdeněk
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Geografie se zaměřením na vzdělávání - Dějepis se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje
Datum obhajoby
29. 5. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
počítačové hry, krajina, rozhodovací proces, typologie hráčůKlíčová slova (anglicky)
computer games, landscape, decision-making process, player typologyPráce zkoumá, jaké faktory a aspekty ovlivňují chování hráčů při průchodu herní krajinou v počítačové hře. Cílem práce je analyzovat herní krajinu z geografického hlediska. Zaměřuje se na způsob jejího zobrazování a reprezentace, na prostorové a funkční aspekty herního prostředí a na roli, kterou krajina hraje při orientaci a rozhodování hráčů během pohybu ve hře. Práce kombinuje přehled literatury s empirickou částí, ve které jsou na základě herního testování a hráčských rozhodování v počítačové hře Kingdom Come: Deliverance ověřovány typologie hráčů a jejich způsoby vnímání herní krajiny. Zjištění ukazují, že herní krajina ovlivňuje volbu trasy hráčů především skrze vizuální prvky, přičemž různé typy hráčů preferují odlišné způsoby pohybu. Práce spojuje geografický pohled s herními studiemi a navrhuje konkrétní způsob, jak krajinu ve videohrách zkoumat. Klíčová slova: počítačové hry, krajina, rozhodovací proces, typologie hráčů
The thesis explores the factors and aspects that shape player behavior during navigation through the game landscape in a computer game. The aim of the thesis is to analyze the game landscape from a geographical perspective. It focuses on its depiction and representation, on the spatial and functional aspects of the game environment, and on the role the landscape plays in player orientation and decision-making during movement in the game. This thesis combines a literature review with an empirical section that examines player typologies and their perception of the game landscape, based on gameplay testing and decision-making in the computer game Kingdom Come: Deliverance. The findings show that the game landscape influences players' route choices primarily through visual elements, with different player types preferring different movement strategies. The thesis connects geographical thinking with game studies and suggests a method for analyzing landscapes in video games. Keywords: computer games, landscape, decision-making process, player typology