Přístupy vyučujících k výuce krajinných změn na příkladu Českého krasu
Teachers' approaches to teaching landscape changes at selected grammar schools
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/199202Identifiers
Study Information System: 273713
Collections
- Kvalifikační práce [20864]
Author
Advisor
Referee
Rubáš, Dominik
Faculty / Institute
Faculty of Science
Discipline
Geography for Teacher Education
Department
Department of Social Geography and Regional Development
Date of defense
29. 5. 2025
Publisher
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
terénní výuka, změny krajiny, gymnázium, Český krasBakalářská práce se věnuje přístupu učitelů geografie k výuce tématu krajina a její změny. Cílem práce je zhodnotit způsoby výuky tématu krajiny a jejích změn na vybraných gymnáziích, postoje jednotlivých učitelů a metody, které při výuce o krajině využívají. Spolu s prací dochází také k vytvoření pracovního listu, jehož cílem je rozvinout dovednosti žáků v oblasti hodnocení antropogenního vlivu na krajinu. Vzniklé materiály mohou nalézt využití při terénní výuce pořádané v Českém krasu. Klíčová slova terénní výuka, změny krajiny, gymnázium, Český kras
The bachelor thesis focuses on the approach of geography teachers to teaching the topic of landscape and its changes. The aim of the thesis is to evaluate the ways of teaching the topic of landscape and its changes in selected grammar schools, the attitudes of individual teachers and the methods they use in teaching about landscape. Along with the work there is also a worksheet which aims to develop students' skills in assessing anthropogenic influence on the landscape. The resulting materials can be used in field lessons organized in the Bohemian Karst. Key words field teaching, landscape changes, grammar school, Bohemian Karst