dc.contributor.advisor | Jelen, Jakub | |
dc.creator | Kalousová, Anna | |
dc.date.accessioned | 2025-06-21T09:31:32Z | |
dc.date.available | 2025-06-21T09:31:32Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/199202 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se věnuje přístupu učitelů geografie k výuce tématu krajina a její změny. Cílem práce je zhodnotit způsoby výuky tématu krajiny a jejích změn na vybraných gymnáziích, postoje jednotlivých učitelů a metody, které při výuce o krajině využívají. Spolu s prací dochází také k vytvoření pracovního listu, jehož cílem je rozvinout dovednosti žáků v oblasti hodnocení antropogenního vlivu na krajinu. Vzniklé materiály mohou nalézt využití při terénní výuce pořádané v Českém krasu. Klíčová slova terénní výuka, změny krajiny, gymnázium, Český kras | cs_CZ |
dc.description.abstract | The bachelor thesis focuses on the approach of geography teachers to teaching the topic of landscape and its changes. The aim of the thesis is to evaluate the ways of teaching the topic of landscape and its changes in selected grammar schools, the attitudes of individual teachers and the methods they use in teaching about landscape. Along with the work there is also a worksheet which aims to develop students' skills in assessing anthropogenic influence on the landscape. The resulting materials can be used in field lessons organized in the Bohemian Karst. Key words field teaching, landscape changes, grammar school, Bohemian Karst | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.subject | terénní výuka | cs_CZ |
dc.subject | změny krajiny | cs_CZ |
dc.subject | gymnázium | cs_CZ |
dc.subject | Český kras | cs_CZ |
dc.title | Přístupy vyučujících k výuce krajinných změn na příkladu Českého krasu | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-05-29 | |
dc.description.department | Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Social Geography and Regional Development | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 273713 | |
dc.title.translated | Teachers' approaches to teaching landscape changes at selected grammar schools | en_US |
dc.contributor.referee | Rubáš, Dominik | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Geography for Teacher Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Geografie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Geography for Teacher Education | en_US |
thesis.degree.program | Geografie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of Social Geography and Regional Development | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Geografie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Geography for Teacher Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Geografie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Geography for Teacher Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se věnuje přístupu učitelů geografie k výuce tématu krajina a její změny. Cílem práce je zhodnotit způsoby výuky tématu krajiny a jejích změn na vybraných gymnáziích, postoje jednotlivých učitelů a metody, které při výuce o krajině využívají. Spolu s prací dochází také k vytvoření pracovního listu, jehož cílem je rozvinout dovednosti žáků v oblasti hodnocení antropogenního vlivu na krajinu. Vzniklé materiály mohou nalézt využití při terénní výuce pořádané v Českém krasu. Klíčová slova terénní výuka, změny krajiny, gymnázium, Český kras | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor thesis focuses on the approach of geography teachers to teaching the topic of landscape and its changes. The aim of the thesis is to evaluate the ways of teaching the topic of landscape and its changes in selected grammar schools, the attitudes of individual teachers and the methods they use in teaching about landscape. Along with the work there is also a worksheet which aims to develop students' skills in assessing anthropogenic influence on the landscape. The resulting materials can be used in field lessons organized in the Bohemian Karst. Key words field teaching, landscape changes, grammar school, Bohemian Karst | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |