Show simple item record

Teachers' approaches to teaching landscape changes at selected grammar schools
dc.contributor.advisorJelen, Jakub
dc.creatorKalousová, Anna
dc.date.accessioned2025-06-21T09:31:32Z
dc.date.available2025-06-21T09:31:32Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/199202
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje přístupu učitelů geografie k výuce tématu krajina a její změny. Cílem práce je zhodnotit způsoby výuky tématu krajiny a jejích změn na vybraných gymnáziích, postoje jednotlivých učitelů a metody, které při výuce o krajině využívají. Spolu s prací dochází také k vytvoření pracovního listu, jehož cílem je rozvinout dovednosti žáků v oblasti hodnocení antropogenního vlivu na krajinu. Vzniklé materiály mohou nalézt využití při terénní výuce pořádané v Českém krasu. Klíčová slova terénní výuka, změny krajiny, gymnázium, Český krascs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis focuses on the approach of geography teachers to teaching the topic of landscape and its changes. The aim of the thesis is to evaluate the ways of teaching the topic of landscape and its changes in selected grammar schools, the attitudes of individual teachers and the methods they use in teaching about landscape. Along with the work there is also a worksheet which aims to develop students' skills in assessing anthropogenic influence on the landscape. The resulting materials can be used in field lessons organized in the Bohemian Karst. Key words field teaching, landscape changes, grammar school, Bohemian Karsten_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectterénní výukacs_CZ
dc.subjectzměny krajinycs_CZ
dc.subjectgymnáziumcs_CZ
dc.subjectČeský krascs_CZ
dc.titlePřístupy vyučujících k výuce krajinných změn na příkladu Českého krasucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-05-29
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Developmenten_US
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId273713
dc.title.translatedTeachers' approaches to teaching landscape changes at selected grammar schoolsen_US
dc.contributor.refereeRubáš, Dominik
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeography for Teacher Educationen_US
thesis.degree.disciplineGeografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programGeography for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programGeografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Developmenten_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csGeografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enGeography for Teacher Educationen_US
uk.degree-program.csGeografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enGeography for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se věnuje přístupu učitelů geografie k výuce tématu krajina a její změny. Cílem práce je zhodnotit způsoby výuky tématu krajiny a jejích změn na vybraných gymnáziích, postoje jednotlivých učitelů a metody, které při výuce o krajině využívají. Spolu s prací dochází také k vytvoření pracovního listu, jehož cílem je rozvinout dovednosti žáků v oblasti hodnocení antropogenního vlivu na krajinu. Vzniklé materiály mohou nalézt využití při terénní výuce pořádané v Českém krasu. Klíčová slova terénní výuka, změny krajiny, gymnázium, Český krascs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis focuses on the approach of geography teachers to teaching the topic of landscape and its changes. The aim of the thesis is to evaluate the ways of teaching the topic of landscape and its changes in selected grammar schools, the attitudes of individual teachers and the methods they use in teaching about landscape. Along with the work there is also a worksheet which aims to develop students' skills in assessing anthropogenic influence on the landscape. The resulting materials can be used in field lessons organized in the Bohemian Karst. Key words field teaching, landscape changes, grammar school, Bohemian Karsten_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV