Zobrazit minimální záznam

Comparison of Deductive and Inductive Approach in Teaching Annelids in Secondary School
dc.contributor.advisorAndreska, Jan
dc.creatorMorávková, Klára
dc.date.accessioned2025-06-20T04:23:44Z
dc.date.available2025-06-20T04:23:44Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/198662
dc.description.abstractThe study examined the difference in teaching effectiveness between inductive and deductive approaches using the topic of annelids. The research conducted by pretest and two posttests (first immediately after teaching, the second with a postponement of four weeks) ultimately showed that the inductive approach proved to be more successful in two out of the three parameters among the examined groups.en_US
dc.description.abstractPráce studovala rozdíl v úspěšnosti výuky induktivním a deduktivním přístupem na tématu kroužkovci. Výzkum provedený pretestem a dvěma posttesty (první bezprostředně po výuce, druhý s odkladem čtyři týdny) výsledně prokázal, že induktivní přístup vycházel u zkoumaných skupin ve dvou ze tří parametrů jako úspěšnější.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDeductive approachen_US
dc.subjectinductive approachen_US
dc.subjectannelidsen_US
dc.subjectteaching methodsen_US
dc.subjectlogical proceduresen_US
dc.subjectDeduktivní přístupcs_CZ
dc.subjectinduktivní přístupcs_CZ
dc.subjectkroužkovcics_CZ
dc.subjectvyučovací metodycs_CZ
dc.subjectlogické postupycs_CZ
dc.titlePorovnání deduktivního a induktivního přístupu ve výuce kroužkovců na 2. stupni základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-05-23
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId282332
dc.title.translatedComparison of Deductive and Inductive Approach in Teaching Annelids in Secondary Schoolen_US
dc.contributor.refereeSvobodová, Silvie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Biology for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Biology for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csPráce studovala rozdíl v úspěšnosti výuky induktivním a deduktivním přístupem na tématu kroužkovci. Výzkum provedený pretestem a dvěma posttesty (první bezprostředně po výuce, druhý s odkladem čtyři týdny) výsledně prokázal, že induktivní přístup vycházel u zkoumaných skupin ve dvou ze tří parametrů jako úspěšnější.cs_CZ
uk.abstract.enThe study examined the difference in teaching effectiveness between inductive and deductive approaches using the topic of annelids. The research conducted by pretest and two posttests (first immediately after teaching, the second with a postponement of four weeks) ultimately showed that the inductive approach proved to be more successful in two out of the three parameters among the examined groups.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV