dc.contributor.advisor | Andreska, Jan | |
dc.creator | Morávková, Klára | |
dc.date.accessioned | 2025-06-20T04:23:44Z | |
dc.date.available | 2025-06-20T04:23:44Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/198662 | |
dc.description.abstract | The study examined the difference in teaching effectiveness between inductive and deductive approaches using the topic of annelids. The research conducted by pretest and two posttests (first immediately after teaching, the second with a postponement of four weeks) ultimately showed that the inductive approach proved to be more successful in two out of the three parameters among the examined groups. | en_US |
dc.description.abstract | Práce studovala rozdíl v úspěšnosti výuky induktivním a deduktivním přístupem na tématu kroužkovci. Výzkum provedený pretestem a dvěma posttesty (první bezprostředně po výuce, druhý s odkladem čtyři týdny) výsledně prokázal, že induktivní přístup vycházel u zkoumaných skupin ve dvou ze tří parametrů jako úspěšnější. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Deductive approach | en_US |
dc.subject | inductive approach | en_US |
dc.subject | annelids | en_US |
dc.subject | teaching methods | en_US |
dc.subject | logical procedures | en_US |
dc.subject | Deduktivní přístup | cs_CZ |
dc.subject | induktivní přístup | cs_CZ |
dc.subject | kroužkovci | cs_CZ |
dc.subject | vyučovací metody | cs_CZ |
dc.subject | logické postupy | cs_CZ |
dc.title | Porovnání deduktivního a induktivního přístupu ve výuce kroužkovců na 2. stupni základní školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-05-23 | |
dc.description.department | Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 282332 | |
dc.title.translated | Comparison of Deductive and Inductive Approach in Teaching Annelids in Secondary School | en_US |
dc.contributor.referee | Svobodová, Silvie | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Biology for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Biology for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Neprospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Fail | en_US |
uk.abstract.cs | Práce studovala rozdíl v úspěšnosti výuky induktivním a deduktivním přístupem na tématu kroužkovci. Výzkum provedený pretestem a dvěma posttesty (první bezprostředně po výuce, druhý s odkladem čtyři týdny) výsledně prokázal, že induktivní přístup vycházel u zkoumaných skupin ve dvou ze tří parametrů jako úspěšnější. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The study examined the difference in teaching effectiveness between inductive and deductive approaches using the topic of annelids. The research conducted by pretest and two posttests (first immediately after teaching, the second with a postponement of four weeks) ultimately showed that the inductive approach proved to be more successful in two out of the three parameters among the examined groups. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 4 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | N | |