Porovnání deduktivního a induktivního přístupu ve výuce kroužkovců na 2. stupni základní školy
Comparison of Deductive and Inductive Approach in Teaching Annelids in Secondary School
diplomová práce (NEOBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/198662Identifikátory
SIS: 282332
Kolekce
- Kvalifikační práce [19958]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Svobodová, Silvie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
23. 5. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
Deduktivní přístup, induktivní přístup, kroužkovci, vyučovací metody, logické postupyKlíčová slova (anglicky)
Deductive approach, inductive approach, annelids, teaching methods, logical proceduresPráce studovala rozdíl v úspěšnosti výuky induktivním a deduktivním přístupem na tématu kroužkovci. Výzkum provedený pretestem a dvěma posttesty (první bezprostředně po výuce, druhý s odkladem čtyři týdny) výsledně prokázal, že induktivní přístup vycházel u zkoumaných skupin ve dvou ze tří parametrů jako úspěšnější.
The study examined the difference in teaching effectiveness between inductive and deductive approaches using the topic of annelids. The research conducted by pretest and two posttests (first immediately after teaching, the second with a postponement of four weeks) ultimately showed that the inductive approach proved to be more successful in two out of the three parameters among the examined groups.