Porovnání deduktivního a induktivního přístupu ve výuce kroužkovců na 2. stupni základní školy
Comparison of Deductive and Inductive Approach in Teaching Annelids in Secondary School
diploma thesis (NOT DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/198662Identifiers
Study Information System: 282332
Collections
- Kvalifikační práce [19963]
Author
Advisor
Referee
Svobodová, Silvie
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy
Department
Information is unavailable
Date of defense
23. 5. 2025
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
Deduktivní přístup, induktivní přístup, kroužkovci, vyučovací metody, logické postupyKeywords (English)
Deductive approach, inductive approach, annelids, teaching methods, logical proceduresPráce studovala rozdíl v úspěšnosti výuky induktivním a deduktivním přístupem na tématu kroužkovci. Výzkum provedený pretestem a dvěma posttesty (první bezprostředně po výuce, druhý s odkladem čtyři týdny) výsledně prokázal, že induktivní přístup vycházel u zkoumaných skupin ve dvou ze tří parametrů jako úspěšnější.
The study examined the difference in teaching effectiveness between inductive and deductive approaches using the topic of annelids. The research conducted by pretest and two posttests (first immediately after teaching, the second with a postponement of four weeks) ultimately showed that the inductive approach proved to be more successful in two out of the three parameters among the examined groups.