Tripartita jako nástroj sebehodnocení žáků
Tripartite as a tool for student self-evaluation
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/197011Identifikátory
SIS: 272647
Kolekce
- Kvalifikační práce [19349]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vallin, Petra
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
15. 1. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Tripartita, sebehodnocení žáků, učitel, žák, rodič, základní škola, soukromé školy, státní školy, formativní hodnoceníKlíčová slova (anglicky)
Tripartite meeting, student self-assessment, teacher, student, primary school, private schools, public schools, formative assessmentDiplomová práce se zaměřuje na tripartitní setkání jako na nástroj pro rozvoj sebehodnocení žáků. Cílem výzkumu bylo zjistit, jakým způsobem pedagogové na státních a soukromých školách využívají tripartitní setkání k podpoře sebehodnocení žáků a jaký vliv má pravidelné vpravování sebehodnocení do výuky na schopnost žáků zhodnotit své silné a rozvojové oblasti. K výzkumu bylo využito kvalitativních metod, konkrétně polostrukturovaných rozhovorů s učiteli tří škol, pozorování tripartitních setkání a analýzy autentických materiálů. Výsledky ukázaly a zároveň potvrdily poznatky teoretické části,že tripartitní setkání představují významný nástroj pro rozvoj sebehodnocení žáků. Jejich efektivita však závisí na pravidelnosti a způsobu zapojování sebehodnocení do výuky a zároveň na přístupu a přesvědčení jednotlivých učitelů. Z výzkumu také vychází důležitost formativního hodnocení, které značným způsobem pozitivně ovlivňuje sebepojetí žáků. Práce přináší inspiraci pro pedagogy, jak efektivně využívat tripartitní setkání k podporování rozvoje sebehodnocení žáků. KLÍČOVÁ SLOVA Tripartita, sebehodnocení žáků, učitel, žák, rodič, základní škola, soukromé školy, státní školy, formativní hodnocení.
The thesis focuses on tripartite meetings as a tool for developing students' self-assessment. The aim of the research was to find out how teachers in public and private schools use tripartite meetings to support students' self-assessment, and what impact the regular integration of self-assessment into teaching has on students' ability to assess their strengths and areas for development. The research used qualitative methods, specifically semi-structured interviews with teachers from three schools, observations of tripartite meetings, and analysis of authentic materials. The results showed and confirmed the findings of the theoretical part that tripartite meetings are a significant tool for developing students' self-assessment. However, their effectiveness depends on the regularity and manner of integrating self-assessment into teaching, as well as on the approach and beliefs of individual teachers. The research also highlights the importance of formative assessment, which significantly positively influences students' self-concept. The thesis provides inspiration for teachers on how to effectively use tripartite meetings to support the development of students' self-assessment. KEYWORDS Tripartite meeting, student self-assessment, teacher, student, primary school, private schools, public schools,...