Zobrazit minimální záznam

Vliv rozvojových intervencí na mobilitu obyvatelstva: the case study of Ladakh
dc.contributor.advisorHasman, Jiří
dc.creatorKoktanová, Anna
dc.date.accessioned2025-02-19T10:38:22Z
dc.date.available2025-02-19T10:38:22Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196835
dc.description.abstractTato práce zkoumá dopad rozvojových intervencí na faktory migrace mezi studenty Spring Dales Public School v Ladaku. Ladakh, vysokohorský region v indickém Himálaji, prošel v posledních několika desetiletích výraznými změnami. Současně s rozvojem se zvýšila mobilita, kdy mnoho lidí opouští tradiční způsob života a odchází do měst. K tomuto trendu mohou přispívat intervence v oblasti rozvoje vzdělávání. Výzkum se zabývá problémem nedostatečného zastoupení zkoumaného tématu ve stávající literatuře, která se převážně zaměřuje na mezinárodní migraci, zatímco často opomíjí význam vnitřní migrace, zejména v regionech s podobnou charakteristikou jako Ladakh. Mimo jiné rozšiřuje omezené množství literatury zkoumající účinky rozvojových intervencí na migraci. Za použití integrativního koncepčního rámce, který kombinuje model aspirací a schopností s Ajzenovou teorií plánovaného chování, tento výzkum zkoumá, jak rozvojové iniciativy formují migrační aspirace jednotlivců a ovlivňují jejich migrační rozhodnutí. Metodický přístup zahrnuje kvantitativní průzkum provedený mezi respondenty ze škol Spring Dales Public School a kontrolních škol, což umožňuje srovnávací analýzu faktorů souvisejících s migrací. Dle výsledků mají příjemci rozvojové intervence realizované českou organizací Brontosauři v Himálajích...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis investigates the impact of development interventions on migration drivers among students at Spring Dales Public School in Ladakh. Ladakh, a high-altitude region in the Indian Himalayas, has undergone considerable changes over the past few decades. Alongside development, there has been an increase in mobility, with many people leaving traditional ways of life for cities. The educational development interventions may contribute to this trend. This study addresses a critical gap in the existing literature, which predominantly focuses on international migration while often overlooking the importance of internal migration, particularly in regions like Ladakh. Additionally, it contributes to the limited body of literature exploring the effects of development interventions on migration. By employing an integrative conceptual framework that combines the aspiration-capability model with Ajzen's theory of planned behaviour, this research examines how development initiatives shape individuals' migration aspirations and influence their migration decisions. The methodological approach involves a quantitative survey conducted among respondents from Spring Dales Public School and control schools, enabling a comparative analysis of migration-related factors. The findings reveal that beneficiaries of...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectLadakhcs_CZ
dc.subjectrámec aspirací a schopnostícs_CZ
dc.subjectrozvojová intervencecs_CZ
dc.subjectteorie plánovaného chovánícs_CZ
dc.subjectvnitřní migracecs_CZ
dc.subjectaspiration-capability frameworken_US
dc.subjectdevelopment interventionen_US
dc.subjectinternal migrationen_US
dc.subjectLadakhen_US
dc.subjecttheory of planned behaviouren_US
dc.titleEffect of development interventions on mobility: případová studie regionu Ladakhen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-28
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Developmenten_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId255811
dc.title.translatedVliv rozvojových intervencí na mobilitu obyvatelstva: the case study of Ladakhcs_CZ
dc.contributor.refereeMacková, Lucie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGlobal Migration and Development Studiesen_US
thesis.degree.disciplineGlobální migrační a rozvojová studiacs_CZ
thesis.degree.programGlobal Migration and Development Studiesen_US
thesis.degree.programGlobální migrační a rozvojová studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Developmenten_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csGlobální migrační a rozvojová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enGlobal Migration and Development Studiesen_US
uk.degree-program.csGlobální migrační a rozvojová studiacs_CZ
uk.degree-program.enGlobal Migration and Development Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce zkoumá dopad rozvojových intervencí na faktory migrace mezi studenty Spring Dales Public School v Ladaku. Ladakh, vysokohorský region v indickém Himálaji, prošel v posledních několika desetiletích výraznými změnami. Současně s rozvojem se zvýšila mobilita, kdy mnoho lidí opouští tradiční způsob života a odchází do měst. K tomuto trendu mohou přispívat intervence v oblasti rozvoje vzdělávání. Výzkum se zabývá problémem nedostatečného zastoupení zkoumaného tématu ve stávající literatuře, která se převážně zaměřuje na mezinárodní migraci, zatímco často opomíjí význam vnitřní migrace, zejména v regionech s podobnou charakteristikou jako Ladakh. Mimo jiné rozšiřuje omezené množství literatury zkoumající účinky rozvojových intervencí na migraci. Za použití integrativního koncepčního rámce, který kombinuje model aspirací a schopností s Ajzenovou teorií plánovaného chování, tento výzkum zkoumá, jak rozvojové iniciativy formují migrační aspirace jednotlivců a ovlivňují jejich migrační rozhodnutí. Metodický přístup zahrnuje kvantitativní průzkum provedený mezi respondenty ze škol Spring Dales Public School a kontrolních škol, což umožňuje srovnávací analýzu faktorů souvisejících s migrací. Dle výsledků mají příjemci rozvojové intervence realizované českou organizací Brontosauři v Himálajích...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis investigates the impact of development interventions on migration drivers among students at Spring Dales Public School in Ladakh. Ladakh, a high-altitude region in the Indian Himalayas, has undergone considerable changes over the past few decades. Alongside development, there has been an increase in mobility, with many people leaving traditional ways of life for cities. The educational development interventions may contribute to this trend. This study addresses a critical gap in the existing literature, which predominantly focuses on international migration while often overlooking the importance of internal migration, particularly in regions like Ladakh. Additionally, it contributes to the limited body of literature exploring the effects of development interventions on migration. By employing an integrative conceptual framework that combines the aspiration-capability model with Ajzen's theory of planned behaviour, this research examines how development initiatives shape individuals' migration aspirations and influence their migration decisions. The methodological approach involves a quantitative survey conducted among respondents from Spring Dales Public School and control schools, enabling a comparative analysis of migration-related factors. The findings reveal that beneficiaries of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV