Zobrazit minimální záznam

Interdisciplinary cooperation of Music Education and Czech language and literature
dc.contributor.advisorJiřičková, Jiřina
dc.creatorHájková, Eliška
dc.date.accessioned2025-02-10T10:05:03Z
dc.date.available2025-02-10T10:05:03Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196485
dc.description.abstractThis diploma thesis focuses on the theme of interdisciplinary collaboration between music education and Czech language and literature. The primary goal of the thesis is to analyze the intersubjective connection between music education and Czech language and literature in textbooks for middle schools. The textbooks are published by Fraus publishing house, the State Pedagogical publishing house, and Taktik publishing house. Additionally, the thesis aims to define interdisciplinary music educational units based on overlapping themes from the analyzed textbook materials and to verify model schemes in practice. The theoretical part defines the educational fields of music education and Czech language and literature within the Framework educational program for basic education and the ways in which their interdisciplinary connection is realized. Another section of the theoretical part also includes an analysis of textbook materials for the middle school education, where the overlapping areas and themes of these subjects were properly examined. Based on the analysis of the textbook materials, three model interdisciplinary music educational schemes were developed: 1. The king of ghosts, 2. The Waterman, and 3. Folk literature. The practical part verifies the functionality of the model music educational...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na téma mezioborové spolupráce hudební výchovy s českým jazykem a literaturou. Hlavním cílem práce je zanalyzovat mezipředmětové propojení hudební výchovy s českým jazykem a literaturou v učebnicích 2. stupně základní školy nakladatelství Fraus, Státní pedagogické nakladatelství a Taktik, zároveň navrhnout mezipředmětové hudebně výchovné jednotky vycházející z průnikových témat analyzovaných učebnicových materiálů a ověřit tyto modelové situace v praxi. Teoretická část se zabývá vymezením vzdělávacích oborů hudební výchovy a českého jazyka a literatury v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a způsoby, jimiž dochází k jejich mezipředmětovému propojení. Součástí teoretické části je analýza učebnicových materiálů pro 2. stupeň základní školy, v níž byly zkoumány průnikové oblasti a témata těchto předmětů. Z analýzy učebnicových materiálů vychází tři modelové mezipředmětově zaměřené hudebně výchovné situace: 1. Král duchů, 2. Vodník a 3. Lidová slovesnost. Praktická část ověřuje funkčnost modelových hudebně výchovných situací v blokové výuce i rozdělených výukových hodinách. Na základě dat získaných pozorováním mezipředmětových hudebně výchovných situací a dotazníkem byly potvrzeny předem stanovené hypotézy: 1. Realizace mezioborových hudebně výchovných...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecthudební výchovacs_CZ
dc.subjectčeský jazykcs_CZ
dc.subjectmezipředmětová spoluprácecs_CZ
dc.subjectmodelové hudebně výchovné situacecs_CZ
dc.subject2. stupeň základní školycs_CZ
dc.subjectmusic educationen_US
dc.subjectczech languageen_US
dc.subjectinterdisciplinary collaborationen_US
dc.subjectmodel music educational schemesen_US
dc.subjectmiddle schoolen_US
dc.titleMezioborová spolupráce hudební výchovy s českým jazykem a literaturoucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-20
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId255449
dc.title.translatedInterdisciplinary cooperation of Music Education and Czech language and literatureen_US
dc.contributor.refereeSelčanová, Zuzana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství hudební výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Musics for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství hudební výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství hudební výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství hudební výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Musics for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na téma mezioborové spolupráce hudební výchovy s českým jazykem a literaturou. Hlavním cílem práce je zanalyzovat mezipředmětové propojení hudební výchovy s českým jazykem a literaturou v učebnicích 2. stupně základní školy nakladatelství Fraus, Státní pedagogické nakladatelství a Taktik, zároveň navrhnout mezipředmětové hudebně výchovné jednotky vycházející z průnikových témat analyzovaných učebnicových materiálů a ověřit tyto modelové situace v praxi. Teoretická část se zabývá vymezením vzdělávacích oborů hudební výchovy a českého jazyka a literatury v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a způsoby, jimiž dochází k jejich mezipředmětovému propojení. Součástí teoretické části je analýza učebnicových materiálů pro 2. stupeň základní školy, v níž byly zkoumány průnikové oblasti a témata těchto předmětů. Z analýzy učebnicových materiálů vychází tři modelové mezipředmětově zaměřené hudebně výchovné situace: 1. Král duchů, 2. Vodník a 3. Lidová slovesnost. Praktická část ověřuje funkčnost modelových hudebně výchovných situací v blokové výuce i rozdělených výukových hodinách. Na základě dat získaných pozorováním mezipředmětových hudebně výchovných situací a dotazníkem byly potvrzeny předem stanovené hypotézy: 1. Realizace mezioborových hudebně výchovných...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis focuses on the theme of interdisciplinary collaboration between music education and Czech language and literature. The primary goal of the thesis is to analyze the intersubjective connection between music education and Czech language and literature in textbooks for middle schools. The textbooks are published by Fraus publishing house, the State Pedagogical publishing house, and Taktik publishing house. Additionally, the thesis aims to define interdisciplinary music educational units based on overlapping themes from the analyzed textbook materials and to verify model schemes in practice. The theoretical part defines the educational fields of music education and Czech language and literature within the Framework educational program for basic education and the ways in which their interdisciplinary connection is realized. Another section of the theoretical part also includes an analysis of textbook materials for the middle school education, where the overlapping areas and themes of these subjects were properly examined. Based on the analysis of the textbook materials, three model interdisciplinary music educational schemes were developed: 1. The king of ghosts, 2. The Waterman, and 3. Folk literature. The practical part verifies the functionality of the model music educational...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV