Zobrazit minimální záznam

Municipalities and changes in their traffic exposure: mapping, benefits and implications
dc.contributor.advisorKvětoň, Viktor
dc.creatorPetráš, Marek
dc.date.accessioned2024-11-28T15:14:42Z
dc.date.available2024-11-28T15:14:42Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/195129
dc.description.abstractDizertační práce se zabývá problematikou dlouhodobých změn a dopadů nové silniční infrastruktury v České republice zprovozněné mezi roky 2005 a 2015. Předmětem výzkumu je nalezení vazby mezi vývojem klíčových socioekonomických ukazatelů v daném regionu a tím, jak zásadně se v daném regionu rozvinula silniční síť. Pozornost je přitom soustředěna především na geografickou úroveň obce. Ke kvantifikaci změny rozvoje silniční infrastruktury je definován ukazatel dopravní exponovanosti, který pro každou obec určuje, v jaké míře byla zasažena novou silniční infrastrukturou. Výzkum kombinuje prvky statistické analýzy a kvalitativního výzkumu a jeho cílem je systematicky zmapovat změny, které nová silniční infrastruktura přináší obcím, a to v oblastech, které nejsou nutně navázány jen na dopravu, jako např. zdraví, bezpečnost, ekonomická aktivita, ale také fyzická podoba uličního prostoru či síťování lokálních komunit. Můžeme tedy hovořit o tom, že hodnotíme spillover efekty nové dopravní infrastruktury (efekty "přelévající se" z dopravy do jiných společenských sfér). Vytvořený ukazatel dopravní exponovanosti na úrovni každé obce kombinuje změnu v dopravní dostupnosti (tj. změny v časové dostupnosti do center rozvoje) a změnu v dopravní vytíženosti (změny v intenzitě dopravy přímo projíždějící obcí). S jeho...cs_CZ
dc.description.abstractThe dissertation deals with the long-term impacts of new road infrastructure in Czechia put into operation between 2005 and 2015. The object of the research is to find a link between the development of key socio-economic indicators in a given region and how substantially the road network has developed in that region. The key geographical level is the municipality. To quantify the change in the development of road infrastructure, a traffic exposure indicator is defined that determines for each municipality to what extent it has been affected by the new road infrastructure. The research combines elements of statistical analysis and qualitative research and aims to systematically map the changes that the new road infrastructure brings at the municipality level, in areas that are not necessarily linked to transport alone, such as health, safety, economic activity, but also the physical form of the street space and the networking of local communities. We can therefore talk about assessing the spill-over effects of new transport infrastructure (effects that are spilling-over from transport to other areas). The traffic exposure indicator developed at the level of each municipality combines the change in traffic accessibility (i.e., changes in travel time to development centers) and the change in traffic...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjecttraffic exposureen_US
dc.subjectinfrastructureen_US
dc.subjectmotorwaysen_US
dc.subjectspillover effectsen_US
dc.subjectmunicipal developmenten_US
dc.subjectdopravní exponovanostcs_CZ
dc.subjectinfrastrukturacs_CZ
dc.subjectdálnicecs_CZ
dc.subjectspillover efektycs_CZ
dc.subjectrozvoj obcícs_CZ
dc.titleZměny dopravní exponovanosti obcí v Česku: mapování, přínosy a implikacecs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-23
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Developmenten_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId206902
dc.title.translatedMunicipalities and changes in their traffic exposure: mapping, benefits and implicationsen_US
dc.contributor.refereeKraft, Stanislav
dc.contributor.refereeHorňák, Marcel
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Geography and Regional Developmenten_US
thesis.degree.disciplineSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
thesis.degree.programSocial Geography and Regional Developmenten_US
thesis.degree.programSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Developmenten_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Geography and Regional Developmenten_US
uk.degree-program.csSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
uk.degree-program.enSocial Geography and Regional Developmenten_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csDizertační práce se zabývá problematikou dlouhodobých změn a dopadů nové silniční infrastruktury v České republice zprovozněné mezi roky 2005 a 2015. Předmětem výzkumu je nalezení vazby mezi vývojem klíčových socioekonomických ukazatelů v daném regionu a tím, jak zásadně se v daném regionu rozvinula silniční síť. Pozornost je přitom soustředěna především na geografickou úroveň obce. Ke kvantifikaci změny rozvoje silniční infrastruktury je definován ukazatel dopravní exponovanosti, který pro každou obec určuje, v jaké míře byla zasažena novou silniční infrastrukturou. Výzkum kombinuje prvky statistické analýzy a kvalitativního výzkumu a jeho cílem je systematicky zmapovat změny, které nová silniční infrastruktura přináší obcím, a to v oblastech, které nejsou nutně navázány jen na dopravu, jako např. zdraví, bezpečnost, ekonomická aktivita, ale také fyzická podoba uličního prostoru či síťování lokálních komunit. Můžeme tedy hovořit o tom, že hodnotíme spillover efekty nové dopravní infrastruktury (efekty "přelévající se" z dopravy do jiných společenských sfér). Vytvořený ukazatel dopravní exponovanosti na úrovni každé obce kombinuje změnu v dopravní dostupnosti (tj. změny v časové dostupnosti do center rozvoje) a změnu v dopravní vytíženosti (změny v intenzitě dopravy přímo projíždějící obcí). S jeho...cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation deals with the long-term impacts of new road infrastructure in Czechia put into operation between 2005 and 2015. The object of the research is to find a link between the development of key socio-economic indicators in a given region and how substantially the road network has developed in that region. The key geographical level is the municipality. To quantify the change in the development of road infrastructure, a traffic exposure indicator is defined that determines for each municipality to what extent it has been affected by the new road infrastructure. The research combines elements of statistical analysis and qualitative research and aims to systematically map the changes that the new road infrastructure brings at the municipality level, in areas that are not necessarily linked to transport alone, such as health, safety, economic activity, but also the physical form of the street space and the networking of local communities. We can therefore talk about assessing the spill-over effects of new transport infrastructure (effects that are spilling-over from transport to other areas). The traffic exposure indicator developed at the level of each municipality combines the change in traffic accessibility (i.e., changes in travel time to development centers) and the change in traffic...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV