Zobrazit minimální záznam

School counselling centres' support of LGBTQ students
dc.creatorBryns, Tereza
dc.date.accessioned2023-11-06T23:44:21Z
dc.date.available2023-11-06T23:44:21Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/183989
dc.description.abstractThe rigorous thesis deals with the topic of supportingLGBTQ students. The theoretical part of the thesis deals with the topic of identityin adolescence and the specific challenges faced by LGBTQ adolescents in this period. It also introduces research that deals with LGBTQ topics and the experiences of LGBTQ adolescents in the school environment and the different forms of support that schools can provide to LGBTQ students, includingthe presence of supportive adults. School counselors can play an important role as "advocates" for LGBTQ students. However, there is very little researchthat deals with this specific topic. The research in this work is dedicatedto mapping the situationregarding the cooperation of LGBTQ students and school counseling centres. The researchquestions focus on what experiences school counselors have with LGBTQ issues and students, how they perceive their role in supporting these students,and where they see room for change in this area. The answers to these questions are also analyzed from the point of view of the LGBTQ students themselves - what are their experiences in the school environment and with the school counseling centres and their suggestions for change - and thus brings an interestingcomparison.The research in this thesis is qualitative,data collectionfrom both...en_US
dc.description.abstractRigorózní práce se zabývá tématem podpory LGBTQ studujících. Teoretická část práce se zabývá tématem identity v dospívání a specifickými výzvami, kterým v tomto období čelí LGBTQ dospívající. Dále seznamuje čtenáře s výzkumy, jež se zabývají LGBTQ tématikou a zkušenostmi LGBTQ dospívajících ve školním prostředí. Více přiblíženy jsou různé formy podpory, které mohou školy LGBTQ studujícím poskytnout, včetně přítomnosti podpůrných dospělých osob. Důležitou roli "advokátů" LGBTQ studujících mohou hrát především školní poradenští pracovníci/pracovnice. Výzkumů, které by se však tímto konkrétním tématem zabývalo, je velmi málo. Právě zmapování situace,co se týče spolupráce LGBTQ studujícícha školních poradenských pracovišť, je věnován výzkum v této práci. Výzkumné otázky se zaměřují na to, jaké zkušenosti mají školní poradenští pracovníci/pracovnice s LGBTQ tématikoua studujícími,jak vnímají svou roli v podpoře těchto studujícícha kde v této oblasti vidí prostor pro změnu. Odpovědi na tyto otázky jsou v této práci analyzovány i z pohledu samotných LGBTQ studujících - jaké jsou jejich zkušenosti ve školním prostředí a se ŠPP a jejich návrhy na změnu - a přináší tak zajímavé srovnání. Výzkum v této práce je kvalitativní, sběr dat z obou výzkumných souborů byl proveden kombinací individuálních rozhovorů a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectškolní poradenské pracovištěcs_CZ
dc.subjectškolní psychologcs_CZ
dc.subjectLGBTQcs_CZ
dc.subjectLGBTQ studujícícs_CZ
dc.subjectpodpora LGBTQ studujícíchcs_CZ
dc.subjectschool counseling centeren_US
dc.subjectschool psychologisten_US
dc.subjectschool counseloren_US
dc.subjectLGBTQen_US
dc.subjectLGBTQ studentsen_US
dc.subjectLGBTQ supporten_US
dc.titlePodpora LGBTQ studujících ze strany školního poradenského pracovištěcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-05
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId258902
dc.title.translatedSchool counselling centres' support of LGBTQ studentsen_US
dc.contributor.refereeViktorová, Ida
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csRigorózní práce se zabývá tématem podpory LGBTQ studujících. Teoretická část práce se zabývá tématem identity v dospívání a specifickými výzvami, kterým v tomto období čelí LGBTQ dospívající. Dále seznamuje čtenáře s výzkumy, jež se zabývají LGBTQ tématikou a zkušenostmi LGBTQ dospívajících ve školním prostředí. Více přiblíženy jsou různé formy podpory, které mohou školy LGBTQ studujícím poskytnout, včetně přítomnosti podpůrných dospělých osob. Důležitou roli "advokátů" LGBTQ studujících mohou hrát především školní poradenští pracovníci/pracovnice. Výzkumů, které by se však tímto konkrétním tématem zabývalo, je velmi málo. Právě zmapování situace,co se týče spolupráce LGBTQ studujícícha školních poradenských pracovišť, je věnován výzkum v této práci. Výzkumné otázky se zaměřují na to, jaké zkušenosti mají školní poradenští pracovníci/pracovnice s LGBTQ tématikoua studujícími,jak vnímají svou roli v podpoře těchto studujícícha kde v této oblasti vidí prostor pro změnu. Odpovědi na tyto otázky jsou v této práci analyzovány i z pohledu samotných LGBTQ studujících - jaké jsou jejich zkušenosti ve školním prostředí a se ŠPP a jejich návrhy na změnu - a přináší tak zajímavé srovnání. Výzkum v této práce je kvalitativní, sběr dat z obou výzkumných souborů byl proveden kombinací individuálních rozhovorů a...cs_CZ
uk.abstract.enThe rigorous thesis deals with the topic of supportingLGBTQ students. The theoretical part of the thesis deals with the topic of identityin adolescence and the specific challenges faced by LGBTQ adolescents in this period. It also introduces research that deals with LGBTQ topics and the experiences of LGBTQ adolescents in the school environment and the different forms of support that schools can provide to LGBTQ students, includingthe presence of supportive adults. School counselors can play an important role as "advocates" for LGBTQ students. However, there is very little researchthat deals with this specific topic. The research in this work is dedicatedto mapping the situationregarding the cooperation of LGBTQ students and school counseling centres. The researchquestions focus on what experiences school counselors have with LGBTQ issues and students, how they perceive their role in supporting these students,and where they see room for change in this area. The answers to these questions are also analyzed from the point of view of the LGBTQ students themselves - what are their experiences in the school environment and with the school counseling centres and their suggestions for change - and thus brings an interestingcomparison.The research in this thesis is qualitative,data collectionfrom both...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV