Podpora LGBTQ studujících ze strany školního poradenského pracoviště
School counselling centres' support of LGBTQ students
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/177137Identifikátory
SIS: 246840
Kolekce
- Kvalifikační práce [19349]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Machovcová, Kateřina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
16. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
školní poradenské pracoviště, školní psycholog, LGBTQ, LGBTQ studující, podpora LGBTQ studujícíchKlíčová slova (anglicky)
school counseling center, school psychologist, school counselor, LGBTQ, LGBTQ students, LGBTQ supportDiplomová práce se zabývá tématem podpory LGBTQ studujících. Popisuje zkušenosti LGBTQ dospívajících ve školním prostředí a různé formy podpory, která jim v tomto prostředí může být poskytnuta. Práce se soustředí zejména na podporu LGBTQ studujících ze strany školního poradenského pracoviště a roli školních poradenských pracovníků/pracovnic jako advokátů LGBTQ studujících. Výzkum v této práci se věnuje zmapování zkušeností a porovnání pohledů školních poradenských pracovníků/pracovnic a LGBTQ studujících na LGBTQ tématiku v českém školství a roli školního poradenského pracoviště v podpoře LGBTQ studujících. Výzkum v této práci je kvalitativní a pracuje se dvěma výzkumnými soubory. Ke sběru dat byly použity individuální rozhovory a fokusní skupiny, k následné analýze dat byla zvolena tematická analýza. Výsledky výzkumu upozorňují především na absenci LGBTQ tématiky v českém vzdělávání a nedostatečnou podporu LGBTQ studujících ze strany dospělých osob ve školství. Školní poradenští pracovníci/pracovnice se ve své praxi začínají s LGBTQ studujícími, a především těmi transgender a nebinárními, setkávat až v posledních několika letech, což je pro některé popudem začít se v LGBTQ tématice více vzdělávat a zaujímat na jejich školách pozici hlavního obhájce jejich potřeb. KLÍČOVÁ SLOVA školní poradenské...
The diploma thesis deals with the topic of supporting LGBTQ students. It describes the experiences of LGBTQ adolescents in the school environment and the different forms of support that can be provided to them in this environment. The work focuses mainly on the support of LGBTQ students from the school counseling centres and the role of school counselors and school psychologists as advocates for LGBTQ students. The research in this work is dedicated to mapping out the experiences and comparing the views of school counselors and school psychologists and LGBTQ students on LGBTQ topics in Czech education and the role of the school counseling centres in supporting LGBTQ students. The research in this thesis is qualitative and works with two research sets. Individual interviews and focus groups were used for data collection, thematic analysis was chosen for subsequent data analysis. The results of the research draw attention to the absence of LGBTQ topics in Czech education and the insufficient support of LGBTQ students by adults in education. In their practice, school counselors and school psychologists have started to work with LGBTQ students, and especially transgender and non-binary ones, only in the last few years, which is an incentive for some to start educating themselves in LGBTQ topics and to...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Podpora LGBTQ studujících ze strany školního poradenského pracoviště
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBryns, Tereza (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2023)Datum obhajoby: 5. 9. 2023The rigorous thesis deals with the topic of supportingLGBTQ students. The theoretical part of the thesis deals with the topic of identityin adolescence and the specific challenges faced by LGBTQ adolescents in this period. ... -
Vývoj práv LGBTQ+ komunity ve Spojeném království v období vlády Margaret Thatcher
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠedinová, Barbora (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 6. 6. 2023 -
Menšinový stres LGBTQ+ lidí na pracovišti
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMatějová, Markéta (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2024)Datum obhajoby: 4. 9. 2024Tato diplomová práce se věnuje tématu menšinového stresu LGBTQ+ osob v prostředí práce a v kontextu iniciativ diverzity, rovnosti a inkluze. Teoretická část představuje teorii menšinového stresu a také iniciativy diverzity, ...