Zobrazit minimální záznam

School counselling centres' support of LGBTQ students
dc.contributor.advisorSmetáčková, Irena
dc.creatorMarková, Tereza
dc.date.accessioned2022-10-17T12:18:28Z
dc.date.available2022-10-17T12:18:28Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/177137
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the topic of supporting LGBTQ students. It describes the experiences of LGBTQ adolescents in the school environment and the different forms of support that can be provided to them in this environment. The work focuses mainly on the support of LGBTQ students from the school counseling centres and the role of school counselors and school psychologists as advocates for LGBTQ students. The research in this work is dedicated to mapping out the experiences and comparing the views of school counselors and school psychologists and LGBTQ students on LGBTQ topics in Czech education and the role of the school counseling centres in supporting LGBTQ students. The research in this thesis is qualitative and works with two research sets. Individual interviews and focus groups were used for data collection, thematic analysis was chosen for subsequent data analysis. The results of the research draw attention to the absence of LGBTQ topics in Czech education and the insufficient support of LGBTQ students by adults in education. In their practice, school counselors and school psychologists have started to work with LGBTQ students, and especially transgender and non-binary ones, only in the last few years, which is an incentive for some to start educating themselves in LGBTQ topics and to...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá tématem podpory LGBTQ studujících. Popisuje zkušenosti LGBTQ dospívajících ve školním prostředí a různé formy podpory, která jim v tomto prostředí může být poskytnuta. Práce se soustředí zejména na podporu LGBTQ studujících ze strany školního poradenského pracoviště a roli školních poradenských pracovníků/pracovnic jako advokátů LGBTQ studujících. Výzkum v této práci se věnuje zmapování zkušeností a porovnání pohledů školních poradenských pracovníků/pracovnic a LGBTQ studujících na LGBTQ tématiku v českém školství a roli školního poradenského pracoviště v podpoře LGBTQ studujících. Výzkum v této práci je kvalitativní a pracuje se dvěma výzkumnými soubory. Ke sběru dat byly použity individuální rozhovory a fokusní skupiny, k následné analýze dat byla zvolena tematická analýza. Výsledky výzkumu upozorňují především na absenci LGBTQ tématiky v českém vzdělávání a nedostatečnou podporu LGBTQ studujících ze strany dospělých osob ve školství. Školní poradenští pracovníci/pracovnice se ve své praxi začínají s LGBTQ studujícími, a především těmi transgender a nebinárními, setkávat až v posledních několika letech, což je pro některé popudem začít se v LGBTQ tématice více vzdělávat a zaujímat na jejich školách pozici hlavního obhájce jejich potřeb. KLÍČOVÁ SLOVA školní poradenské...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectschool counseling centeren_US
dc.subjectschool psychologisten_US
dc.subjectschool counseloren_US
dc.subjectLGBTQen_US
dc.subjectLGBTQ studentsen_US
dc.subjectLGBTQ supporten_US
dc.subjectškolní poradenské pracovištěcs_CZ
dc.subjectškolní psychologcs_CZ
dc.subjectLGBTQcs_CZ
dc.subjectLGBTQ studujícícs_CZ
dc.subjectpodpora LGBTQ studujícíchcs_CZ
dc.titlePodpora LGBTQ studujících ze strany školního poradenského pracovištěcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-16
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId246840
dc.title.translatedSchool counselling centres' support of LGBTQ studentsen_US
dc.contributor.refereeMachovcová, Kateřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá tématem podpory LGBTQ studujících. Popisuje zkušenosti LGBTQ dospívajících ve školním prostředí a různé formy podpory, která jim v tomto prostředí může být poskytnuta. Práce se soustředí zejména na podporu LGBTQ studujících ze strany školního poradenského pracoviště a roli školních poradenských pracovníků/pracovnic jako advokátů LGBTQ studujících. Výzkum v této práci se věnuje zmapování zkušeností a porovnání pohledů školních poradenských pracovníků/pracovnic a LGBTQ studujících na LGBTQ tématiku v českém školství a roli školního poradenského pracoviště v podpoře LGBTQ studujících. Výzkum v této práci je kvalitativní a pracuje se dvěma výzkumnými soubory. Ke sběru dat byly použity individuální rozhovory a fokusní skupiny, k následné analýze dat byla zvolena tematická analýza. Výsledky výzkumu upozorňují především na absenci LGBTQ tématiky v českém vzdělávání a nedostatečnou podporu LGBTQ studujících ze strany dospělých osob ve školství. Školní poradenští pracovníci/pracovnice se ve své praxi začínají s LGBTQ studujícími, a především těmi transgender a nebinárními, setkávat až v posledních několika letech, což je pro některé popudem začít se v LGBTQ tématice více vzdělávat a zaujímat na jejich školách pozici hlavního obhájce jejich potřeb. KLÍČOVÁ SLOVA školní poradenské...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the topic of supporting LGBTQ students. It describes the experiences of LGBTQ adolescents in the school environment and the different forms of support that can be provided to them in this environment. The work focuses mainly on the support of LGBTQ students from the school counseling centres and the role of school counselors and school psychologists as advocates for LGBTQ students. The research in this work is dedicated to mapping out the experiences and comparing the views of school counselors and school psychologists and LGBTQ students on LGBTQ topics in Czech education and the role of the school counseling centres in supporting LGBTQ students. The research in this thesis is qualitative and works with two research sets. Individual interviews and focus groups were used for data collection, thematic analysis was chosen for subsequent data analysis. The results of the research draw attention to the absence of LGBTQ topics in Czech education and the insufficient support of LGBTQ students by adults in education. In their practice, school counselors and school psychologists have started to work with LGBTQ students, and especially transgender and non-binary ones, only in the last few years, which is an incentive for some to start educating themselves in LGBTQ topics and to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV