Podpora LGBTQ studujících ze strany školního poradenského pracoviště
School counselling centres' support of LGBTQ students
rigorózní práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/183989Identifikátory
SIS: 258902
Kolekce
- Kvalifikační práce [19349]
Autor
Oponent práce
Viktorová, Ida
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
5. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
školní poradenské pracoviště, školní psycholog, LGBTQ, LGBTQ studující, podpora LGBTQ studujícíchKlíčová slova (anglicky)
school counseling center, school psychologist, school counselor, LGBTQ, LGBTQ students, LGBTQ supportRigorózní práce se zabývá tématem podpory LGBTQ studujících. Teoretická část práce se zabývá tématem identity v dospívání a specifickými výzvami, kterým v tomto období čelí LGBTQ dospívající. Dále seznamuje čtenáře s výzkumy, jež se zabývají LGBTQ tématikou a zkušenostmi LGBTQ dospívajících ve školním prostředí. Více přiblíženy jsou různé formy podpory, které mohou školy LGBTQ studujícím poskytnout, včetně přítomnosti podpůrných dospělých osob. Důležitou roli "advokátů" LGBTQ studujících mohou hrát především školní poradenští pracovníci/pracovnice. Výzkumů, které by se však tímto konkrétním tématem zabývalo, je velmi málo. Právě zmapování situace,co se týče spolupráce LGBTQ studujícícha školních poradenských pracovišť, je věnován výzkum v této práci. Výzkumné otázky se zaměřují na to, jaké zkušenosti mají školní poradenští pracovníci/pracovnice s LGBTQ tématikoua studujícími,jak vnímají svou roli v podpoře těchto studujícícha kde v této oblasti vidí prostor pro změnu. Odpovědi na tyto otázky jsou v této práci analyzovány i z pohledu samotných LGBTQ studujících - jaké jsou jejich zkušenosti ve školním prostředí a se ŠPP a jejich návrhy na změnu - a přináší tak zajímavé srovnání. Výzkum v této práce je kvalitativní, sběr dat z obou výzkumných souborů byl proveden kombinací individuálních rozhovorů a...
The rigorous thesis deals with the topic of supportingLGBTQ students. The theoretical part of the thesis deals with the topic of identityin adolescence and the specific challenges faced by LGBTQ adolescents in this period. It also introduces research that deals with LGBTQ topics and the experiences of LGBTQ adolescents in the school environment and the different forms of support that schools can provide to LGBTQ students, includingthe presence of supportive adults. School counselors can play an important role as "advocates" for LGBTQ students. However, there is very little researchthat deals with this specific topic. The research in this work is dedicatedto mapping the situationregarding the cooperation of LGBTQ students and school counseling centres. The researchquestions focus on what experiences school counselors have with LGBTQ issues and students, how they perceive their role in supporting these students,and where they see room for change in this area. The answers to these questions are also analyzed from the point of view of the LGBTQ students themselves - what are their experiences in the school environment and with the school counseling centres and their suggestions for change - and thus brings an interestingcomparison.The research in this thesis is qualitative,data collectionfrom both...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Podpora LGBTQ studujících ze strany školního poradenského pracoviště
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMarková, Tereza (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2022)Datum obhajoby: 16. 9. 2022The diploma thesis deals with the topic of supporting LGBTQ students. It describes the experiences of LGBTQ adolescents in the school environment and the different forms of support that can be provided to them in this ... -
Vývoj práv LGBTQ+ komunity ve Spojeném království v období vlády Margaret Thatcher
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠedinová, Barbora (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 6. 6. 2023 -
Menšinový stres LGBTQ+ lidí na pracovišti
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMatějová, Markéta (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2024)Datum obhajoby: 4. 9. 2024Tato diplomová práce se věnuje tématu menšinového stresu LGBTQ+ osob v prostředí práce a v kontextu iniciativ diverzity, rovnosti a inkluze. Teoretická část představuje teorii menšinového stresu a také iniciativy diverzity, ...