dc.contributor.advisor | Švandová, Martina | |
dc.creator | Čechová, Olga | |
dc.date.accessioned | 2018-02-28T10:53:11Z | |
dc.date.available | 2018-02-28T10:53:11Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/92926 | |
dc.description.abstract | The thesis is focused on selection of methods and teaching strategies in teaching motor activities of secondary school students with special educational needs. The theoretical part deals with practical training, teaching methods, the influence of diversity to selection of appropriate methods and strategies used in practical training of students. . The empirical part of the thesis is a multiple case study based on observing a group of students with special educational needs during their practical training. The reserch was focused on using of particular methods regarding individual educational needs of the students. | en_US |
dc.description.abstract | Práce je zaměřena na výběr metod a výukových strategií při vyučování motorických činností žáků SOU se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část je věnována specifikaci praktického vyučování, používaných výukových metod a vlivu diverzity na výběr vhodných metod a strategií při praktickém vyučování. Empirická část je mnohonásobnou případovou studií založenou na sledování určité skupiny žáků se speciálními vzdělávacími potřebami při praktickém vyučování. Výzkum byl zaměřen na konkrétní aplikaci výukových metod v praxi s přihlédnutím na individuální potřeby žáků. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Methods of education|practical training|motor activities|diversity of students|special educational needs | en_US |
dc.subject | Metody výuky|praktické vyučování|motorické činnosti|diverzita žáků|speciální vzdělávací potřeby | cs_CZ |
dc.title | Výuka motorických činností u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na SOU | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-09-12 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 166658 | |
dc.title.translated | Teaching of motor activities of students with special educational needs at secondary school | en_US |
dc.contributor.referee | Krejčová, Kristýna | |
dc.identifier.aleph | 002160019 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pedagogiky | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pedagogiky | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Práce je zaměřena na výběr metod a výukových strategií při vyučování motorických činností žáků SOU se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část je věnována specifikaci praktického vyučování, používaných výukových metod a vlivu diverzity na výběr vhodných metod a strategií při praktickém vyučování. Empirická část je mnohonásobnou případovou studií založenou na sledování určité skupiny žáků se speciálními vzdělávacími potřebami při praktickém vyučování. Výzkum byl zaměřen na konkrétní aplikaci výukových metod v praxi s přihlédnutím na individuální potřeby žáků. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis is focused on selection of methods and teaching strategies in teaching motor activities of secondary school students with special educational needs. The theoretical part deals with practical training, teaching methods, the influence of diversity to selection of appropriate methods and strategies used in practical training of students. . The empirical part of the thesis is a multiple case study based on observing a group of students with special educational needs during their practical training. The reserch was focused on using of particular methods regarding individual educational needs of the students. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021600190106986 | |