Výuka motorických činností u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na SOU
Teaching of motor activities of students with special educational needs at secondary school
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/92926Identifiers
Study Information System: 166658
Collections
- Kvalifikační práce [23745]
Author
Advisor
Referee
Krejčová, Kristýna
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Teacher Education
Department
Department of Education
Date of defense
12. 9. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Metody výuky|praktické vyučování|motorické činnosti|diverzita žáků|speciální vzdělávací potřebyKeywords (English)
Methods of education|practical training|motor activities|diversity of students|special educational needsPráce je zaměřena na výběr metod a výukových strategií při vyučování motorických činností žáků SOU se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část je věnována specifikaci praktického vyučování, používaných výukových metod a vlivu diverzity na výběr vhodných metod a strategií při praktickém vyučování. Empirická část je mnohonásobnou případovou studií založenou na sledování určité skupiny žáků se speciálními vzdělávacími potřebami při praktickém vyučování. Výzkum byl zaměřen na konkrétní aplikaci výukových metod v praxi s přihlédnutím na individuální potřeby žáků.
The thesis is focused on selection of methods and teaching strategies in teaching motor activities of secondary school students with special educational needs. The theoretical part deals with practical training, teaching methods, the influence of diversity to selection of appropriate methods and strategies used in practical training of students. . The empirical part of the thesis is a multiple case study based on observing a group of students with special educational needs during their practical training. The reserch was focused on using of particular methods regarding individual educational needs of the students.