Zobrazit minimální záznam

A Comparison of Curricular Materials in Regards to the Teaching of Civics in the Czech Republic and in the USA
dc.contributor.advisorHavlínová, Ivana
dc.creatorRádlová, Magdaléna
dc.date.accessioned2017-04-03T09:21:00Z
dc.date.available2017-04-03T09:21:00Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9159
dc.description.abstractCílem této diplomové práce bylo srovnání kurikulárních dokumentů vztahujících se ke vzdělávací oblasti Člověk a společnost v ČR a Společenské vědy v USA. Dokumenty jsem porovnávala na různé úrovni obecnosti, od legislativního zakotvení až po jednotlivé školní vzdělávací programy. Každá tato úroveň je specifická a zabývá se problematikou z jiného úhlu, přesto lze vysledovat určité tendence, specifické pro dokumenty obou zemí: V USA jde o důraz na praktičnost a použitelnost dokumentu, přesně specifikuje, co je jeho smyslem a snaží se o maximální srozumitelnost. České dokumenty mívají někdy tendenci sklouznout do obecných prohlášení, ze kterých pro praxi nic nevyplývá, a na svého čtenáře klást vysoké nároky co se týče jejich srozumitelnosti. Americké dokumenty, ač nejsou psané mou mateřštinou, nevyžadovaly druhé přečtení pochopení toho, co vlastně deklarují. V této zamlženosti českých dokumentů vidím jeden ze zdrojů problémů, které přináší implementace reformy školství v České republice. Přestože dílčí cíle reforem obou zemí se liší, hlavní cíl zůstává stejný: Zajistit svým občanům co nej lepší možné vzdělání. Přestože se obě reformy potýkají s vlastními problémy, směřování obou je podle mého názoru v zásadě dobré, je jen třeba nezastavit se na půli cesty a pokračovat v práci na těch oblastech, které potřebují...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis is a comparative study of Czech and American curricular documents concerning the educational reform that is taking place both in the Czech Republic and the United States of America. By comparing the documents I have tried to find strengths and weaknesses of both reforms and educational systems in general and suggest some means of improvements in areas where I found it useful. I was comparing the documents on more different levels: In the first chapter I was concentrating on two acts as the bases of the educational reforms: No Child Left Behind in the USA and Národní program rozvoje vzdělávání v České republice [National program of educational development in the Czech Republic] in the Czech Republic. The second chapter is dealing with the national curricular frameworks, and is comparing the Czech national framework to Michigan Curriculum Framework. The third chapter is concerned with schools' own curricula, and with the recommended ways how to develop them in both countries. As this thesis is aimed at area social studies and at civic education particularly, the next chapter compares the content standards and benchmarks of both frameworks. In the practical part of this diploma thesis I described the project that I carried out at middle school Vinařská in Ústí nad Labem in the Czech...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleSrovnání kurikulárních materiálů se zřetelem na výchovu k občanství v České republice a v USAcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-14
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22071
dc.title.translatedA Comparison of Curricular Materials in Regards to the Teaching of Civics in the Czech Republic and in the USAen_US
dc.contributor.refereeJirásková, Věra
dc.identifier.aleph000590146
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Social Sciensesen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Social Sciensesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce bylo srovnání kurikulárních dokumentů vztahujících se ke vzdělávací oblasti Člověk a společnost v ČR a Společenské vědy v USA. Dokumenty jsem porovnávala na různé úrovni obecnosti, od legislativního zakotvení až po jednotlivé školní vzdělávací programy. Každá tato úroveň je specifická a zabývá se problematikou z jiného úhlu, přesto lze vysledovat určité tendence, specifické pro dokumenty obou zemí: V USA jde o důraz na praktičnost a použitelnost dokumentu, přesně specifikuje, co je jeho smyslem a snaží se o maximální srozumitelnost. České dokumenty mívají někdy tendenci sklouznout do obecných prohlášení, ze kterých pro praxi nic nevyplývá, a na svého čtenáře klást vysoké nároky co se týče jejich srozumitelnosti. Americké dokumenty, ač nejsou psané mou mateřštinou, nevyžadovaly druhé přečtení pochopení toho, co vlastně deklarují. V této zamlženosti českých dokumentů vidím jeden ze zdrojů problémů, které přináší implementace reformy školství v České republice. Přestože dílčí cíle reforem obou zemí se liší, hlavní cíl zůstává stejný: Zajistit svým občanům co nej lepší možné vzdělání. Přestože se obě reformy potýkají s vlastními problémy, směřování obou je podle mého názoru v zásadě dobré, je jen třeba nezastavit se na půli cesty a pokračovat v práci na těch oblastech, které potřebují...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis is a comparative study of Czech and American curricular documents concerning the educational reform that is taking place both in the Czech Republic and the United States of America. By comparing the documents I have tried to find strengths and weaknesses of both reforms and educational systems in general and suggest some means of improvements in areas where I found it useful. I was comparing the documents on more different levels: In the first chapter I was concentrating on two acts as the bases of the educational reforms: No Child Left Behind in the USA and Národní program rozvoje vzdělávání v České republice [National program of educational development in the Czech Republic] in the Czech Republic. The second chapter is dealing with the national curricular frameworks, and is comparing the Czech national framework to Michigan Curriculum Framework. The third chapter is concerned with schools' own curricula, and with the recommended ways how to develop them in both countries. As this thesis is aimed at area social studies and at civic education particularly, the next chapter compares the content standards and benchmarks of both frameworks. In the practical part of this diploma thesis I described the project that I carried out at middle school Vinařská in Ústí nad Labem in the Czech...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.identifier.lisID990005901460106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV