Pojetí a sebepojetí studenta SPŠZ
The conception and the self-conception of a student at SPŠZ
dc.contributor.advisor | Pelikán, Jiří | |
dc.creator | Froldová, Vladimíra | |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T10:04:38Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T10:04:38Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8254 | |
dc.description.abstract | The aim of the diploma thesis was to characterize the conception and the self-conception of a student at the Secondary Technical school of Land surveying and Cartography. The conception of a student consists of three components: a general, subject and own teacher conception. There is no exact specification of a successful student at SPŠZ. A superficial tendency is prevailing, which characterizes the successful student according to his/her school results. The self-conception of the students is influenced not only by their school results but also their experiences and estimation of school education. 117 I have tried to suggest a self-reflective method of perceptional skills. By means of this method a teacher can realize his/her criteria of a successful student and how far and which way they influence his/her evaluation. The procedure, which can help to characterize a student self-conception in a social, performance and aspiration field, is an inseparable part of the method. The method is thoroughly explained in an illustrative example from my teacher practise. | en_US |
dc.description.abstract | Cílem této práce bylo zjistit jaké je pojetí a sebepojetí studenta střední průmyslové školy zeměměřické. Pojetí studenta se skládá ze tří složek a to obecného, předmětového a učitelova subjektivního pojetí. Na SPŠZ není přesně vymezeno, kdo je úspěšný student a kdo není. Převládá povrchní tendence, která vymezuje úspěšného studenta pouze na základě školního prospěchu. Sebepojetí studentů SPŠZ je ovlivněno nejen samotným školním prospěchem, ale i dosavadními zkušenostmi a hodnotami, které přikládají školnímu vzdělání. Na základě zjištěných údajů jsem se pokusila navrhnout sebereflektivní metodu percepčních dovedností. Prostřednictvím této metody si učitel uvědomí jaká jsou jeho kritéria úspěšného studenta a do jaké míry a jakým způsobem ovlivňují jeho klasifikaci. Nedílnou součástí metody jsou i techniky ke zjištění studentova sebepojetí a to v sociální, výkonové a aspirační oblasti. Metoda je podrobně vysvětlena v ilustrativním příkladu z mé vlastní učitelské praxe. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Pojetí a sebepojetí studenta SPŠZ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-01-22 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 27641 | |
dc.title.translated | The conception and the self-conception of a student at SPŠZ | en_US |
dc.contributor.referee | Koťa, Jaroslav | |
dc.identifier.aleph | 000946167 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této práce bylo zjistit jaké je pojetí a sebepojetí studenta střední průmyslové školy zeměměřické. Pojetí studenta se skládá ze tří složek a to obecného, předmětového a učitelova subjektivního pojetí. Na SPŠZ není přesně vymezeno, kdo je úspěšný student a kdo není. Převládá povrchní tendence, která vymezuje úspěšného studenta pouze na základě školního prospěchu. Sebepojetí studentů SPŠZ je ovlivněno nejen samotným školním prospěchem, ale i dosavadními zkušenostmi a hodnotami, které přikládají školnímu vzdělání. Na základě zjištěných údajů jsem se pokusila navrhnout sebereflektivní metodu percepčních dovedností. Prostřednictvím této metody si učitel uvědomí jaká jsou jeho kritéria úspěšného studenta a do jaké míry a jakým způsobem ovlivňují jeho klasifikaci. Nedílnou součástí metody jsou i techniky ke zjištění studentova sebepojetí a to v sociální, výkonové a aspirační oblasti. Metoda je podrobně vysvětlena v ilustrativním příkladu z mé vlastní učitelské praxe. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of the diploma thesis was to characterize the conception and the self-conception of a student at the Secondary Technical school of Land surveying and Cartography. The conception of a student consists of three components: a general, subject and own teacher conception. There is no exact specification of a successful student at SPŠZ. A superficial tendency is prevailing, which characterizes the successful student according to his/her school results. The self-conception of the students is influenced not only by their school results but also their experiences and estimation of school education. 117 I have tried to suggest a self-reflective method of perceptional skills. By means of this method a teacher can realize his/her criteria of a successful student and how far and which way they influence his/her evaluation. The procedure, which can help to characterize a student self-conception in a social, performance and aspiration field, is an inseparable part of the method. The method is thoroughly explained in an illustrative example from my teacher practise. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009461670106986 |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách
-
Kvalifikační práce [23975]
Theses