Zobrazit minimální záznam

Folk-song in pedagogy for pre-school children
dc.contributor.advisorNedělka, Michal
dc.creatorCuřínová, Magdalena
dc.date.accessioned2017-06-01T00:30:46Z
dc.date.available2017-06-01T00:30:46Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75150
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá praktickými možnostmi využití lidové písně nejen k rozvoji dětských hudebních dovedností, ale i jejím vlivem na celkový rozvoj osobnosti předškolních dětí. Teoretická část obsahuje stručný vývoj lidové písně, zastoupení lidové písně v Rámcovém programu pro předškolní vzdělávání, dále popisuje jednotlivé hudební činnosti při práci s písní a krátce je věnována osobnosti předškolního pedagoga. Praktická část je zaměřena na využití lidové písně v praxi s předškolními dětmi. Na souboru písní ukazuje, jak lze prostřednictvím hudebních činností rozvíjet osobnost dítěte. Písně obsahují praktické náměty, které jsou v konkrétní mateřské škole realizovány. Následně jsou zaznamenány reakce dětí na uváděnou nabídku činností. Klíčová slova instrumentální činnosti, lidová píseň, pěvecké činnosti, pohybové činnosti, poslechové činnosti, předškolní věkcs_CZ
dc.description.abstractThe thesis concerns practical possibilities how to work with folk-songs not only for building-up the musical skills of pre-school children but also for the influence of their overall personal development. The theoretical part describes the folk-song development in RVP PV, particular musical activities working with songs and this part also mentions the devolepment of pre- school child(e)ren abilities and shortly describes the personality of pre-school pedagogue. The practical part concerns how to work with the folk-song in practice. The concrete example (set of songs) shows how is possible to develop children's personality via musical activities. Songs contain practial topics according to defined aims, which are realised in the concrete nursery school. Subsequently are recorded children's reactions at implemented activities. Key words instrumental activity, folk song, singing activity, motion activity, listening activity, preschool ageen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectlidová píseňcs_CZ
dc.subjectpředškolní pedagogikacs_CZ
dc.subjecthudební schopnostics_CZ
dc.subjecthudební dovednostics_CZ
dc.subjectrozvoj osobnostics_CZ
dc.subjectrámcový vzdělávací programcs_CZ
dc.subjectfolk-songen_US
dc.subjectpre-school pedagogyen_US
dc.subjectmusical abilitiesen_US
dc.subjectmusical skillsen_US
dc.subjectpersonality developmenten_US
dc.subjectframework educational programen_US
dc.titleLidová píseň v pedagogice předškolního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-11
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId164939
dc.title.translatedFolk-song in pedagogy for pre-school childrenen_US
dc.contributor.refereeHurníková, Kateřina
dc.identifier.aleph002026914
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá praktickými možnostmi využití lidové písně nejen k rozvoji dětských hudebních dovedností, ale i jejím vlivem na celkový rozvoj osobnosti předškolních dětí. Teoretická část obsahuje stručný vývoj lidové písně, zastoupení lidové písně v Rámcovém programu pro předškolní vzdělávání, dále popisuje jednotlivé hudební činnosti při práci s písní a krátce je věnována osobnosti předškolního pedagoga. Praktická část je zaměřena na využití lidové písně v praxi s předškolními dětmi. Na souboru písní ukazuje, jak lze prostřednictvím hudebních činností rozvíjet osobnost dítěte. Písně obsahují praktické náměty, které jsou v konkrétní mateřské škole realizovány. Následně jsou zaznamenány reakce dětí na uváděnou nabídku činností. Klíčová slova instrumentální činnosti, lidová píseň, pěvecké činnosti, pohybové činnosti, poslechové činnosti, předškolní věkcs_CZ
uk.abstract.enThe thesis concerns practical possibilities how to work with folk-songs not only for building-up the musical skills of pre-school children but also for the influence of their overall personal development. The theoretical part describes the folk-song development in RVP PV, particular musical activities working with songs and this part also mentions the devolepment of pre- school child(e)ren abilities and shortly describes the personality of pre-school pedagogue. The practical part concerns how to work with the folk-song in practice. The concrete example (set of songs) shows how is possible to develop children's personality via musical activities. Songs contain practial topics according to defined aims, which are realised in the concrete nursery school. Subsequently are recorded children's reactions at implemented activities. Key words instrumental activity, folk song, singing activity, motion activity, listening activity, preschool ageen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990020269140106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV