Zobrazit minimální záznam

Contemporary textile art. Artwork of Sheila Hicks as Inspiration for Art Education
dc.contributor.advisorJakubcová Hajdušková, Lucie
dc.creatorNývltová, Tereza
dc.date.accessioned2021-03-26T07:22:11Z
dc.date.available2021-03-26T07:22:11Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73078
dc.description.abstractPrvní část diplomové práce má charakter průzkumné sondy, která hledá podobu a situaci textilního umění současnosti. Opírá se o rozhovory odborníků z oblasti textilního umění a poznatků z navštívených výstav. Součástí práce je i vlastní tvorba vycházející z textilních experimentů. Z těchto poznatků byla vytvořena stěžejní část práce v podobě didaktického projektu, inspirovaná zejména tvorbou Sheily Hicks. Výsledkem a přínosem práce je nástin současné situace textilního umění u nás a v praxi ověřený soubor didaktických postupů zaměřených zejména na rozvoj smyslové citlivosti. Didaktické postupy jsou doplněny o reflexe a varianty rozšiřující či inovující navržené přípravy výuk výtvarné výchovy.cs_CZ
dc.description.abstractThe first part of the thesis has the character of an exploratory probe, which is looking for the form and situation of textile art at present. It is based mainly interviews of experts in the field of textile art and experiences of the visited exhibitions. Part of this thesis is also personal creation, based on textile experiments. From these findings there was created a pivotal part in the form of a didactic project, inspired in particular by the creation of Sheila Hicks. Results and benefits of the work is to outline the current situation of textile art in our country and verified in a practical set of teaching practices focused mainly on the development of sensory sensitivity. The didactic methods are supplemented by reflections and extending or innovate variant sof lesson plans in Art Education.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecttextileen_US
dc.subjecttextile art and industrial productionen_US
dc.subjectSheila Hicksen_US
dc.subjectmaterialen_US
dc.subjectArt educationen_US
dc.subjecttextilcs_CZ
dc.subjecttextilní umění a průmyslová výrobacs_CZ
dc.subjectSheila Hickscs_CZ
dc.subjectmateriálcs_CZ
dc.subjectvýtvarná výchovacs_CZ
dc.titleTextilní umění současnosti. Inspirace dílem Sheily Hicks pro výtvarnou výchovucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-02
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId119272
dc.title.translatedContemporary textile art. Artwork of Sheila Hicks as Inspiration for Art Educationen_US
dc.contributor.refereeUhl Skřivanová, Věra
dc.identifier.aleph001847472
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Health Education - Arten_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy výchova ke zdraví - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy výchova ke zdraví - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Health Education - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPrvní část diplomové práce má charakter průzkumné sondy, která hledá podobu a situaci textilního umění současnosti. Opírá se o rozhovory odborníků z oblasti textilního umění a poznatků z navštívených výstav. Součástí práce je i vlastní tvorba vycházející z textilních experimentů. Z těchto poznatků byla vytvořena stěžejní část práce v podobě didaktického projektu, inspirovaná zejména tvorbou Sheily Hicks. Výsledkem a přínosem práce je nástin současné situace textilního umění u nás a v praxi ověřený soubor didaktických postupů zaměřených zejména na rozvoj smyslové citlivosti. Didaktické postupy jsou doplněny o reflexe a varianty rozšiřující či inovující navržené přípravy výuk výtvarné výchovy.cs_CZ
uk.abstract.enThe first part of the thesis has the character of an exploratory probe, which is looking for the form and situation of textile art at present. It is based mainly interviews of experts in the field of textile art and experiences of the visited exhibitions. Part of this thesis is also personal creation, based on textile experiments. From these findings there was created a pivotal part in the form of a didactic project, inspired in particular by the creation of Sheila Hicks. Results and benefits of the work is to outline the current situation of textile art in our country and verified in a practical set of teaching practices focused mainly on the development of sensory sensitivity. The didactic methods are supplemented by reflections and extending or innovate variant sof lesson plans in Art Education.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantSedlák, Michal
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990018474720106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV