dc.contributor.advisor | Jakubcová Hajdušková, Lucie | |
dc.creator | Nývltová, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2021-03-26T07:22:11Z | |
dc.date.available | 2021-03-26T07:22:11Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/73078 | |
dc.description.abstract | První část diplomové práce má charakter průzkumné sondy, která hledá podobu a situaci textilního umění současnosti. Opírá se o rozhovory odborníků z oblasti textilního umění a poznatků z navštívených výstav. Součástí práce je i vlastní tvorba vycházející z textilních experimentů. Z těchto poznatků byla vytvořena stěžejní část práce v podobě didaktického projektu, inspirovaná zejména tvorbou Sheily Hicks. Výsledkem a přínosem práce je nástin současné situace textilního umění u nás a v praxi ověřený soubor didaktických postupů zaměřených zejména na rozvoj smyslové citlivosti. Didaktické postupy jsou doplněny o reflexe a varianty rozšiřující či inovující navržené přípravy výuk výtvarné výchovy. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The first part of the thesis has the character of an exploratory probe, which is looking for the form and situation of textile art at present. It is based mainly interviews of experts in the field of textile art and experiences of the visited exhibitions. Part of this thesis is also personal creation, based on textile experiments. From these findings there was created a pivotal part in the form of a didactic project, inspired in particular by the creation of Sheila Hicks. Results and benefits of the work is to outline the current situation of textile art in our country and verified in a practical set of teaching practices focused mainly on the development of sensory sensitivity. The didactic methods are supplemented by reflections and extending or innovate variant sof lesson plans in Art Education. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | textile | en_US |
dc.subject | textile art and industrial production | en_US |
dc.subject | Sheila Hicks | en_US |
dc.subject | material | en_US |
dc.subject | Art education | en_US |
dc.subject | textil | cs_CZ |
dc.subject | textilní umění a průmyslová výroba | cs_CZ |
dc.subject | Sheila Hicks | cs_CZ |
dc.subject | materiál | cs_CZ |
dc.subject | výtvarná výchova | cs_CZ |
dc.title | Textilní umění současnosti. Inspirace dílem Sheily Hicks pro výtvarnou výchovu | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-09-02 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 119272 | |
dc.title.translated | Contemporary textile art. Artwork of Sheila Hicks as Inspiration for Art Education | en_US |
dc.contributor.referee | Uhl Skřivanová, Věra | |
dc.identifier.aleph | 001847472 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Health Education - Art | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy výchova ke zdraví - výtvarná výchova | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy výchova ke zdraví - výtvarná výchova | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Health Education - Art | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | První část diplomové práce má charakter průzkumné sondy, která hledá podobu a situaci textilního umění současnosti. Opírá se o rozhovory odborníků z oblasti textilního umění a poznatků z navštívených výstav. Součástí práce je i vlastní tvorba vycházející z textilních experimentů. Z těchto poznatků byla vytvořena stěžejní část práce v podobě didaktického projektu, inspirovaná zejména tvorbou Sheily Hicks. Výsledkem a přínosem práce je nástin současné situace textilního umění u nás a v praxi ověřený soubor didaktických postupů zaměřených zejména na rozvoj smyslové citlivosti. Didaktické postupy jsou doplněny o reflexe a varianty rozšiřující či inovující navržené přípravy výuk výtvarné výchovy. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The first part of the thesis has the character of an exploratory probe, which is looking for the form and situation of textile art at present. It is based mainly interviews of experts in the field of textile art and experiences of the visited exhibitions. Part of this thesis is also personal creation, based on textile experiments. From these findings there was created a pivotal part in the form of a didactic project, inspired in particular by the creation of Sheila Hicks. Results and benefits of the work is to outline the current situation of textile art in our country and verified in a practical set of teaching practices focused mainly on the development of sensory sensitivity. The didactic methods are supplemented by reflections and extending or innovate variant sof lesson plans in Art Education. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.contributor.consultant | Sedlák, Michal | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990018474720106986 | |