Textilní umění současnosti. Inspirace dílem Sheily Hicks pro výtvarnou výchovu
Contemporary textile art. Artwork of Sheila Hicks as Inspiration for Art Education
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/73078Identifikátory
SIS: 119272
Kolekce
- Kvalifikační práce [19346]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Sedlák, Michal
Oponent práce
Uhl Skřivanová, Věra
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy výchova ke zdraví - výtvarná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
2. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
textil, textilní umění a průmyslová výroba, Sheila Hicks, materiál, výtvarná výchovaKlíčová slova (anglicky)
textile, textile art and industrial production, Sheila Hicks, material, Art educationPrvní část diplomové práce má charakter průzkumné sondy, která hledá podobu a situaci textilního umění současnosti. Opírá se o rozhovory odborníků z oblasti textilního umění a poznatků z navštívených výstav. Součástí práce je i vlastní tvorba vycházející z textilních experimentů. Z těchto poznatků byla vytvořena stěžejní část práce v podobě didaktického projektu, inspirovaná zejména tvorbou Sheily Hicks. Výsledkem a přínosem práce je nástin současné situace textilního umění u nás a v praxi ověřený soubor didaktických postupů zaměřených zejména na rozvoj smyslové citlivosti. Didaktické postupy jsou doplněny o reflexe a varianty rozšiřující či inovující navržené přípravy výuk výtvarné výchovy.
The first part of the thesis has the character of an exploratory probe, which is looking for the form and situation of textile art at present. It is based mainly interviews of experts in the field of textile art and experiences of the visited exhibitions. Part of this thesis is also personal creation, based on textile experiments. From these findings there was created a pivotal part in the form of a didactic project, inspired in particular by the creation of Sheila Hicks. Results and benefits of the work is to outline the current situation of textile art in our country and verified in a practical set of teaching practices focused mainly on the development of sensory sensitivity. The didactic methods are supplemented by reflections and extending or innovate variant sof lesson plans in Art Education.