Show simple item record

Geographical fieldwork: transmissive and constructivist approach to fieldwork in the Hvozdnice region
dc.contributor.advisorHanus, Martin
dc.creatorSkazíková, Pavla
dc.date.accessioned2017-05-27T14:33:49Z
dc.date.available2017-05-27T14:33:49Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70902
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá porovnáním konstruktivistického a trasmisivního pojetí terénní výuky geografie na příkladu mikroregionu Hvozdnice. V teoretické části je charakterizována terénní výuka, rozebrány didaktické teorie vzdělávání a blíže popsán a srovnán konstruktivní a transmisivní pedagogický směr. V praktické části byla provedena kompletní geografická charakteristika řešeného území a následně SWOT analýza pomocí které byla vybrána nosná témata a generalizace navrhovaných pracovních listů terénního cvičení. Navrhované pracovní listy terénního cvičení, které se zabývají poznáváním místního regionu, jsou vytvořené ve dvou variantách, a to v konstruktivistické a transmisní. Přestože tematické zaměření pracovních listů zůstalo stejné, je patrný rozdíl v provedení a dosahování cílů, které se odvíjí od filozofie každého ze zvolených modelů učení. Klíčová slova: terénní výuka, místní region, konstruktivismus, transmise, geografická charakteristika, terénní cvičení, mikroregion Hvozdnice, pracovní listy, metodické pokynycs_CZ
dc.description.abstractThe thesis compares the constructivistic with transmissive geography tuition approach on Hvozdnice region model. The teoretical part defines field work, the didactic learning theories and focuses on closer description and comparison the constructivistic with transmissive pedagogical approach. The practical part brings a complete geographical characteristics of the specified area and subsequently SWOT analysis which provided crucial issues and generalization of the proposed field work worksheets. The proposed worksheets of the work field which deal with exploring of the local region are created in two variants- constructivistic and transmissive. Although there was no change in the thematic focus of the worksheets, there is the obvious difference between realization and achieving the objectives which is based on philosophy of each of the selected models of learning. Keywords: field work, local region, constructivism, transmission, geographical characteristics, region Hvozdnice, worksheets, guidelinesen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectTerénní výukacs_CZ
dc.subjectmístní regioncs_CZ
dc.subjectkonstruktivismuscs_CZ
dc.subjecttransmisecs_CZ
dc.subjectgeografická charakteristikacs_CZ
dc.subjectterénní cvičenícs_CZ
dc.subjectmikroregion Hvozdnicecs_CZ
dc.subjectpracovní listycs_CZ
dc.subjectmetodické pokynycs_CZ
dc.subjectfield worken_US
dc.subjectlocal regionen_US
dc.subjectconstructivismen_US
dc.subjecttransmissionen_US
dc.subjectgeographical characteristicsen_US
dc.subjectregion Hvozdniceen_US
dc.subjectworksheetsen_US
dc.subjectguidelinesen_US
dc.titleTerénní výuka geografie: transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky v mikroregionu Hvozdnicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-16
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId120226
dc.title.translatedGeographical fieldwork: transmissive and constructivist approach to fieldwork in the Hvozdnice regionen_US
dc.contributor.refereeMatějček, Tomáš
dc.identifier.aleph001855445
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství biologie pro střední školy - Učitelství geografie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Biology for Secondary Schools - Teaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programBiologiecs_CZ
thesis.degree.programBiologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství biologie pro střední školy - Učitelství geografie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Biology for Secondary Schools - Teaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csBiologiecs_CZ
uk.degree-program.enBiologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá porovnáním konstruktivistického a trasmisivního pojetí terénní výuky geografie na příkladu mikroregionu Hvozdnice. V teoretické části je charakterizována terénní výuka, rozebrány didaktické teorie vzdělávání a blíže popsán a srovnán konstruktivní a transmisivní pedagogický směr. V praktické části byla provedena kompletní geografická charakteristika řešeného území a následně SWOT analýza pomocí které byla vybrána nosná témata a generalizace navrhovaných pracovních listů terénního cvičení. Navrhované pracovní listy terénního cvičení, které se zabývají poznáváním místního regionu, jsou vytvořené ve dvou variantách, a to v konstruktivistické a transmisní. Přestože tematické zaměření pracovních listů zůstalo stejné, je patrný rozdíl v provedení a dosahování cílů, které se odvíjí od filozofie každého ze zvolených modelů učení. Klíčová slova: terénní výuka, místní region, konstruktivismus, transmise, geografická charakteristika, terénní cvičení, mikroregion Hvozdnice, pracovní listy, metodické pokynycs_CZ
uk.abstract.enThe thesis compares the constructivistic with transmissive geography tuition approach on Hvozdnice region model. The teoretical part defines field work, the didactic learning theories and focuses on closer description and comparison the constructivistic with transmissive pedagogical approach. The practical part brings a complete geographical characteristics of the specified area and subsequently SWOT analysis which provided crucial issues and generalization of the proposed field work worksheets. The proposed worksheets of the work field which deal with exploring of the local region are created in two variants- constructivistic and transmissive. Although there was no change in the thematic focus of the worksheets, there is the obvious difference between realization and achieving the objectives which is based on philosophy of each of the selected models of learning. Keywords: field work, local region, constructivism, transmission, geographical characteristics, region Hvozdnice, worksheets, guidelinesen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990018554450106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV