Zobrazit minimální záznam

Agenda Setting Role of Mass Media
dc.contributor.advisorTuček, Milan
dc.creatorVeselka, Petr
dc.date.accessioned2020-08-17T12:06:17Z
dc.date.available2020-08-17T12:06:17Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69048
dc.description.abstract(abstrakt) Cílem zde předkládaného textu je představení konceptu nastolování témat ze strany médií (agenda setting) a pokus o ověření této teorie na tematické oblasti hospodářská politika v období od ledna 2009 do května 2010. Pro tento účel byly použity dva datové soubory. První z nich, jenž reprezentuje veřejnou agendu, tvoří data z kontinuálního výzkumu veřejného mínění, který realizuje Centrum pro výzkum veřejného mínění (CVVM). Druhý soubor je výsledkem kvantitativní obsahové analýzy televizního zpravodajství a představuje postavení zmíněné tematické oblasti v agendě médií. Pro dokázání kauzálního vztahu mezi mediální a veřejnou agendou byla použita metoda párových korelací. Výsledky analýzy potvrdily poměrně silnou vazbu mezi mediálním pokrytím tématu a jeho postavením v rámci veřejné agendy. Ukázalo se, že podstatnou roli v celém procesu hraje skutečnost, zda se jedná o domácí nebo zahraniční události a také role pohlaví respondenta. Jako významná intervenující proměnná se ukázal faktor času.cs_CZ
dc.description.abstractThe goal of here below presented text is the introduction of the concept of the agenda setting and to try to prove the validity of this theory on the thematic field of economic policy in the period from January 2009 to March 2010. For this purpose two data sets were used. The first one, which represents the public agenda, contains the data from continuous research of public opinion realized by the Public opinion research center (CVVM). The second one is the result of the quantitative content analysis of the TV news and presents the importance of the above mentioned thematic field in the media agenda. For proving of the causal relationship in between those two agendas the method of the pair correlations was used. The results confirm the relatively strong correlation between the media coverage of the topic and its position in the public agenda`s framework. It has been proved that an important role in the whole process represents the fact whether the news is domestic or foreign as well as the importance of gender. The time factor appeared also as a main intervening variable.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectAgenda settingen_US
dc.subjectnewsen_US
dc.subjecteconomicpolicyen_US
dc.subjectmass mediaen_US
dc.subjectmedia agendaen_US
dc.subjectpublic agendaen_US
dc.subjectNastolování tématcs_CZ
dc.subjectagenda settingcs_CZ
dc.subjectnastolování agendycs_CZ
dc.subjecthospodářská politikacs_CZ
dc.subjectveřejná agendacs_CZ
dc.subjectmediální agendacs_CZ
dc.subjectsdělovací prostředkycs_CZ
dc.subjectmasová mediacs_CZ
dc.subjectzpravodajstvícs_CZ
dc.titleNastolování agendy masovými sdělovacími prostředkycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-23
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId126663
dc.title.translatedAgenda Setting Role of Mass Mediaen_US
dc.contributor.refereeKuchař, Pavel
dc.identifier.aleph001786982
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs(abstrakt) Cílem zde předkládaného textu je představení konceptu nastolování témat ze strany médií (agenda setting) a pokus o ověření této teorie na tematické oblasti hospodářská politika v období od ledna 2009 do května 2010. Pro tento účel byly použity dva datové soubory. První z nich, jenž reprezentuje veřejnou agendu, tvoří data z kontinuálního výzkumu veřejného mínění, který realizuje Centrum pro výzkum veřejného mínění (CVVM). Druhý soubor je výsledkem kvantitativní obsahové analýzy televizního zpravodajství a představuje postavení zmíněné tematické oblasti v agendě médií. Pro dokázání kauzálního vztahu mezi mediální a veřejnou agendou byla použita metoda párových korelací. Výsledky analýzy potvrdily poměrně silnou vazbu mezi mediálním pokrytím tématu a jeho postavením v rámci veřejné agendy. Ukázalo se, že podstatnou roli v celém procesu hraje skutečnost, zda se jedná o domácí nebo zahraniční události a také role pohlaví respondenta. Jako významná intervenující proměnná se ukázal faktor času.cs_CZ
uk.abstract.enThe goal of here below presented text is the introduction of the concept of the agenda setting and to try to prove the validity of this theory on the thematic field of economic policy in the period from January 2009 to March 2010. For this purpose two data sets were used. The first one, which represents the public agenda, contains the data from continuous research of public opinion realized by the Public opinion research center (CVVM). The second one is the result of the quantitative content analysis of the TV news and presents the importance of the above mentioned thematic field in the media agenda. For proving of the causal relationship in between those two agendas the method of the pair correlations was used. The results confirm the relatively strong correlation between the media coverage of the topic and its position in the public agenda`s framework. It has been proved that an important role in the whole process represents the fact whether the news is domestic or foreign as well as the importance of gender. The time factor appeared also as a main intervening variable.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990017869820106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV