Zobrazit minimální záznam

Comenia Script - handwriting and problems at third grade
dc.contributor.advisorKucharská, Anna
dc.creatorKučerová, Olga
dc.date.accessioned2017-05-26T21:09:03Z
dc.date.available2017-05-26T21:09:03Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/65637
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce se věnuje problematice písma Comenia Script u žáků třetích tříd základních škol. Práce je tradičně rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována škoní výuce psaní, rozdílům ve výuce v analyticko- -syntetické a genetické metodě, formování individuálního rukopisu. Značný prostor je věnován ústřednímu tématu písmu Comenia Script (okolnostem vzniku, jeho tvarovým charakteristikám, průběhu pokusného ověřování, aktuálním výzkumům). Další kapitola představuje škály určené k hodnocení písma (Matějček, Zelinková, Veverková). V praktické části představujeme námi přizpůsobenou hodnotící škálu Jany Veverkové (2011), jejímž prostřednictvím jsme hodnotili písemné projevy devadesáti žáků, kteří píší písmem Comenia Script. Zároveň byli vyučováni analyticko- -syntetickou nebo genetickou metodou výuky čtení a psaní, tudíž jsme mohli výsledky porovnat také z hlediska obou metod. Cíl této práce tkví v popisu typického písemného projevu žáka píšícího v Comenia Scriptu, přizpůsobení hodnotící škály Veverkové (2011), aby vyhovovala hodnocení písma ve třetí třídě. V neposlední řadě bychom chtěli porovnáním analýz dat popsat případné rozdíly mezi skupinami žáků vyučovaných analyticko-syntetickou a genetickou metodou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe following thesis focuses on the topic of the system of writing "Comenia Script", used by the pupils of the third grade of basic schools. The thesis consists - as usual - of two parts: a theoretical one and a practical one. The theoretical part deals with the school tuition of writing, the differences in the teaching of analytic- synthetic and genetic method, and forming of the individual handwriting. A substantial part focuses on the central theme, the Comenia Script (the circumstances of its origin, its shape characteristics, the course of its experimental testing, and current researches). The next chapter concerns itself with the scales designated for assessment of the writing (Matějček, Zelinková, Veverková). In the practical part we introduce the assessing scale of Jana Veverková (2011), adapted by us. By the means of this scale we were assessing the written expressions of ninety pupils using Comenia Script. At the same time, the pupils were taught by the analytic-synthetic or genetic method of reading and writing tuition, therefore we were able to compare the results also from the point of view of both methods. The aim of this thesis is to describe the typical written expression of a pupil using the Comenia Script and also adapting the Veverková assessment scale (2011), so that it convenes for...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpsanícs_CZ
dc.subjecthodnocení písemných produktůcs_CZ
dc.subjectmetoda Comenia Scriptcs_CZ
dc.subjectpsaní ve třetí tříděcs_CZ
dc.subjectwritingen_US
dc.subjectevaluation of the written productsen_US
dc.subjectComenia Script methoden_US
dc.subjecthandwriting during the third gradeen_US
dc.titleFunkcionalita a problémy v psaní u žáků Comenia Script (v etapě upevněného čtení)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-08
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId132585
dc.title.translatedComenia Script - handwriting and problems at third gradeen_US
dc.contributor.refereeSotáková, Hana
dc.identifier.aleph001851400
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce se věnuje problematice písma Comenia Script u žáků třetích tříd základních škol. Práce je tradičně rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována škoní výuce psaní, rozdílům ve výuce v analyticko- -syntetické a genetické metodě, formování individuálního rukopisu. Značný prostor je věnován ústřednímu tématu písmu Comenia Script (okolnostem vzniku, jeho tvarovým charakteristikám, průběhu pokusného ověřování, aktuálním výzkumům). Další kapitola představuje škály určené k hodnocení písma (Matějček, Zelinková, Veverková). V praktické části představujeme námi přizpůsobenou hodnotící škálu Jany Veverkové (2011), jejímž prostřednictvím jsme hodnotili písemné projevy devadesáti žáků, kteří píší písmem Comenia Script. Zároveň byli vyučováni analyticko- -syntetickou nebo genetickou metodou výuky čtení a psaní, tudíž jsme mohli výsledky porovnat také z hlediska obou metod. Cíl této práce tkví v popisu typického písemného projevu žáka píšícího v Comenia Scriptu, přizpůsobení hodnotící škály Veverkové (2011), aby vyhovovala hodnocení písma ve třetí třídě. V neposlední řadě bychom chtěli porovnáním analýz dat popsat případné rozdíly mezi skupinami žáků vyučovaných analyticko-syntetickou a genetickou metodou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe following thesis focuses on the topic of the system of writing "Comenia Script", used by the pupils of the third grade of basic schools. The thesis consists - as usual - of two parts: a theoretical one and a practical one. The theoretical part deals with the school tuition of writing, the differences in the teaching of analytic- synthetic and genetic method, and forming of the individual handwriting. A substantial part focuses on the central theme, the Comenia Script (the circumstances of its origin, its shape characteristics, the course of its experimental testing, and current researches). The next chapter concerns itself with the scales designated for assessment of the writing (Matějček, Zelinková, Veverková). In the practical part we introduce the assessing scale of Jana Veverková (2011), adapted by us. By the means of this scale we were assessing the written expressions of ninety pupils using Comenia Script. At the same time, the pupils were taught by the analytic-synthetic or genetic method of reading and writing tuition, therefore we were able to compare the results also from the point of view of both methods. The aim of this thesis is to describe the typical written expression of a pupil using the Comenia Script and also adapting the Veverková assessment scale (2011), so that it convenes for...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990018514000106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV