Zobrazit minimální záznam

Set phrases of the Business German in the journalistic texts
Frazémy hospodářské němčiny v publicistických textech
dc.contributor.advisorHejhalová, Věra
dc.creatorRolfová, Michaela
dc.date.accessioned2017-05-26T14:59:56Z
dc.date.available2017-05-26T14:59:56Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/63627
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá charakteristikou frazémů hospodářské němčiny: černá čísla a červená čísla a jejich, v publicistických textech zachycených, variant sloves. Cílem předložené práce je konfrontace těchto frazémů a jejich variant sloves s německým referenčním korpusem (DeReKo) a s výkladovými i překladovými slovníky za účelem stanovení formálních, sémantických a stylistických aspektů. Na základě těchto poznatků jsou stanoveny rozdíly mezi výskytem v publicistických textech, v německém referenčním korpusu a ve slovnících, a výsledky jsou mezi sebou porovnávány. Co se výskytu obou frazémů, resp. jejich uvedených slovesných variant ve slovnících týká, je v mnohých případech navrženo jejich případné zaznamenání do slovníků. Klíčová slova: frazeologie, frazém, frazeologický slovník, noviny, hospodářství, finančnictvícs_CZ
dc.description.abstractThe Bachelor thesis deals with the characteristics of the set phrases of the Business German: black numbers and red numbers and their verb variants which were captured in the journalistic texts. The aim of this thesis is to confront both set phrases and their verb variants with the German reference corpus (DeReKo) and with the monolingual and bilingual dictionaries in order to determinate formal, semantic and stylistic aspects. On the basis of these findings, the differences between the appearance in the journalistic texts, in the DeReKo and in the dictionaries are determined and the differences are compared to each other. As for the occurrence of both set phrases in the dictionaries, in some cases, it is suggested to eventually register them in the dictionaries. Key words: phraseology, set phrases, phraseological dictionary, newspapers, economy, financeen_US
dc.languageGermancs_CZ
dc.language.isode_DE
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectfrazeologie - frazém - frazeologický slovník - noviny - hospodářství - finančnictvícs_CZ
dc.subjectphraseology - set phrases - phraseological dictionary - newspapers - economy - financeen_US
dc.titlePhraseme des Wirtschaftsdeutschs in den publizistischen Textende_DE
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-02-09
dc.description.departmentInstitute of Germanic Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav germánských studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId138610
dc.title.translatedSet phrases of the Business German in the journalistic textsen_US
dc.title.translatedFrazémy hospodářské němčiny v publicistických textechcs_CZ
dc.contributor.refereeBlahak, Boris
dc.identifier.aleph001937318
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNěmecký jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.disciplineGerman Language and Literatureen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav germánských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Germanic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csNěmecký jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enGerman Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá charakteristikou frazémů hospodářské němčiny: černá čísla a červená čísla a jejich, v publicistických textech zachycených, variant sloves. Cílem předložené práce je konfrontace těchto frazémů a jejich variant sloves s německým referenčním korpusem (DeReKo) a s výkladovými i překladovými slovníky za účelem stanovení formálních, sémantických a stylistických aspektů. Na základě těchto poznatků jsou stanoveny rozdíly mezi výskytem v publicistických textech, v německém referenčním korpusu a ve slovnících, a výsledky jsou mezi sebou porovnávány. Co se výskytu obou frazémů, resp. jejich uvedených slovesných variant ve slovnících týká, je v mnohých případech navrženo jejich případné zaznamenání do slovníků. Klíčová slova: frazeologie, frazém, frazeologický slovník, noviny, hospodářství, finančnictvícs_CZ
uk.abstract.enThe Bachelor thesis deals with the characteristics of the set phrases of the Business German: black numbers and red numbers and their verb variants which were captured in the journalistic texts. The aim of this thesis is to confront both set phrases and their verb variants with the German reference corpus (DeReKo) and with the monolingual and bilingual dictionaries in order to determinate formal, semantic and stylistic aspects. On the basis of these findings, the differences between the appearance in the journalistic texts, in the DeReKo and in the dictionaries are determined and the differences are compared to each other. As for the occurrence of both set phrases in the dictionaries, in some cases, it is suggested to eventually register them in the dictionaries. Key words: phraseology, set phrases, phraseological dictionary, newspapers, economy, financeen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav germánských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990019373180106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV