dc.contributor.advisor | Marádová, Eva | |
dc.creator | Bořánková, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2017-05-18T13:59:40Z | |
dc.date.available | 2017-05-18T13:59:40Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/60517 | |
dc.description.abstract | Title: Implementation of drug prevention into the curriculum of the first primary schools in selected regions (comparative study) Author: Lenka Bořánková Department: Department of education Supervisor: PaedDr. Eva Marádová, CSc. Abstract: This thesis identifies and describes the approach and objectives set in the area of drug prevention in primary school. It characterizes preventive programs and methods used by individual teachers and indicates another possible strategies in this area. It describes the diversity of approaches to the prevention of substance used in two different regions is described and the main reasons for these differences are discussed. The differences are described and explained in the practical part of the thesis. Finally, the possible ways how to enrich and improve the quality of primary prevention programs in primary schools are listed. Key words: Primary prevention, drug prevention, school, teacher, preventive programs, targets prevention programs, evaluation of prevention programs, prevention of addictions, addictive substances | en_US |
dc.description.abstract | Název: Implementace prevence užívání návykových látek do výuky na 1. stupni základních škol ve vybraných regionech (srovnávací studie) Autor: Lenka Bořánková Katedra: Katedra pedagogiky Vedoucí práce: PaedDr. Eva Marádová, CSc. Abstrakt: Diplomová práce zjišťuje a popisuje přístup a naplňování stanovených cílů v oblasti prevence užívání návykových látek na prvním stupni základní školy. Charakterizuje preventivní programy a metody užívané jednotlivými pedagogy. Uvádí další možné strategie v této problematice. Popisuje rozdílnost přístupů k prevenci užívání návykových látek ve dvou rozdílných regionech a hledá důvody těchto rozdílů. Zjištěné rozdíly jsou popsány a vysvětleny v praktické části diplomové práce. Dále jsou nabídnuty způsoby, jak obohatit a zkvalitnit programy primární prevence na 1. stupni ZŠ. Klíčová slova: Primární prevence, prevence užívání návykových látek, škola, učitel, preventivní programy, cíle preventivních programů, hodnocení preventivních programů, prevence závislostí, návykové látky. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Primární prevence | cs_CZ |
dc.subject | prevence užívání návykových látek | cs_CZ |
dc.subject | škola | cs_CZ |
dc.subject | učitel | cs_CZ |
dc.subject | preventivní programy | cs_CZ |
dc.subject | cíle preventivních programů | cs_CZ |
dc.subject | hodnocení preventivních programů | cs_CZ |
dc.subject | prevence závislostí | cs_CZ |
dc.subject | návykové látky | cs_CZ |
dc.subject | Primary prevention | en_US |
dc.subject | drug prevention | en_US |
dc.subject | school | en_US |
dc.subject | teacher | en_US |
dc.subject | preventive programs | en_US |
dc.subject | targets prevention programs | en_US |
dc.subject | evaluation of prevention programs | en_US |
dc.subject | prevention of addictions | en_US |
dc.subject | addictive substances | en_US |
dc.title | Implementace prevence užívání návykových látek do výuky na 1. stupni základních škol ve vybraných regionech | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-06-14 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 131750 | |
dc.title.translated | Implementation of drug prevention into the curriculum of the first primary schools in selected regions | en_US |
dc.contributor.referee | Hanušová, Jaroslava | |
dc.identifier.aleph | 001600401 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Implementace prevence užívání návykových látek do výuky na 1. stupni základních škol ve vybraných regionech (srovnávací studie) Autor: Lenka Bořánková Katedra: Katedra pedagogiky Vedoucí práce: PaedDr. Eva Marádová, CSc. Abstrakt: Diplomová práce zjišťuje a popisuje přístup a naplňování stanovených cílů v oblasti prevence užívání návykových látek na prvním stupni základní školy. Charakterizuje preventivní programy a metody užívané jednotlivými pedagogy. Uvádí další možné strategie v této problematice. Popisuje rozdílnost přístupů k prevenci užívání návykových látek ve dvou rozdílných regionech a hledá důvody těchto rozdílů. Zjištěné rozdíly jsou popsány a vysvětleny v praktické části diplomové práce. Dále jsou nabídnuty způsoby, jak obohatit a zkvalitnit programy primární prevence na 1. stupni ZŠ. Klíčová slova: Primární prevence, prevence užívání návykových látek, škola, učitel, preventivní programy, cíle preventivních programů, hodnocení preventivních programů, prevence závislostí, návykové látky. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title: Implementation of drug prevention into the curriculum of the first primary schools in selected regions (comparative study) Author: Lenka Bořánková Department: Department of education Supervisor: PaedDr. Eva Marádová, CSc. Abstract: This thesis identifies and describes the approach and objectives set in the area of drug prevention in primary school. It characterizes preventive programs and methods used by individual teachers and indicates another possible strategies in this area. It describes the diversity of approaches to the prevention of substance used in two different regions is described and the main reasons for these differences are discussed. The differences are described and explained in the practical part of the thesis. Finally, the possible ways how to enrich and improve the quality of primary prevention programs in primary schools are listed. Key words: Primary prevention, drug prevention, school, teacher, preventive programs, targets prevention programs, evaluation of prevention programs, prevention of addictions, addictive substances | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016004010106986 | |