Implementace prevence užívání návykových látek do výuky na 1. stupni základních škol ve vybraných regionech
Implementation of drug prevention into the curriculum of the first primary schools in selected regions
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60517Identifikátory
SIS: 131750
Kolekce
- Kvalifikační práce [18628]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanušová, Jaroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
14. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Primární prevence, prevence užívání návykových látek, škola, učitel, preventivní programy, cíle preventivních programů, hodnocení preventivních programů, prevence závislostí, návykové látkyKlíčová slova (anglicky)
Primary prevention, drug prevention, school, teacher, preventive programs, targets prevention programs, evaluation of prevention programs, prevention of addictions, addictive substancesNázev: Implementace prevence užívání návykových látek do výuky na 1. stupni základních škol ve vybraných regionech (srovnávací studie) Autor: Lenka Bořánková Katedra: Katedra pedagogiky Vedoucí práce: PaedDr. Eva Marádová, CSc. Abstrakt: Diplomová práce zjišťuje a popisuje přístup a naplňování stanovených cílů v oblasti prevence užívání návykových látek na prvním stupni základní školy. Charakterizuje preventivní programy a metody užívané jednotlivými pedagogy. Uvádí další možné strategie v této problematice. Popisuje rozdílnost přístupů k prevenci užívání návykových látek ve dvou rozdílných regionech a hledá důvody těchto rozdílů. Zjištěné rozdíly jsou popsány a vysvětleny v praktické části diplomové práce. Dále jsou nabídnuty způsoby, jak obohatit a zkvalitnit programy primární prevence na 1. stupni ZŠ. Klíčová slova: Primární prevence, prevence užívání návykových látek, škola, učitel, preventivní programy, cíle preventivních programů, hodnocení preventivních programů, prevence závislostí, návykové látky.
Title: Implementation of drug prevention into the curriculum of the first primary schools in selected regions (comparative study) Author: Lenka Bořánková Department: Department of education Supervisor: PaedDr. Eva Marádová, CSc. Abstract: This thesis identifies and describes the approach and objectives set in the area of drug prevention in primary school. It characterizes preventive programs and methods used by individual teachers and indicates another possible strategies in this area. It describes the diversity of approaches to the prevention of substance used in two different regions is described and the main reasons for these differences are discussed. The differences are described and explained in the practical part of the thesis. Finally, the possible ways how to enrich and improve the quality of primary prevention programs in primary schools are listed. Key words: Primary prevention, drug prevention, school, teacher, preventive programs, targets prevention programs, evaluation of prevention programs, prevention of addictions, addictive substances
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Zhodnocení efektivity fyzioterapeutických postupů v prevenci pádu - literární rešerše
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVychodilová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2019)Datum obhajoby: 20. 5. 2019Autor Bc. Markéta Vychodilová Název Zhodnocení efektivity fyzioterapeutických postupů v prevenci pádů - literární rešerše Cíl Cílem této diplomové práce je zjistit, které fyzioterapeutické metody a techniky jsou v současnosti ... -
OSV jako jedna z možností realizování primární prevence
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŘíhová, Ivana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 1. 2. 2016Tato bakalářská práce se zaměřuje na možnost využití Osobnostní a sociální výchovy při realizování efektivní primární prevence na základních školách. Po teoretickém rozpracování primární prevence a Osobnostní a sociální ... -
Primární prevence na základních školách ve třídách pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVejvodová, Veronika (Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 25. 9. 2018