dc.contributor.advisor | Marada, Miroslav | |
dc.creator | Jansová, Eva | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T09:55:45Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T09:55:45Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/5041 | |
dc.description.abstract | Vliv železnice na rozvoj Posázaví s důrazem na změny vyjížďky do zaměstnání Abstact These theses are written about public transport and regional development, about influences of transport infrastructure on regional and local developments, to be specific about influence of local railway. Main aim of this work is to evaluate changes in commuting to work between the years 1991 and 2001 in area of Posázaví. This area has a local railway route between Vrané nad Vltavou - Světlá nad Sázavou. First part of my work is dedicated to few chosen examples; how railway influenced and is still influencing development of regions. Influence of railway on the size of villages, localization and development of industries, changes in exploitation of terrain and also in what extend is railway used in present time. Second part is dedicated to more detailed analysis of changes in travelling into employment between the years 1991 and 2001, which means: amounts of commuters, changes in direction of travel, intensity of travel and usage of public transport into employment. Last chapter is a final summary and final conclusion of this work; including opportunities for mentioned local railway. 9 | en_US |
dc.description.abstract | Vliv železnice na rozvoj Posázaví s důrazem na změny vyjížďky do zaměstnání Abstrakt Tato práce se zabývá problematikou dopravy a regionálního rozvoje, tedy vlivem dopravní infrastruktury na regionální a lokální rozvoj, konkrétně pak vlivem lokální železnice. Hlavním cílem této práce je zhodnotit změnu vyjížďky do zaměstnání mezi roky 1991 a 2001 v území v Posázaví, jehož osu tvoří lokální železniční trať v úseku Vrané nad Vltavou - Světlá nad Sázavou. První část práce se věnuje vybraným příkladům, jak železnice ovlivnila a ovlivňuje rozvoj regionu. Byl prokazován vliv železnice na populační velikost obcí, na lokalizaci a rozvoj průmyslu, na změny ve využití ploch území, i na to, a v jaké míře je trať využívána v současné době. Druhá část se věnuje podrobnějším analýzám změn vyjížďky do zaměstnání mezi roky 1991 až 2001, a to z pohledu změny počtu vyjíždějících, změny hlavních směrů a intenzit vyjížďky a také z hlediska využití dopravního prostředku při cestě do zaměstnání. V závěrečné kapitole jsou shrnuty zjištěné výsledky a konečný závěr celé práce se mimo jiné zabývá nastíněním příležitostí pro uvedenou lokální trať. 8 | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.title | Vliv železnice na rozvoj Posázaví s důrazem na změny vyjížďky do zaměstnání | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-26 | |
dc.description.department | Department of Social Geography and Regional Develop. | en_US |
dc.description.department | Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.identifier.repId | 34601 | |
dc.title.translated | Impact of railway on regional development of Lower Sázava region (with emphasis on commuting to work) | en_US |
dc.contributor.referee | Burda, Tomáš | |
dc.identifier.aleph | 000966725 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Geography and Mathematics for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro střední školy geografie - matematika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Geografie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Geography | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop. | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro střední školy geografie - matematika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Geography and Mathematics for Secondary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Geografie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Geography | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Vliv železnice na rozvoj Posázaví s důrazem na změny vyjížďky do zaměstnání Abstrakt Tato práce se zabývá problematikou dopravy a regionálního rozvoje, tedy vlivem dopravní infrastruktury na regionální a lokální rozvoj, konkrétně pak vlivem lokální železnice. Hlavním cílem této práce je zhodnotit změnu vyjížďky do zaměstnání mezi roky 1991 a 2001 v území v Posázaví, jehož osu tvoří lokální železniční trať v úseku Vrané nad Vltavou - Světlá nad Sázavou. První část práce se věnuje vybraným příkladům, jak železnice ovlivnila a ovlivňuje rozvoj regionu. Byl prokazován vliv železnice na populační velikost obcí, na lokalizaci a rozvoj průmyslu, na změny ve využití ploch území, i na to, a v jaké míře je trať využívána v současné době. Druhá část se věnuje podrobnějším analýzám změn vyjížďky do zaměstnání mezi roky 1991 až 2001, a to z pohledu změny počtu vyjíždějících, změny hlavních směrů a intenzit vyjížďky a také z hlediska využití dopravního prostředku při cestě do zaměstnání. V závěrečné kapitole jsou shrnuty zjištěné výsledky a konečný závěr celé práce se mimo jiné zabývá nastíněním příležitostí pro uvedenou lokální trať. 8 | cs_CZ |
uk.abstract.en | Vliv železnice na rozvoj Posázaví s důrazem na změny vyjížďky do zaměstnání Abstact These theses are written about public transport and regional development, about influences of transport infrastructure on regional and local developments, to be specific about influence of local railway. Main aim of this work is to evaluate changes in commuting to work between the years 1991 and 2001 in area of Posázaví. This area has a local railway route between Vrané nad Vltavou - Světlá nad Sázavou. First part of my work is dedicated to few chosen examples; how railway influenced and is still influencing development of regions. Influence of railway on the size of villages, localization and development of industries, changes in exploitation of terrain and also in what extend is railway used in present time. Second part is dedicated to more detailed analysis of changes in travelling into employment between the years 1991 and 2001, which means: amounts of commuters, changes in direction of travel, intensity of travel and usage of public transport into employment. Last chapter is a final summary and final conclusion of this work; including opportunities for mentioned local railway. 9 | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009667250106986 | |