Zobrazit minimální záznam

Impact of railway on regional development of Lower Sázava region (with emphasis on commuting to work)
dc.contributor.advisorMarada, Miroslav
dc.creatorJansová, Eva
dc.date.accessioned2017-04-10T09:55:45Z
dc.date.available2017-04-10T09:55:45Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/5041
dc.description.abstractVliv železnice na rozvoj Posázaví s důrazem na změny vyjížďky do zaměstnání Abstact These theses are written about public transport and regional development, about influences of transport infrastructure on regional and local developments, to be specific about influence of local railway. Main aim of this work is to evaluate changes in commuting to work between the years 1991 and 2001 in area of Posázaví. This area has a local railway route between Vrané nad Vltavou - Světlá nad Sázavou. First part of my work is dedicated to few chosen examples; how railway influenced and is still influencing development of regions. Influence of railway on the size of villages, localization and development of industries, changes in exploitation of terrain and also in what extend is railway used in present time. Second part is dedicated to more detailed analysis of changes in travelling into employment between the years 1991 and 2001, which means: amounts of commuters, changes in direction of travel, intensity of travel and usage of public transport into employment. Last chapter is a final summary and final conclusion of this work; including opportunities for mentioned local railway. 9en_US
dc.description.abstractVliv železnice na rozvoj Posázaví s důrazem na změny vyjížďky do zaměstnání Abstrakt Tato práce se zabývá problematikou dopravy a regionálního rozvoje, tedy vlivem dopravní infrastruktury na regionální a lokální rozvoj, konkrétně pak vlivem lokální železnice. Hlavním cílem této práce je zhodnotit změnu vyjížďky do zaměstnání mezi roky 1991 a 2001 v území v Posázaví, jehož osu tvoří lokální železniční trať v úseku Vrané nad Vltavou - Světlá nad Sázavou. První část práce se věnuje vybraným příkladům, jak železnice ovlivnila a ovlivňuje rozvoj regionu. Byl prokazován vliv železnice na populační velikost obcí, na lokalizaci a rozvoj průmyslu, na změny ve využití ploch území, i na to, a v jaké míře je trať využívána v současné době. Druhá část se věnuje podrobnějším analýzám změn vyjížďky do zaměstnání mezi roky 1991 až 2001, a to z pohledu změny počtu vyjíždějících, změny hlavních směrů a intenzit vyjížďky a také z hlediska využití dopravního prostředku při cestě do zaměstnání. V závěrečné kapitole jsou shrnuty zjištěné výsledky a konečný závěr celé práce se mimo jiné zabývá nastíněním příležitostí pro uvedenou lokální trať. 8cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleVliv železnice na rozvoj Posázaví s důrazem na změny vyjížďky do zaměstnánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-26
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId34601
dc.title.translatedImpact of railway on regional development of Lower Sázava region (with emphasis on commuting to work)en_US
dc.contributor.refereeBurda, Tomáš
dc.identifier.aleph000966725
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Geography and Mathematics for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro střední školy geografie - matematikacs_CZ
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro střední školy geografie - matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Geography and Mathematics for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVliv železnice na rozvoj Posázaví s důrazem na změny vyjížďky do zaměstnání Abstrakt Tato práce se zabývá problematikou dopravy a regionálního rozvoje, tedy vlivem dopravní infrastruktury na regionální a lokální rozvoj, konkrétně pak vlivem lokální železnice. Hlavním cílem této práce je zhodnotit změnu vyjížďky do zaměstnání mezi roky 1991 a 2001 v území v Posázaví, jehož osu tvoří lokální železniční trať v úseku Vrané nad Vltavou - Světlá nad Sázavou. První část práce se věnuje vybraným příkladům, jak železnice ovlivnila a ovlivňuje rozvoj regionu. Byl prokazován vliv železnice na populační velikost obcí, na lokalizaci a rozvoj průmyslu, na změny ve využití ploch území, i na to, a v jaké míře je trať využívána v současné době. Druhá část se věnuje podrobnějším analýzám změn vyjížďky do zaměstnání mezi roky 1991 až 2001, a to z pohledu změny počtu vyjíždějících, změny hlavních směrů a intenzit vyjížďky a také z hlediska využití dopravního prostředku při cestě do zaměstnání. V závěrečné kapitole jsou shrnuty zjištěné výsledky a konečný závěr celé práce se mimo jiné zabývá nastíněním příležitostí pro uvedenou lokální trať. 8cs_CZ
uk.abstract.enVliv železnice na rozvoj Posázaví s důrazem na změny vyjížďky do zaměstnání Abstact These theses are written about public transport and regional development, about influences of transport infrastructure on regional and local developments, to be specific about influence of local railway. Main aim of this work is to evaluate changes in commuting to work between the years 1991 and 2001 in area of Posázaví. This area has a local railway route between Vrané nad Vltavou - Světlá nad Sázavou. First part of my work is dedicated to few chosen examples; how railway influenced and is still influencing development of regions. Influence of railway on the size of villages, localization and development of industries, changes in exploitation of terrain and also in what extend is railway used in present time. Second part is dedicated to more detailed analysis of changes in travelling into employment between the years 1991 and 2001, which means: amounts of commuters, changes in direction of travel, intensity of travel and usage of public transport into employment. Last chapter is a final summary and final conclusion of this work; including opportunities for mentioned local railway. 9en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990009667250106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV