dc.contributor.advisor | Valešová Malecová, Barbara | |
dc.creator | Filipková, Žaneta | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T03:32:54Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T03:32:54Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/41858 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zaobírá v první teoretické části mentální retardací, jejím vymezením, klasifikací a etiologií. Zdůrazňuje význam výchovy u dítěte s lehkým mentálním znevýhodněním v mladším školním věku, kterou lze uplatňovat ve formě terapeuticko- formativních intervencí. V druhé teoretické části se věnuje poznatkům z oboru dramaterapie spadající do terapeuticko-formativních přístupů, které jsou známy pod pojmem expresivní terapie. Poukazuje na možnosti aplikovatelnosti dramaterapeutických technik a cvičení v problematice týkající se dětí s lehkým mentálním znevýhodněním. Třetí část se zaměřuje na návrh dramaterapeutického programu pro děti s lehkou mentální retardací, jehož přínosem je rozvoj verbální a neverbální komunikace. Jedná se o prezentaci deseti lekcí dramaterapeutického programu zaměřeného na prevenci v oblasti komunikace. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The first part of the bachelor's thesis deals with the mental retardation, determination, classification and etiology. It is emphasising importance of the education of the child with light mental disability, which is possible to be used in form of the therapeutic-formative intervention. The second part of the bachelor's thesis deals with the area of drama therapy that describes the therapeutic-formative approach. It refers to possibilities of application of the drama therapeutic techniques and exercises in area of treatment of the children with mild mental disablement. The third part of the bachelor's thesis focuses on the proposal of the drama therapeutic programme, which main contribution is development of the verbal and nonverbal communication abilities. There is a presentation of ten lessons of the drama therapy programme with focus on the prevention of problems in the communication. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | speciální pedagogika | cs_CZ |
dc.subject | dramaterapie | cs_CZ |
dc.subject | dramaterapeut | cs_CZ |
dc.subject | mentální retardace | cs_CZ |
dc.subject | mentální postižení | cs_CZ |
dc.subject | člověk s mentálním znevýhodněním | cs_CZ |
dc.subject | výchova | cs_CZ |
dc.subject | socializace | cs_CZ |
dc.subject | techniky a cvičení v dramaterapii | cs_CZ |
dc.subject | dramaterapeutický program | cs_CZ |
dc.subject | expresívní terapie | cs_CZ |
dc.subject | komunikační schopnosti | cs_CZ |
dc.subject | poruchy řeči | cs_CZ |
dc.subject | expresivní terapie | cs_CZ |
dc.subject | rozvoj jedince | cs_CZ |
dc.subject | komunikační schopnosti | cs_CZ |
dc.subject | dramaterapeutické proces | cs_CZ |
dc.subject | drama | cs_CZ |
dc.subject | dramaterapeutické setkání | cs_CZ |
dc.subject | dramaterapeutická lekce | cs_CZ |
dc.subject | sebehodnocení | cs_CZ |
dc.subject | sebepojetí | cs_CZ |
dc.subject | social education | en_US |
dc.subject | drama therapy | en_US |
dc.subject | drama therapist | en_US |
dc.subject | mental retardation | en_US |
dc.subject | mental disablement | en_US |
dc.subject | individual with mental disablement | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | socialization | en_US |
dc.subject | techniques and exercises in drama therapy | en_US |
dc.subject | programme of the drama therapy | en_US |
dc.subject | expressive therapy | en_US |
dc.subject | art therapy | en_US |
dc.subject | music therapy | en_US |
dc.subject | development of the individual | en_US |
dc.subject | communication abilities | en_US |
dc.subject | speech disorder | en_US |
dc.subject | drama therapy process | en_US |
dc.subject | drama | en_US |
dc.subject | drama therapy meeting | en_US |
dc.subject | drama therapy lesson | en_US |
dc.subject | self - evaluation | en_US |
dc.subject | self - concept | en_US |
dc.title | Využití dramaterapie u jedince s mentálním postižením | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-18 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 106367 | |
dc.title.translated | Taring advantages of drama therapy in individuals | en_US |
dc.contributor.referee | Zemková, Jaroslava | |
dc.identifier.aleph | 001503913 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Neprospěl | cs_CZ |
thesis.grade.en | Fail | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zaobírá v první teoretické části mentální retardací, jejím vymezením, klasifikací a etiologií. Zdůrazňuje význam výchovy u dítěte s lehkým mentálním znevýhodněním v mladším školním věku, kterou lze uplatňovat ve formě terapeuticko- formativních intervencí. V druhé teoretické části se věnuje poznatkům z oboru dramaterapie spadající do terapeuticko-formativních přístupů, které jsou známy pod pojmem expresivní terapie. Poukazuje na možnosti aplikovatelnosti dramaterapeutických technik a cvičení v problematice týkající se dětí s lehkým mentálním znevýhodněním. Třetí část se zaměřuje na návrh dramaterapeutického programu pro děti s lehkou mentální retardací, jehož přínosem je rozvoj verbální a neverbální komunikace. Jedná se o prezentaci deseti lekcí dramaterapeutického programu zaměřeného na prevenci v oblasti komunikace. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The first part of the bachelor's thesis deals with the mental retardation, determination, classification and etiology. It is emphasising importance of the education of the child with light mental disability, which is possible to be used in form of the therapeutic-formative intervention. The second part of the bachelor's thesis deals with the area of drama therapy that describes the therapeutic-formative approach. It refers to possibilities of application of the drama therapeutic techniques and exercises in area of treatment of the children with mild mental disablement. The third part of the bachelor's thesis focuses on the proposal of the drama therapeutic programme, which main contribution is development of the verbal and nonverbal communication abilities. There is a presentation of ten lessons of the drama therapy programme with focus on the prevention of problems in the communication. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015039130106986 | |