Využití dramaterapie u jedince s mentálním postižením
Taring advantages of drama therapy in individuals
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41858Identifikátory
SIS: 106367
Kolekce
- Kvalifikační práce [19346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zemková, Jaroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
18. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl
Klíčová slova (česky)
speciální pedagogika, dramaterapie, dramaterapeut, mentální retardace, mentální postižení, člověk s mentálním znevýhodněním, výchova, socializace, techniky a cvičení v dramaterapii, dramaterapeutický program, expresívní terapie, komunikační schopnosti, poruchy řeči, expresivní terapie, rozvoj jedince, komunikační schopnosti, dramaterapeutické proces, drama, dramaterapeutické setkání, dramaterapeutická lekce, sebehodnocení, sebepojetíKlíčová slova (anglicky)
social education, drama therapy, drama therapist, mental retardation, mental disablement, individual with mental disablement, education, socialization, techniques and exercises in drama therapy, programme of the drama therapy, expressive therapy, art therapy, music therapy, development of the individual, communication abilities, speech disorder, drama therapy process, drama, drama therapy meeting, drama therapy lesson, self - evaluation, self - conceptBakalářská práce se zaobírá v první teoretické části mentální retardací, jejím vymezením, klasifikací a etiologií. Zdůrazňuje význam výchovy u dítěte s lehkým mentálním znevýhodněním v mladším školním věku, kterou lze uplatňovat ve formě terapeuticko- formativních intervencí. V druhé teoretické části se věnuje poznatkům z oboru dramaterapie spadající do terapeuticko-formativních přístupů, které jsou známy pod pojmem expresivní terapie. Poukazuje na možnosti aplikovatelnosti dramaterapeutických technik a cvičení v problematice týkající se dětí s lehkým mentálním znevýhodněním. Třetí část se zaměřuje na návrh dramaterapeutického programu pro děti s lehkou mentální retardací, jehož přínosem je rozvoj verbální a neverbální komunikace. Jedná se o prezentaci deseti lekcí dramaterapeutického programu zaměřeného na prevenci v oblasti komunikace.
The first part of the bachelor's thesis deals with the mental retardation, determination, classification and etiology. It is emphasising importance of the education of the child with light mental disability, which is possible to be used in form of the therapeutic-formative intervention. The second part of the bachelor's thesis deals with the area of drama therapy that describes the therapeutic-formative approach. It refers to possibilities of application of the drama therapeutic techniques and exercises in area of treatment of the children with mild mental disablement. The third part of the bachelor's thesis focuses on the proposal of the drama therapeutic programme, which main contribution is development of the verbal and nonverbal communication abilities. There is a presentation of ten lessons of the drama therapy programme with focus on the prevention of problems in the communication.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Základní terapie v přímé péči o gerontologického klienta
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOStaněk, Josef (Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, 2017)Datum obhajoby: 26. 6. 2017The thesis "Basic Therapy in the Direct Care of Gerontological Client" was focused on the description of basic therapies in the direct care of gerontological client with the aim to describe, analyze, and suggest the most ... -
Využití dramaterapie u dětí s narušenou komunikační schopností v předškolním věku
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKupkárová, Adéla (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017)Datum obhajoby: 30. 5. 2017 -
Expresivní přístupy a jejich využití v sociální práci s dětmi s traumatem
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOJechová, Alžběta (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2021)Datum obhajoby: 7. 9. 2021Bakalářská práce se zabývá expresivními přístupy a jejich aplikací v sociální práci. Zaměřuje se zejména na práci s traumatizovanými dětmi a mládeží, tedy problematikou emočního vývoje člověka a důsledky narušení tohoto ...