Zobrazit minimální záznam

Individualized approach to student early learning at the start to prevent school difficulties
dc.contributor.advisorKucharská, Anna
dc.creatorMrázková, Andrea
dc.date.accessioned2017-05-07T03:23:22Z
dc.date.available2017-05-07T03:23:22Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/41812
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je zjistit a představit, jak nahlížejí učitelé 1. tříd na možnosti realizace individualizovaného přístupu z hlediska prevence školních obtíží. Pro dosažení tohoto cíle byla zvolena metoda polostrukturovaného interview realizovaného s učiteli 1. tříd základních škol. Nasbíraná data byla poté zpracována metodou zakotvené teorie a zhodnocena v diskuzi. Výsledky práce přináší řadu informací a námětů, které vypovídají o způsobech a podmínkách, za kterých lze realizovat individualizované vzdělání v 1. třídě s cílem maximálně rozvinout žáka, u něhož se objevilo riziko vzniku školních obtíží, či již školní obtíže vznikly. Tyto poznatky mohou posloužit nejen pro rozšíření povědomí učitelů 1. stupně o možnostech individualizovaného přístupu, ale také otevřít cestu dalšímu výzkumu této problematiky. Klíčová slova: mladší školní věk, individualizace, učitel, školní obtíže, spolupráce s rodinoucs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this diploma thesis is to find out and present primary school teachers' attitude to the possibilities of the implementation of an individualized approach in terms of the prevention of school difficulties. The method that was chosen in order to achieve this aim was a structured interview carried out with primary school teachers. The collected data were processed with the use of the grounded theory method and assessed in discussion. The results of this thesis offer a great amount of information and topics about the means and conditions of realization of individualized education in the first grade with the aim of the highest development of a pupil who is potentially at the risk of future school difficulties or who already has them. These findings may help not only for broadening of primary school teachers' awareness about the possibilities of an individualized approach but also for another research into this issue. Key words: early childhood, individualization, teacher, school difficulties, family cooperationen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmladší školní věkcs_CZ
dc.subjectindividualizacecs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectškolní obtížecs_CZ
dc.subjectspolupráce s rodinoucs_CZ
dc.subjectearly childhooden_US
dc.subjectindividualizationen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectschool difficultiesen_US
dc.subjectfamily cooperationen_US
dc.titleIndividualizovaný přístup k žákovi na počátku vzdělávání jako prevence školních obtížícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-12
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId95778
dc.title.translatedIndividualized approach to student early learning at the start to prevent school difficultiesen_US
dc.contributor.refereeWildová, Radka
dc.identifier.aleph001501300
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce je zjistit a představit, jak nahlížejí učitelé 1. tříd na možnosti realizace individualizovaného přístupu z hlediska prevence školních obtíží. Pro dosažení tohoto cíle byla zvolena metoda polostrukturovaného interview realizovaného s učiteli 1. tříd základních škol. Nasbíraná data byla poté zpracována metodou zakotvené teorie a zhodnocena v diskuzi. Výsledky práce přináší řadu informací a námětů, které vypovídají o způsobech a podmínkách, za kterých lze realizovat individualizované vzdělání v 1. třídě s cílem maximálně rozvinout žáka, u něhož se objevilo riziko vzniku školních obtíží, či již školní obtíže vznikly. Tyto poznatky mohou posloužit nejen pro rozšíření povědomí učitelů 1. stupně o možnostech individualizovaného přístupu, ale také otevřít cestu dalšímu výzkumu této problematiky. Klíčová slova: mladší školní věk, individualizace, učitel, školní obtíže, spolupráce s rodinoucs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this diploma thesis is to find out and present primary school teachers' attitude to the possibilities of the implementation of an individualized approach in terms of the prevention of school difficulties. The method that was chosen in order to achieve this aim was a structured interview carried out with primary school teachers. The collected data were processed with the use of the grounded theory method and assessed in discussion. The results of this thesis offer a great amount of information and topics about the means and conditions of realization of individualized education in the first grade with the aim of the highest development of a pupil who is potentially at the risk of future school difficulties or who already has them. These findings may help not only for broadening of primary school teachers' awareness about the possibilities of an individualized approach but also for another research into this issue. Key words: early childhood, individualization, teacher, school difficulties, family cooperationen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990015013000106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV