Individualizovaný přístup k žákovi na počátku vzdělávání jako prevence školních obtíží
Individualized approach to student early learning at the start to prevent school difficulties
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41812Identifikátory
SIS: 95778
Kolekce
- Kvalifikační práce [19351]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Wildová, Radka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
12. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
mladší školní věk, individualizace, učitel, školní obtíže, spolupráce s rodinouKlíčová slova (anglicky)
early childhood, individualization, teacher, school difficulties, family cooperationCílem této diplomové práce je zjistit a představit, jak nahlížejí učitelé 1. tříd na možnosti realizace individualizovaného přístupu z hlediska prevence školních obtíží. Pro dosažení tohoto cíle byla zvolena metoda polostrukturovaného interview realizovaného s učiteli 1. tříd základních škol. Nasbíraná data byla poté zpracována metodou zakotvené teorie a zhodnocena v diskuzi. Výsledky práce přináší řadu informací a námětů, které vypovídají o způsobech a podmínkách, za kterých lze realizovat individualizované vzdělání v 1. třídě s cílem maximálně rozvinout žáka, u něhož se objevilo riziko vzniku školních obtíží, či již školní obtíže vznikly. Tyto poznatky mohou posloužit nejen pro rozšíření povědomí učitelů 1. stupně o možnostech individualizovaného přístupu, ale také otevřít cestu dalšímu výzkumu této problematiky. Klíčová slova: mladší školní věk, individualizace, učitel, školní obtíže, spolupráce s rodinou
The aim of this diploma thesis is to find out and present primary school teachers' attitude to the possibilities of the implementation of an individualized approach in terms of the prevention of school difficulties. The method that was chosen in order to achieve this aim was a structured interview carried out with primary school teachers. The collected data were processed with the use of the grounded theory method and assessed in discussion. The results of this thesis offer a great amount of information and topics about the means and conditions of realization of individualized education in the first grade with the aim of the highest development of a pupil who is potentially at the risk of future school difficulties or who already has them. These findings may help not only for broadening of primary school teachers' awareness about the possibilities of an individualized approach but also for another research into this issue. Key words: early childhood, individualization, teacher, school difficulties, family cooperation