Pohybové divadlo a pantomíma na Slovensku
Slovak mime and physical theatre
Pohybové divadlo a pantomima na Slovensku
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2573Identifikátory
SIS: 146925
Kolekce
- Kvalifikační práce [23201]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sarkissian, Alena
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Divadelní věda
Katedra / ústav / klinika
Katedra divadelní vědy
Datum obhajoby
13. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Slovenština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Pantomíma, pantomíma na Slovensku, pohybové divadlo, nonverbálne divadlo, Miroslav Kasprzyk, Štefan Capko, Juraj Benčík, Tomáš Kasprzyk, Valéria Daňhová, Barbora Debnárová, Pavol Seriš, Bábkové divadlo Žilina, Láska k trom pomarančom, Debris Company, Epic, Teatro Tatro, Zázračný divadelný automat, Tiché Iskry, Tichý plač ľalieKlíčová slova (anglicky)
Mime Theatre, Slovak Mime Theatre, physical theatre, nonverbal theatre, Miroslav Kasprzyk, Štefan Capko, Juraj Benčík, Tomáš Kasprzyk, Valéria Daňhová, Barbora Debnárová, Pavol Seriš, Puppet Theatre Žilina, In love with three oranges, Debris Company, Epic, Teatro Tatro, The Magical Theatrical Vending Machine, Theatre Silent Sparks, Silent lily's cryDiplomová práca sa venuje téme slovenskej pantomímy. Cez úvodný historický sumár popisuje okolnosti vzniku tohto divadelného druhu a približuje tvorbu jej zakladateľa Milana Sládka. Ďalšia časť práce je zameraná na okruh divadelných amatérov, v ktorých prostredí pantomíma prežíva v období, keď sa jej na Slovensku nikto profesionálne nevenuje. V závere práce je spracovaná téma súčasnej slovenskej pantomímy, ktorá má už o niečo inú podobu, ako tá, ktorá vznikala v 50. rokoch 20. storočia. Prostredníctvom analýzy tvorby vybraných umelcov - Miroslav Kasprzyk, Štefan Capko, Juraj Benčík, Tomáš Kasprzyk, Valéria Daňhová, Barbora Debnárová a Pavol Seriš, či inscenácií súborov - Bábkové divadlo Žilina, Debris Company, Teatro Tatro a divadlo Tiché Iskry je vytvorený obraz stavu a smerovania pantomímy na Slovensku v súčasnosti.
The subject of this thesis is Slovak mime theatre. It begins with the connections to the period of its foundation and introduces topic about founder of Slovak mime theatre - Milan Sládek. The next part of the thesis focuses on Slovak amateur theatre artists and their work at the time when professional mime theatre didn't exist in Slovakia. These artists used to experiment with different kinds of theatre technics, including mime theatre. Last part is based on analysis work and performances of the modern authors - Miroslav Kasprzyk, Štefan Capko, Juraj Benčík, Tomáš Kasprzyk, Valéria Daňhová, Barbora Debnárová, Pavol Seriš and modern theatre companies - Puppet Thetare Žilina, Debris Company, Teatro Tatro and Theatre Silent Sparks. It describes how the character of Slovak mime theatre has changed within more than fifty years of existence.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Teorie intermediality v kontextu díla Heinera Goebbelse
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMocek, Jan (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012)Datum obhajoby: 11. 9. 2012Cílem této diplomové práce je analýza performance Eraritjaritjaka čelného představitele současného německého experimentálního divadla Heinera Goebbelse. První část usiluje o kontextualizaci Goebbelsovy tvorby v širším ... -
Lars von Trier na českých jevištích: divadelní adaptace a jejich filmové předobrazy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKaňková, Markéta (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 4. 6. 2013Tato práce se zabývá problematikou divadelní adaptace filmového díla v českém divadelním kontextu, kterou zkoumá na příkladech divadelních přepisů filmů současného dánského tvůrce Larse von Triera. Cílem práce je zachytit ... -
Hudební produkce na Otáčivém hledišti v Českém Krumlově po roce 1989
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSuchanová, Kateřina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2014)Datum obhajoby: 23. 6. 2014Bakalářská práce pojednává o provozování opery v netradičním plenérovém prostoru otáčivého hlediště v Českém Krumlově a to v nejkontroverznějším období jeho existence - tedy po rekonstrukci v roce 1989. Na základě toho ...