Teorie intermediality v kontextu díla Heinera Goebbelse
The theory of intermediality in Heiner Goebbels's theatre
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40752Identifikátory
SIS: 126708
Katalog UK: 990015054830106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [23978]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Just, Vladimír
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Divadelní věda
Katedra / ústav / klinika
Katedra divadelní vědy
Datum obhajoby
11. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Eraritjaritjaka, Heiner Goebbels, Elias Canetti, Klaus Grünberg, Hanns Eisler, Heiner Müller, hudební divadlo, new music theatre, composed theatre, Musiktheater, Théâtre musical, Bertolt Brecht, Richard Wagner, Théâtre Vidy Lausanne, medialita, absence, prezenceKlíčová slova (anglicky)
Eraritjaritjaka, Heiner Goebbels, Elias Canetti, Klaus Grünberg, Elias Canetti, music theatre, new music theatre, composed theatre, Musiktheater, Théâtre musical, Bertolt Brecht, Richard Wagner, Théâtre Vidy Lausanne, medialit, absence, presenceCílem této diplomové práce je analýza performance Eraritjaritjaka čelného představitele současného německého experimentálního divadla Heinera Goebbelse. První část usiluje o kontextualizaci Goebbelsovy tvorby v širším smyslu, a je tedy věnována explikaci nového divadelního žánru Théâtre musical, který zastřešuje performance tohoto typu. Další pasáž se zaměřuje především na Goebbelsovy teoretické názory a zároveň tak charakterizuje základní rysy poetiky divadla tohoto nekonvenčního umělce. Stěžejní část práce pak tvoří analýza pozoruhodného představení Eraritjaritjaka, jež se soustředí na fungování základních komponentů v celkové struktuře inscenace.
The goal of the Master Thesis is to analyse the performance Eraritjaritjaka created by the leading director of German experimental theatre Heiner Goebbels. The first part exposes the new theatrical genre Théâtre musical as a theoretical framework. The following text focuses on Goebbels's theoretical views and the basics characetrs of his theatre poetics. The main part of this study is devoted to analysis of performance Eraritjaritjaka. The analysis itself focuses on the functioning of basic components of the performance, its principles and shifts in overall structure.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Fenomén Les Misérables - Bídníci: Nejdéle uváděný muzikál na světě
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPacasová, Veronika (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017)Datum obhajoby: 11. 9. 20177 Abstract: In my bachelor thesis I focus on several points of view within the musical phenomenon Les Miserables. I describe it's history in France, England and Czechoslovakia. I analyze final musical dramatization from ... -
Pavel Haas
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSedláčková, Markéta (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Datum obhajoby: 26. 5. 2015 -
Recepce sovětské operety v Československu na případu Dunajevského Bílého akátu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOFrank, Vojtěch (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2020)Datum obhajoby: 18. 6. 2020Práce se zabývá tématem uvádění sovětských operet v Československu mezi lety 1946 a 1987. Import sovětského repertoáru na československé operetní scény byl spojen s kulturně- politickými transformacemi počátku československého ...