Aneignung des Wortschatzes im DaF Unterricht mittels Sprachspiele
Assumption of vocabulary practise in the German language teaching and learnig by the means of didactic games
Osvojování slovní zásoby ve výuce německého jazyka prostřednictvím didaktických her
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/25072Identifikátory
SIS: 56468
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švermová, Dagmar
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra germanistiky
Datum obhajoby
22. 1. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Němčina
Známka
Velmi dobře
Název: Osvojování slovní zásoby ve výuce německého jazyka prostřednictvím didaktických her Autorka: Jana Leštinová Vedoucí diplomové práce: PhDr. Pavla Nečasová Ph.D. Anotace: V diplomové práci byly nashromážděny základní poznatky o hře, jazykové hře a slovní zásobě ve výuce německého jazyka. Tyto poznatky slouží jako přehled základních informací o této problematice a dále jako teoretický základ pro analýzu učebnicových souborů, které se používají k výuce německého jazyka na druhém stupni základních škol v České republice. Cílem analýzy bylo zjistit zda a v jakém množství se jazykové hry v učebnicích vyskytují a jaké je zastoupení her k osvojování slovní zásoby. Dále se v diplomové práci nachází sborník 15 her k osvojování slovní zásoby včetně materiálu ke hrám, které mohou vyučující využít v praxi. Klíčová slova: hra, jazyková hra, hra na procvičování slovní zásoby, slovní zásoba Datum: 20.11.2009
Title: Assumption of vocabulary practise in the German language teaching and learnig by the means of didactic games Author: Jana Leštinová Supervisor of the diploma thesis: PhDr. Pavla Nečasová Ph.D. Annotation: The general information about game, didactic game, vocabulary and vocabulary game are introduced in the first chapters of the diploma thesis. This information was used for the analysis of didactic games in the textbooks for learning and teaching German as foreign language in the second grade of the basic schools in the Czech Republic. The aim of the analysis was to find out the following: Are there any didactic games in the textbooks? How many of them are there? Which language skills are practiced by the means of the games? How often are vocabulary games included in the textbooks? 15 games for learning vocabulary are introduced in the final part of the thesis including material for the games. Key words: game, didactic game, vocabulary game, vocabul