dc.contributor.advisor | Nečasová, Pavla | |
dc.creator | Kronusová, Anna | |
dc.date.accessioned | 2017-04-20T06:21:08Z | |
dc.date.available | 2017-04-20T06:21:08Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/25065 | |
dc.description.abstract | NÁZEV: Analýza učebnicových souborů pro základní školy z hlediska prezentace a osvojování reálií ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá analýzou vybraných aktuálních učebnicových souborů pro základní školy. Teoretická část se zaměřuje na pojem reálie a na terminologii s ním spojenou. Jsou zmíněny jednotlivé přístupy ve vyučování reálií, interkulturní vyučování a tendence ve výuce reálií na základní škole. Praktická část se věnuje analýze jednotlivých učebnicových souborů na základě předem stanovených kritérií. Výsledkem je závěrečná tabulka shrnující výsledky ze všech učebnicových souborů. KLÍČOVÁ SLOVA Učebnicový soubor, reálie, analýza, interkulturní vyučování, kritéria | cs_CZ |
dc.description.abstract | TITLE: Analysis of textbook sets, for teaching German as a foreign language at grammar schools, from the point of view of regional studies ABSTRACT: This diploma thesis deals with an analysis of selected contemporary textbook sets, which are used at grammar schools. The theoretical part focuses on the term regional studies as such. It also discusses current approaches to teaching regional studies, intercultural learning and current trends, which are associated with the field of presentation and applied teaching of regional studies. The practical part deals with analyses of individual textbook sets according to criteria stated beforehand. Summarizing results of the analyses are presented in a table chart at the end. KEY WORDS: Textbook set, regional studies, analysis, intercultural learning, criteria | en_US |
dc.language | German | cs_CZ |
dc.language.iso | de_DE | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Analyse der Lehrwerke für Grundschulen unter dem landeskundlichen Aspekt | de_DE |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-01-19 | |
dc.description.department | Katedra germanistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 56489 | |
dc.title.translated | Analysis of textbook sets, for teaching German as a foreign language at grammar schools, from point of view of regional studies | en_US |
dc.title.translated | Analýza učebnicových souborů pro základní školy z hlediska prezentace a osvojování reálií | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Švermová, Dagmar | |
dc.identifier.aleph | 001293570 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - German | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra germanistiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - German | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | NÁZEV: Analýza učebnicových souborů pro základní školy z hlediska prezentace a osvojování reálií ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá analýzou vybraných aktuálních učebnicových souborů pro základní školy. Teoretická část se zaměřuje na pojem reálie a na terminologii s ním spojenou. Jsou zmíněny jednotlivé přístupy ve vyučování reálií, interkulturní vyučování a tendence ve výuce reálií na základní škole. Praktická část se věnuje analýze jednotlivých učebnicových souborů na základě předem stanovených kritérií. Výsledkem je závěrečná tabulka shrnující výsledky ze všech učebnicových souborů. KLÍČOVÁ SLOVA Učebnicový soubor, reálie, analýza, interkulturní vyučování, kritéria | cs_CZ |
uk.abstract.en | TITLE: Analysis of textbook sets, for teaching German as a foreign language at grammar schools, from the point of view of regional studies ABSTRACT: This diploma thesis deals with an analysis of selected contemporary textbook sets, which are used at grammar schools. The theoretical part focuses on the term regional studies as such. It also discusses current approaches to teaching regional studies, intercultural learning and current trends, which are associated with the field of presentation and applied teaching of regional studies. The practical part deals with analyses of individual textbook sets according to criteria stated beforehand. Summarizing results of the analyses are presented in a table chart at the end. KEY WORDS: Textbook set, regional studies, analysis, intercultural learning, criteria | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra germanistiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012935700106986 | |