Analyse der Lehrwerke für Grundschulen unter dem landeskundlichen Aspekt
Analysis of textbook sets, for teaching German as a foreign language at grammar schools, from point of view of regional studies
Analýza učebnicových souborů pro základní školy z hlediska prezentace a osvojování reálií
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/25065Identifikátory
SIS: 56489
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švermová, Dagmar
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra germanistiky
Datum obhajoby
19. 1. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Němčina
Známka
Velmi dobře
NÁZEV: Analýza učebnicových souborů pro základní školy z hlediska prezentace a osvojování reálií ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá analýzou vybraných aktuálních učebnicových souborů pro základní školy. Teoretická část se zaměřuje na pojem reálie a na terminologii s ním spojenou. Jsou zmíněny jednotlivé přístupy ve vyučování reálií, interkulturní vyučování a tendence ve výuce reálií na základní škole. Praktická část se věnuje analýze jednotlivých učebnicových souborů na základě předem stanovených kritérií. Výsledkem je závěrečná tabulka shrnující výsledky ze všech učebnicových souborů. KLÍČOVÁ SLOVA Učebnicový soubor, reálie, analýza, interkulturní vyučování, kritéria
TITLE: Analysis of textbook sets, for teaching German as a foreign language at grammar schools, from the point of view of regional studies ABSTRACT: This diploma thesis deals with an analysis of selected contemporary textbook sets, which are used at grammar schools. The theoretical part focuses on the term regional studies as such. It also discusses current approaches to teaching regional studies, intercultural learning and current trends, which are associated with the field of presentation and applied teaching of regional studies. The practical part deals with analyses of individual textbook sets according to criteria stated beforehand. Summarizing results of the analyses are presented in a table chart at the end. KEY WORDS: Textbook set, regional studies, analysis, intercultural learning, criteria