Adalbert Stifter als Erzähler des alltäglichen Lebens
Adalbert Stifter as a Narrator of Everyday Life
Adalbert Stifter jako vypravěč všedního života
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/25056Identifikátory
SIS: 64836
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Haupenthal, Thomas Maria
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - německý jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra germanistiky
Datum obhajoby
28. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Němčina
Známka
Výborně
NÁZEV: Adalbert Stifter jako vypravěč všedního života ABSTRAKT: Předmětem této práce je osobnost a dílo spisovatele Adalberta Stiftera a možné přístupy k němu. Jejím cílem je zmínění typických znaků Stifterovy tvorby, nalezení možných důvodů její specifičnosti a možných cest k ní. Abych naplnila vytyčené cíle, zabývám se charakteristikou Stifterova života a díla a jejich možnou souvislostí, která je patrná i v jeho "mírném zákoně", a poté přístupem ke Stifterovi, jednak ve formě popisu recepce a jednak v návrhu několika možností pro vyučování. Ve své práci docházím k závěru, že Stifterův život a Stifterovy názory se přímo zrcadlí v jeho díle, že přístupy k němu byly a jsou různorodé a že skýtá jisté možnosti pro vyučování, ale i pro každého čtenáře. KLÍČOVÁ SLOVA: biedermeier, mírný zákon, pořádek/řád, recepce, vyučování
TITLE: Adalbert Stifter as a Narrator of Everyday Life SUMMARY: The subject of this thesis is the person and work of the writer Adalbert Stifter and the possible approaches to him. The object of this work is to observe the typical features of Stifter's work, to find possible reasons for its uniqueness and possible ways to it. Because I would like to achieve these objectives, I concentrate on the characteristics of Stifter's life and work and by their possible connection which can be seen in his "gentle law". Then I focus on the approaches to Stifter, that is on the reception of him and his work and on the concept of some possibilities for lessons. In my work I arrive at the conclusion that Stifter's life and opinions are mirrored in his work, that the approaches to him were and still are manifold and that he offers some possibilities for lessons and also for all readers. KEYWORDS: Biedermeier, gentle law, order, reception, lessons