Zobrazit minimální záznam

School success and self-approach in view of adult with a learning disability
dc.contributor.advisorKucharská, Anna
dc.creatorSchenková, Monika
dc.date.accessioned2017-04-19T21:07:27Z
dc.date.available2017-04-19T21:07:27Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/23515
dc.description.abstractPředmětem zkoumání této diplomové práce je kvalitativní výzkum týkající se školní úspěšnosti a sebepojetí pohledem sedmi dospělých jedinců se specifickými poruchami učení. Těchto sedm dospělých jedinců ve věku 24, 38, 24, 26, 26, 35, 26 let bylo ochotno vyplnit dotazník, poskytnout strukturovaný rozhovor a být k dispozici v souvislosti s dalším upřesňováním jejich výpovědí, a to v rozmezí 16-ti měsíců. K analýze a následnému zpracování byly využity všechny sebrané materiály. Dotazník byl pro všechny respondenty jednotný. Otázky ke strukturovanému rozhovoru byly vytvořeny na základě sebraných odpovědí z dotazníku. Analýza a explanace byla vedena v duchu fenomenologického přístupu, šlo o zjišťování podstaty a souvislostí u prožitků respondentů z období jejich školní docházky, jež se týkaly zejména jejich školní úspěšnosti. Cílem bylo zjistit odpovědi na následující otázky: Co znamená školní úspěch pro žáky s SPU? Považují školní úspěch ve smyslu klasifikace za úspěch a školní neúspěch za neúspěch? Co znamená školní úspěch pro rodiče těchto žáků? Mají děti s SPU pocit, že je jejich rodiče vidí jako školně úspěšné či neúspěšné? Jaký vliv má na sebepojetí skutečnost, že je žákem s SPU? Jaký postoj mají žáci s SPU ke svojí diagnóze? Vidí žáci s SPU příčinu svého školního neúspěchu v SPU? Je školní úspěch či...cs_CZ
dc.description.abstractThe subject of research in this diploma thesis is qualitative investigation reflecting school success and self-approach in view of seven mature individuals with learning disability. These seven mature individuals aging 24, 38, 24, 26, 26, 35, 26 were free to fill checklist, offer structured interview and be at hand to clarify more their answers in period of 16 months. All gathered materials were used for analysis and further process. Checklist was unified for all respondents. Questions for structured interview were made based on gathered checklist answers. Analysis and elucidation were led with the spirit of fenomenologie access, concern was to find the root and context in respondents' experiences from school attendance, especially respecting their school success. The goal was to find answers for these questions: What is the meaning of school success for pupils with a learning disability? Do they rate school success (as classification) as success and school failure as failure? What means school success for students' parents? Do children with a learning disability have feeling that their parents see them as school successful or unsuccessful? What impact on self-approach has the fact the student has a learning disability? What position hold students with a learning disability to their diagnosis? Do students...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleŠkolní úspěch a sebepojetí pohledem dospělých se specifickými poruchami učenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-31
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId83116
dc.title.translatedSchool success and self-approach in view of adult with a learning disabilityen_US
dc.contributor.refereeViktorová, Ida
dc.identifier.aleph001713129
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPředmětem zkoumání této diplomové práce je kvalitativní výzkum týkající se školní úspěšnosti a sebepojetí pohledem sedmi dospělých jedinců se specifickými poruchami učení. Těchto sedm dospělých jedinců ve věku 24, 38, 24, 26, 26, 35, 26 let bylo ochotno vyplnit dotazník, poskytnout strukturovaný rozhovor a být k dispozici v souvislosti s dalším upřesňováním jejich výpovědí, a to v rozmezí 16-ti měsíců. K analýze a následnému zpracování byly využity všechny sebrané materiály. Dotazník byl pro všechny respondenty jednotný. Otázky ke strukturovanému rozhovoru byly vytvořeny na základě sebraných odpovědí z dotazníku. Analýza a explanace byla vedena v duchu fenomenologického přístupu, šlo o zjišťování podstaty a souvislostí u prožitků respondentů z období jejich školní docházky, jež se týkaly zejména jejich školní úspěšnosti. Cílem bylo zjistit odpovědi na následující otázky: Co znamená školní úspěch pro žáky s SPU? Považují školní úspěch ve smyslu klasifikace za úspěch a školní neúspěch za neúspěch? Co znamená školní úspěch pro rodiče těchto žáků? Mají děti s SPU pocit, že je jejich rodiče vidí jako školně úspěšné či neúspěšné? Jaký vliv má na sebepojetí skutečnost, že je žákem s SPU? Jaký postoj mají žáci s SPU ke svojí diagnóze? Vidí žáci s SPU příčinu svého školního neúspěchu v SPU? Je školní úspěch či...cs_CZ
uk.abstract.enThe subject of research in this diploma thesis is qualitative investigation reflecting school success and self-approach in view of seven mature individuals with learning disability. These seven mature individuals aging 24, 38, 24, 26, 26, 35, 26 were free to fill checklist, offer structured interview and be at hand to clarify more their answers in period of 16 months. All gathered materials were used for analysis and further process. Checklist was unified for all respondents. Questions for structured interview were made based on gathered checklist answers. Analysis and elucidation were led with the spirit of fenomenologie access, concern was to find the root and context in respondents' experiences from school attendance, especially respecting their school success. The goal was to find answers for these questions: What is the meaning of school success for pupils with a learning disability? Do they rate school success (as classification) as success and school failure as failure? What means school success for students' parents? Do children with a learning disability have feeling that their parents see them as school successful or unsuccessful? What impact on self-approach has the fact the student has a learning disability? What position hold students with a learning disability to their diagnosis? Do students...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990017131290106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV