Držení těla předškolních dětí ve vztahu k podmínkám mateřských škol
Posture of pre-school children in relation to kindergarten terms
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22454Identifikátory
SIS: 73387
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hronzová, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
1. 6. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Jedním z velmi častých projevů současnosti je stoupající počet civilizačních chorob, především vad pohybového aparátu. Dnešní způsob života, podmíněný technickým rozvojem a změněnými životními podmínkami, přináší postupně stále méně podnětů nutících člověka k všestranné pohybové aktivitě. Závažná a zarážející je skutečnost, že se vadné držení těla a vady páteře objevují již u tříletých dětí, které se během předškolního období prohlubují a fixují. Školní docházka s převažujícím sedavým zaměstnáním již tyto vady nemůže napravit, naopak, dále se prohlubují.
One of the frequent manifestations of the present day is an increasing number of civilization diseases, mainly defects of locomotive organs. Today's way of life conditioned by technical development and changed by living conditions gradually brings less and less incentives, which force human to versatile motional activity. Serious is the fact, that the defective posture and deformity of the spine have been already appearing at three-year-old children. These defects intesifyed and fixed during the pre-school period. The school attendance with prevailing sedentary activities can't set these defects right, on the contrary they get worse there.