Zobrazit minimální záznam

Active Listening In Music Teaching Along With Its Technical Background
dc.contributor.advisorHerden, Jaroslav
dc.creatorŠplíchalová, Hana
dc.date.accessioned2017-04-19T15:09:22Z
dc.date.available2017-04-19T15:09:22Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22277
dc.description.abstractAutorský abstrakt Tématem diplomové práce je aktivní poslech v hudební výchově a jeho technické zázemí pro realizaci. Teoretická část počíná vývojem poslechu hudby ve škole. Poté se v dalších kapitolách podrobně rozpracovává teorie aktivního poslechu včetně jeho jednotlivých etap. Kapitola o technickém zázemí, která seznamuje s výběrovými technickými pomůckami jako je cd přehrávač, interaktivní tabule, elektronické klávesy a hudební počítačové programy, teoretickou část diplomové práce uzavírá. Praktická část diplomové práce obsahuje dva metodické příklady práce s počítačem v hodině hudební výchovy s cílem ukázat, jak lze využít moderní techniky zejména hudebních počítačových programů v aktivní přípravě i v samotném poslechu hudby. V prvním příkladu se pracuje v notačním programu Sibelius, ve kterém se zpracovává symfonická báseň Vltava z cyklu Má vlast od Bedřicha Smetany. Druhý metodický příklad navazuje tematicky na první ukázku. Zakládá se na samostatné tvůrčí činnosti žáků v programu Sound Forge, kdy se žáci pokoušejí o avantgardní přetvoření Smetanovy Vltavy. Obě ukázky jsou koncipovány tak, aby žáci pochopili, jak se podílejí výrazové prostředky na náladě skladby. Třetí metodická ukázka je pojata fonnou exkurze do hudebního nahrávacího studia, která se na aktivní poslech a zvláště jeho technické...cs_CZ
dc.description.abstractThe topic ofmy thesis is an active listening in music teaching along with its technical background. The theoretical part starts with the development of listening at school. In the following chapters the theory of active listening, including its single phases, is elaborated. The theoretical part of the thesis is concluded by chapter about the technical background, which introduces technical utilities such as CD player, interactive boards, electronic keyboard or musical computer programs. The practical part of thesis contains of two methodical examples of working with the computer during a music lesson, which shows how a modem technology, especially musical computer programs, can be used in active preparation as well as in the listening itself. The first example works with Sibelius computer notation system cultivating Smetana's symphonic poem from Ma vlast cycle. The second methodical example thematically connects to the first illustration. It is based upon individual creative activity of students with a Sound Forge program where are the students due to remake Smetana's Vltava in an avant-garde way. Both examples are drawn up so the students would understand how phraseology contributes to the final mode of music. Third methodical example is actually an excursion to a musical recording studio which...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleAktivní poslech hudby a jeho technické zázemí pro realizacics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-19
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId81495
dc.title.translatedActive Listening In Music Teaching Along With Its Technical Backgrounden_US
dc.contributor.refereeBělohlávková, Petra
dc.identifier.aleph001219358
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - hudební výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Musicen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - hudební výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Musicen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csAutorský abstrakt Tématem diplomové práce je aktivní poslech v hudební výchově a jeho technické zázemí pro realizaci. Teoretická část počíná vývojem poslechu hudby ve škole. Poté se v dalších kapitolách podrobně rozpracovává teorie aktivního poslechu včetně jeho jednotlivých etap. Kapitola o technickém zázemí, která seznamuje s výběrovými technickými pomůckami jako je cd přehrávač, interaktivní tabule, elektronické klávesy a hudební počítačové programy, teoretickou část diplomové práce uzavírá. Praktická část diplomové práce obsahuje dva metodické příklady práce s počítačem v hodině hudební výchovy s cílem ukázat, jak lze využít moderní techniky zejména hudebních počítačových programů v aktivní přípravě i v samotném poslechu hudby. V prvním příkladu se pracuje v notačním programu Sibelius, ve kterém se zpracovává symfonická báseň Vltava z cyklu Má vlast od Bedřicha Smetany. Druhý metodický příklad navazuje tematicky na první ukázku. Zakládá se na samostatné tvůrčí činnosti žáků v programu Sound Forge, kdy se žáci pokoušejí o avantgardní přetvoření Smetanovy Vltavy. Obě ukázky jsou koncipovány tak, aby žáci pochopili, jak se podílejí výrazové prostředky na náladě skladby. Třetí metodická ukázka je pojata fonnou exkurze do hudebního nahrávacího studia, která se na aktivní poslech a zvláště jeho technické...cs_CZ
uk.abstract.enThe topic ofmy thesis is an active listening in music teaching along with its technical background. The theoretical part starts with the development of listening at school. In the following chapters the theory of active listening, including its single phases, is elaborated. The theoretical part of the thesis is concluded by chapter about the technical background, which introduces technical utilities such as CD player, interactive boards, electronic keyboard or musical computer programs. The practical part of thesis contains of two methodical examples of working with the computer during a music lesson, which shows how a modem technology, especially musical computer programs, can be used in active preparation as well as in the listening itself. The first example works with Sibelius computer notation system cultivating Smetana's symphonic poem from Ma vlast cycle. The second methodical example thematically connects to the first illustration. It is based upon individual creative activity of students with a Sound Forge program where are the students due to remake Smetana's Vltava in an avant-garde way. Both examples are drawn up so the students would understand how phraseology contributes to the final mode of music. Third methodical example is actually an excursion to a musical recording studio which...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990012193580106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV