Zobrazit minimální záznam

Broken Reflections and Their Images - Harmonious and Inharmonious Interpersonal Relations in Children's Art
dc.contributor.advisorKafková, Helena
dc.creatorTruxová, Aneta
dc.date.accessioned2025-07-15T09:39:20Z
dc.date.available2025-07-15T09:39:20Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/201132
dc.description.abstractThe thesis deals with harmonic and inharmonic relationships and their representation in children's art. The aim is for pupils to reflect on their experiences of interpersonal relationships within their artwork. The present text achieves this by theoretically defining the topic and then planning, implementing and reflecting on the thematic series. This is followed by conducting a small-scale research probe. The research series is supported by adidactic exploration of the potential ofusing the theme of relationality inaspecific group ofpupils atupper secondaryschool. The thesis is dividedintoatheoreticalanda practical part. The practical part of the thesis presents a didactic and research perspective on the implementation of the art series. In the theoretical part, I am mainly concerned with the family, the psychological needs of the child, its ontogenetic development and the theoretical framework for defining relationships at different levels. The family is generally considered to be the basic unit of society, and plays a key role in the development of the individual. Therefore, it is important to understand how family relationships influence the child's psychological and emotional development. The practical part is focused on qualitative research. Through four independently planned art activities,...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá harmonickými a neharmonickými vztahy, a jejich zobrazením v dětské tvorbě. Cílem je, aby žáci reflektovali své zkušenosti s mezilidskými vztahy v rámci výtvarné tvorby. Předložený text toho dosahuje teoretickým vymezením tématu a dále pak naplánováním, realizací a reflexí tematické řady. Následně pak provedením drobné výzkumné sondy. Výzkumná řada je podpořena didaktickým zkoumáním využití potenciálu tematiky vztahovosti v konkrétní skupině žáků na vyšším stupni gymnázia. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. V praktické části práce se předkládá didaktický a výzkumný pohled na realizaci výtvarné řady. V teoretické části se zabývám především rodinou, psychickými potřebami dítěte, jeho ontogenetickým vývojem a teoretickým rámcem definice vztahů na různých úrovních. Rodina je všeobecně považována za základní jednotku společnosti, a hraje klíčovou roli ve vývoji jedince. Proto je důležité pochopit, jak rodinné vztahy ovlivňují psychický a emocionální vývoj dítěte. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum. Prostřednictvím čtyř samostatně naplánovaných výtvarných aktivit bude využit reflexivní model Donalda Schöna k prozkoumání kvality těchto aktivit po stránce metodické i organizační. Jednotlivé fáze hodiny budou důkladně prozkoumány v delším časovém...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectart assignmenten_US
dc.subjectchildren's artistic expressionen_US
dc.subjectolder school ageen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectinterpersonal relationshipsBroken Reflectionsen_US
dc.subjectvýtvarný úkolcs_CZ
dc.subjectdětský výtvarný projevcs_CZ
dc.subjectstarší školní věkcs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectmezilidské vztahycs_CZ
dc.titleRozbité odrazy a jejich obrazy - harmonické a neharmonické mezilidské vztahy v dětské tvorběcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-05-20
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId282793
dc.title.translatedBroken Reflections and Their Images - Harmonious and Inharmonious Interpersonal Relations in Children's Arten_US
dc.contributor.refereeNovotná, Magdalena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy a základní umělecké školy se sdruženým studiem Učitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy a základní umělecké školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Art Education for Lower and Upper Secondary Schools and Basic Art Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy a základní umělecké školy se sdruženým studiem Učitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy a základní umělecké školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Art Education for Lower and Upper Secondary Schools and Basic Art Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá harmonickými a neharmonickými vztahy, a jejich zobrazením v dětské tvorbě. Cílem je, aby žáci reflektovali své zkušenosti s mezilidskými vztahy v rámci výtvarné tvorby. Předložený text toho dosahuje teoretickým vymezením tématu a dále pak naplánováním, realizací a reflexí tematické řady. Následně pak provedením drobné výzkumné sondy. Výzkumná řada je podpořena didaktickým zkoumáním využití potenciálu tematiky vztahovosti v konkrétní skupině žáků na vyšším stupni gymnázia. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. V praktické části práce se předkládá didaktický a výzkumný pohled na realizaci výtvarné řady. V teoretické části se zabývám především rodinou, psychickými potřebami dítěte, jeho ontogenetickým vývojem a teoretickým rámcem definice vztahů na různých úrovních. Rodina je všeobecně považována za základní jednotku společnosti, a hraje klíčovou roli ve vývoji jedince. Proto je důležité pochopit, jak rodinné vztahy ovlivňují psychický a emocionální vývoj dítěte. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum. Prostřednictvím čtyř samostatně naplánovaných výtvarných aktivit bude využit reflexivní model Donalda Schöna k prozkoumání kvality těchto aktivit po stránce metodické i organizační. Jednotlivé fáze hodiny budou důkladně prozkoumány v delším časovém...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with harmonic and inharmonic relationships and their representation in children's art. The aim is for pupils to reflect on their experiences of interpersonal relationships within their artwork. The present text achieves this by theoretically defining the topic and then planning, implementing and reflecting on the thematic series. This is followed by conducting a small-scale research probe. The research series is supported by adidactic exploration of the potential ofusing the theme of relationality inaspecific group ofpupils atupper secondaryschool. The thesis is dividedintoatheoreticalanda practical part. The practical part of the thesis presents a didactic and research perspective on the implementation of the art series. In the theoretical part, I am mainly concerned with the family, the psychological needs of the child, its ontogenetic development and the theoretical framework for defining relationships at different levels. The family is generally considered to be the basic unit of society, and plays a key role in the development of the individual. Therefore, it is important to understand how family relationships influence the child's psychological and emotional development. The practical part is focused on qualitative research. Through four independently planned art activities,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV