Zobrazit minimální záznam

Representation of the Modernist Model of Art Education in Art Activities in Kindergartens
dc.contributor.advisorKafková, Helena
dc.creatorJedináková, Natálie
dc.date.accessioned2025-07-15T09:32:15Z
dc.date.available2025-07-15T09:32:15Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/201109
dc.description.abstractThe thesis entitled Representation of the Modernist Model of Art Education in Art Activivties in Kindergartens focuses on finding out what are the links between the respondents' education and the modernist concept of art education How art activities take place in the specific kindergartens where the respondents work. We will focus on the following points namely: planning, implementation and reflection of art activities. From this information, a conclusion was drawn of the most common mistakes made by teachers in practice. The thesis consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part of the thesis focuses on the characteristics of the preschool child, the model of planning art activities used at the Pedagogical Faculty of Charles University, which consists of the following phases, namely: art disciplinary context, art question, art task, evaluation criteria and reflection. We will also look at the most common mistakes in planning art activities. The development of children's artistic expression and art media that are appropriate for preschoolers will also be described. The practical part consists of a research probe in which interviews were conducted with teachers in kindergartens with different levels of education. The interviews were further transcribed and coded using the open...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá tématem Zastoupení modernistického modelu výtvarné výchovy ve výtvarných činnostech v MŠ. Cílem práce je zjistit, jaké jsou vazby mezi vzděláním respondentek a modernistickým pojetím výtvarné výchovy. Jak probíhají výtvarné činnosti v konkrétních mateřských školách, kde respondentky působí. Zaměříme se na tyto body: plánování, realizaci a reflexi výtvarných činnosti. Z těchto informací byl vyhotoven závěr nejčastějších jevů, kterých se pedagogové dopouštějí v praxi. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část práce se zaměřuje na charakteristiku dítěte předškolního věku, model plánování výtvarných činností, který je využíván na PedF UK, který se skládá z následujících fází a to: výtvarného oborového kontextu, výtvarné otázky, výtvarného úkolu, kritéria hodnocení a reflexe. Zabývat se budeme i nejčastějšími chybami při plánování výtvarných činností. Dále bude popsán vývoj dětského výtvarného projevu a výtvarná média, která jsou vhodná pro děti předškolního věku. Praktická část se skládá z výzkumné sondy, v rámci, které byly realizovány rozhovory s pedagogy v mateřských školách s různým stupněm vzdělání. Rozhovory byly dále přepsány a kódovány metodou otevřeného kódování. Díky analýze těchto rozhovorů mohlo dojít k popsání nejčastějších jevů, které je...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectplanningen_US
dc.subjectimplementation and reflection of art activitiesen_US
dc.subjecttype of education of kindergarten teachersen_US
dc.subjectdisciplinary relevanceen_US
dc.subjectmodernist didactic modelen_US
dc.subjectart mediaen_US
dc.subjectplánovánícs_CZ
dc.subjectrealizace a reflexe výtvarných činnostícs_CZ
dc.subjecttyp vzdělání učitelek MŠcs_CZ
dc.subjectoborová relevacecs_CZ
dc.subjectmodernistický didaktický modelcs_CZ
dc.subjectvýtvarná médiacs_CZ
dc.titleZastoupení modernistického modelu výtvarné výchovy ve výtvarných činnostech v MŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-05-26
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId281243
dc.title.translatedRepresentation of the Modernist Model of Art Education in Art Activities in Kindergartensen_US
dc.contributor.refereeFulková, Marie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-school Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogy of Pre-school Ageen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-school Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-program.enPedagogy of Pre-school Ageen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá tématem Zastoupení modernistického modelu výtvarné výchovy ve výtvarných činnostech v MŠ. Cílem práce je zjistit, jaké jsou vazby mezi vzděláním respondentek a modernistickým pojetím výtvarné výchovy. Jak probíhají výtvarné činnosti v konkrétních mateřských školách, kde respondentky působí. Zaměříme se na tyto body: plánování, realizaci a reflexi výtvarných činnosti. Z těchto informací byl vyhotoven závěr nejčastějších jevů, kterých se pedagogové dopouštějí v praxi. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část práce se zaměřuje na charakteristiku dítěte předškolního věku, model plánování výtvarných činností, který je využíván na PedF UK, který se skládá z následujících fází a to: výtvarného oborového kontextu, výtvarné otázky, výtvarného úkolu, kritéria hodnocení a reflexe. Zabývat se budeme i nejčastějšími chybami při plánování výtvarných činností. Dále bude popsán vývoj dětského výtvarného projevu a výtvarná média, která jsou vhodná pro děti předškolního věku. Praktická část se skládá z výzkumné sondy, v rámci, které byly realizovány rozhovory s pedagogy v mateřských školách s různým stupněm vzdělání. Rozhovory byly dále přepsány a kódovány metodou otevřeného kódování. Díky analýze těchto rozhovorů mohlo dojít k popsání nejčastějších jevů, které je...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis entitled Representation of the Modernist Model of Art Education in Art Activivties in Kindergartens focuses on finding out what are the links between the respondents' education and the modernist concept of art education How art activities take place in the specific kindergartens where the respondents work. We will focus on the following points namely: planning, implementation and reflection of art activities. From this information, a conclusion was drawn of the most common mistakes made by teachers in practice. The thesis consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part of the thesis focuses on the characteristics of the preschool child, the model of planning art activities used at the Pedagogical Faculty of Charles University, which consists of the following phases, namely: art disciplinary context, art question, art task, evaluation criteria and reflection. We will also look at the most common mistakes in planning art activities. The development of children's artistic expression and art media that are appropriate for preschoolers will also be described. The practical part consists of a research probe in which interviews were conducted with teachers in kindergartens with different levels of education. The interviews were further transcribed and coded using the open...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV