dc.contributor.advisor | Stratilová Urválková, Eva | |
dc.creator | Králíková, Terezie | |
dc.date.accessioned | 2025-07-11T09:14:12Z | |
dc.date.available | 2025-07-11T09:14:12Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/200813 | |
dc.description.abstract | 1 ABSTRAKT Tato bakalářská práce se zabývá projektem PhET, především interaktivními simulacemi a doplňujícími materiály zaměřenými na simulaci o chování plynů, které poskytuje webová stránka https://phet.colorado.edu/, a zároveň studiem zdrojů, které zkoumaly efektivitu výuky se simulacemi u žáků a studentů základních, středních a vysokých škol. Tyto zdroje potvrzují pozitivní vliv interaktivních simulací na učení žáků a studentů jak pro PhET simulace, tak i pro simulace z jiných zdrojů. Zároveň ale zdůrazňují potřebu doplňovat výuku se simulacemi o doprovodné materiály například formou pracovních listů, aby výuka byla co nejkvalitnější. Pracovní listy k PhET simulacím přidávají registrovaní uživatelé v různých jazycích, v češtině však dostupné nejsou. Proto je cílem této práce přeložit pracovní listy k simulaci Plyny úvod, která vizualizuje pro žáky složité téma pohybující se na hranici mezi chemií a fyzikou. Dalším cílem je vybrané pracovní listy popsat a zhodnotit na základě kritérií vyplývajících z rešerše studií a PhET kritérií pro tvorbu pracovních listů, aby si učitelé mohli snáze vybrat vyhovující pracovní list. Jelikož kromě PhET jsou volně dostupné i jiné interaktivní simulace, bylo posledním cílem vyhledat další dostupné simulace ke zvolenému tématu chování plynů a zhodnotit je. Celkem bylo do... | cs_CZ |
dc.description.abstract | 1 ABSTRACT This bachelor thesis studies the PhET project, particularly the interactive simulations and supplementary materials, focused on gas laws provided by the website https://phet.colorado.edu/, as well as resources that have investigated the effectiveness of teaching primary, secondary and university students with simulations. These resources confirm the positive impact of interactive simulations on student learning from both PhET simulations and simulations from other sources. At the same time, they stress the need to supplement teaching with simulations with accompanying materials, for example in the form of worksheets. Worksheets for PhET simulations are uploaded to the website by registered users in different languages, but are not available in Czech. Therefore, the aim of this thesis is to translate the worksheets for the simulation Gases Intro, which visualizes a difficult interdisciplinary topic between chemistry and physics. Another aim is to describe and evaluate the selected worksheets based on criteria derived from a search of studies and PhET criteria for worksheets, so that teachers can more easily select a suitable worksheet. As there are other freely available interactive simulations besides PhET, the final objective was to search for simulations on the chosen topic of gas behaviour and... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.subject | PhET | en_US |
dc.subject | worksheet | en_US |
dc.subject | chemistry education | en_US |
dc.subject | interactive simulations | en_US |
dc.subject | gas laws | en_US |
dc.subject | PhET | cs_CZ |
dc.subject | pracovní list | cs_CZ |
dc.subject | výuka chemie | cs_CZ |
dc.subject | interaktivní simulace | cs_CZ |
dc.subject | zákony plynů | cs_CZ |
dc.title | Interaktivní simulace PhET: Plyny úvod | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-06-20 | |
dc.description.department | Katedra učitelství a didaktiky chemie | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Chemistry Education | en_US |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.identifier.repId | 278192 | |
dc.title.translated | PhET Interactive Simulation: Gases Intro | en_US |
dc.contributor.referee | Šmejkal, Petr | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Chemistry for Teacher Education - Physics for Teacher Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Chemie se zaměřením na vzdělávání - Fyzika se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Chemie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Chemistry for Teacher Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of Chemistry Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Chemie se zaměřením na vzdělávání - Fyzika se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Chemistry for Teacher Education - Physics for Teacher Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Chemie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Chemistry for Teacher Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | 1 ABSTRAKT Tato bakalářská práce se zabývá projektem PhET, především interaktivními simulacemi a doplňujícími materiály zaměřenými na simulaci o chování plynů, které poskytuje webová stránka https://phet.colorado.edu/, a zároveň studiem zdrojů, které zkoumaly efektivitu výuky se simulacemi u žáků a studentů základních, středních a vysokých škol. Tyto zdroje potvrzují pozitivní vliv interaktivních simulací na učení žáků a studentů jak pro PhET simulace, tak i pro simulace z jiných zdrojů. Zároveň ale zdůrazňují potřebu doplňovat výuku se simulacemi o doprovodné materiály například formou pracovních listů, aby výuka byla co nejkvalitnější. Pracovní listy k PhET simulacím přidávají registrovaní uživatelé v různých jazycích, v češtině však dostupné nejsou. Proto je cílem této práce přeložit pracovní listy k simulaci Plyny úvod, která vizualizuje pro žáky složité téma pohybující se na hranici mezi chemií a fyzikou. Dalším cílem je vybrané pracovní listy popsat a zhodnotit na základě kritérií vyplývajících z rešerše studií a PhET kritérií pro tvorbu pracovních listů, aby si učitelé mohli snáze vybrat vyhovující pracovní list. Jelikož kromě PhET jsou volně dostupné i jiné interaktivní simulace, bylo posledním cílem vyhledat další dostupné simulace ke zvolenému tématu chování plynů a zhodnotit je. Celkem bylo do... | cs_CZ |
uk.abstract.en | 1 ABSTRACT This bachelor thesis studies the PhET project, particularly the interactive simulations and supplementary materials, focused on gas laws provided by the website https://phet.colorado.edu/, as well as resources that have investigated the effectiveness of teaching primary, secondary and university students with simulations. These resources confirm the positive impact of interactive simulations on student learning from both PhET simulations and simulations from other sources. At the same time, they stress the need to supplement teaching with simulations with accompanying materials, for example in the form of worksheets. Worksheets for PhET simulations are uploaded to the website by registered users in different languages, but are not available in Czech. Therefore, the aim of this thesis is to translate the worksheets for the simulation Gases Intro, which visualizes a difficult interdisciplinary topic between chemistry and physics. Another aim is to describe and evaluate the selected worksheets based on criteria derived from a search of studies and PhET criteria for worksheets, so that teachers can more easily select a suitable worksheet. As there are other freely available interactive simulations besides PhET, the final objective was to search for simulations on the chosen topic of gas behaviour and... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |