Zobrazit minimální záznam

PhET Interactive Simulation: Gases Intro
dc.contributor.advisorStratilová Urválková, Eva
dc.creatorKrálíková, Terezie
dc.date.accessioned2025-07-11T09:14:12Z
dc.date.available2025-07-11T09:14:12Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/200813
dc.description.abstract1 ABSTRAKT Tato bakalářská práce se zabývá projektem PhET, především interaktivními simulacemi a doplňujícími materiály zaměřenými na simulaci o chování plynů, které poskytuje webová stránka https://phet.colorado.edu/, a zároveň studiem zdrojů, které zkoumaly efektivitu výuky se simulacemi u žáků a studentů základních, středních a vysokých škol. Tyto zdroje potvrzují pozitivní vliv interaktivních simulací na učení žáků a studentů jak pro PhET simulace, tak i pro simulace z jiných zdrojů. Zároveň ale zdůrazňují potřebu doplňovat výuku se simulacemi o doprovodné materiály například formou pracovních listů, aby výuka byla co nejkvalitnější. Pracovní listy k PhET simulacím přidávají registrovaní uživatelé v různých jazycích, v češtině však dostupné nejsou. Proto je cílem této práce přeložit pracovní listy k simulaci Plyny úvod, která vizualizuje pro žáky složité téma pohybující se na hranici mezi chemií a fyzikou. Dalším cílem je vybrané pracovní listy popsat a zhodnotit na základě kritérií vyplývajících z rešerše studií a PhET kritérií pro tvorbu pracovních listů, aby si učitelé mohli snáze vybrat vyhovující pracovní list. Jelikož kromě PhET jsou volně dostupné i jiné interaktivní simulace, bylo posledním cílem vyhledat další dostupné simulace ke zvolenému tématu chování plynů a zhodnotit je. Celkem bylo do...cs_CZ
dc.description.abstract1 ABSTRACT This bachelor thesis studies the PhET project, particularly the interactive simulations and supplementary materials, focused on gas laws provided by the website https://phet.colorado.edu/, as well as resources that have investigated the effectiveness of teaching primary, secondary and university students with simulations. These resources confirm the positive impact of interactive simulations on student learning from both PhET simulations and simulations from other sources. At the same time, they stress the need to supplement teaching with simulations with accompanying materials, for example in the form of worksheets. Worksheets for PhET simulations are uploaded to the website by registered users in different languages, but are not available in Czech. Therefore, the aim of this thesis is to translate the worksheets for the simulation Gases Intro, which visualizes a difficult interdisciplinary topic between chemistry and physics. Another aim is to describe and evaluate the selected worksheets based on criteria derived from a search of studies and PhET criteria for worksheets, so that teachers can more easily select a suitable worksheet. As there are other freely available interactive simulations besides PhET, the final objective was to search for simulations on the chosen topic of gas behaviour and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectPhETen_US
dc.subjectworksheeten_US
dc.subjectchemistry educationen_US
dc.subjectinteractive simulationsen_US
dc.subjectgas lawsen_US
dc.subjectPhETcs_CZ
dc.subjectpracovní listcs_CZ
dc.subjectvýuka chemiecs_CZ
dc.subjectinteraktivní simulacecs_CZ
dc.subjectzákony plynůcs_CZ
dc.titleInteraktivní simulace PhET: Plyny úvodcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-06-20
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Chemistry Educationen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId278192
dc.title.translatedPhET Interactive Simulation: Gases Introen_US
dc.contributor.refereeŠmejkal, Petr
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineChemistry for Teacher Education - Physics for Teacher Educationen_US
thesis.degree.disciplineChemie se zaměřením na vzdělávání - Fyzika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programChemie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programChemistry for Teacher Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Chemistry Educationen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csChemie se zaměřením na vzdělávání - Fyzika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enChemistry for Teacher Education - Physics for Teacher Educationen_US
uk.degree-program.csChemie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enChemistry for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs1 ABSTRAKT Tato bakalářská práce se zabývá projektem PhET, především interaktivními simulacemi a doplňujícími materiály zaměřenými na simulaci o chování plynů, které poskytuje webová stránka https://phet.colorado.edu/, a zároveň studiem zdrojů, které zkoumaly efektivitu výuky se simulacemi u žáků a studentů základních, středních a vysokých škol. Tyto zdroje potvrzují pozitivní vliv interaktivních simulací na učení žáků a studentů jak pro PhET simulace, tak i pro simulace z jiných zdrojů. Zároveň ale zdůrazňují potřebu doplňovat výuku se simulacemi o doprovodné materiály například formou pracovních listů, aby výuka byla co nejkvalitnější. Pracovní listy k PhET simulacím přidávají registrovaní uživatelé v různých jazycích, v češtině však dostupné nejsou. Proto je cílem této práce přeložit pracovní listy k simulaci Plyny úvod, která vizualizuje pro žáky složité téma pohybující se na hranici mezi chemií a fyzikou. Dalším cílem je vybrané pracovní listy popsat a zhodnotit na základě kritérií vyplývajících z rešerše studií a PhET kritérií pro tvorbu pracovních listů, aby si učitelé mohli snáze vybrat vyhovující pracovní list. Jelikož kromě PhET jsou volně dostupné i jiné interaktivní simulace, bylo posledním cílem vyhledat další dostupné simulace ke zvolenému tématu chování plynů a zhodnotit je. Celkem bylo do...cs_CZ
uk.abstract.en1 ABSTRACT This bachelor thesis studies the PhET project, particularly the interactive simulations and supplementary materials, focused on gas laws provided by the website https://phet.colorado.edu/, as well as resources that have investigated the effectiveness of teaching primary, secondary and university students with simulations. These resources confirm the positive impact of interactive simulations on student learning from both PhET simulations and simulations from other sources. At the same time, they stress the need to supplement teaching with simulations with accompanying materials, for example in the form of worksheets. Worksheets for PhET simulations are uploaded to the website by registered users in different languages, but are not available in Czech. Therefore, the aim of this thesis is to translate the worksheets for the simulation Gases Intro, which visualizes a difficult interdisciplinary topic between chemistry and physics. Another aim is to describe and evaluate the selected worksheets based on criteria derived from a search of studies and PhET criteria for worksheets, so that teachers can more easily select a suitable worksheet. As there are other freely available interactive simulations besides PhET, the final objective was to search for simulations on the chosen topic of gas behaviour and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV