Zobrazit minimální záznam

Development of Diagnostic and Intervention Competence in the Prepatory Education of Future Kindergarten Teachers
dc.contributor.advisorKoťátková, Soňa
dc.creatorBohunická Kadlecová, Veronika
dc.date.accessioned2025-07-08T09:06:40Z
dc.date.available2025-07-08T09:06:40Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/200151
dc.description.abstractThe dissertation dealt with the competences of students in the field of Pre-school and out- of-school pedagogy at secondary schools of education and students of the Bachelor's programme Teaching for kindergartens at faculties of education in pedagogical diagnosis and pedagogical intervention. In order to obtain more information about the influence of prepatory education on the development of competences in this area, a research with a qualitative strategy was conducted, in which the knowledge and skills of pupils and students in pedagogical diagnosis and intervention, their subjective evaluation of the contribution of studies in the development of these competences and the view of secondary and university teachers on this issue were investigated using an open-ended questionnaire and an interview. The research revealed a need to strengthen the development of competencies in pedagogical diagnosis and intervention in both research samples, but significantly in secondary school students. At the theoretical level, especially with regard to deepening the understanding of basic concepts (intervention in pedagogical diagnosis, individualization of education, etc.) and the meaning of pedagogical diagnosis in preschool education. On a practical level, it would be useful to support pupils and students by...en_US
dc.description.abstractDisertační práce se zabývala kompetencemi žáků oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika na středních pedagogických školách a studentů bakalářského programu Učitelství pro mateřské školy na pedagogických fakultách v pedagogické diagnostice a pedagogické intervenci. S cílem získat bližší informace o vlivu přípravného vzdělávání na rozvoj kompetencí v této oblasti byl realizován výzkum s kvalitativní strategií, v němž byly za použití otevřeného dotazníku a rozhovoru zjišťovány znalosti a dovednosti žáků a studentů v pedagogické diagnostice a intervenci, jejich subjektivní hodnocení přínosu studia v rozvoji těchto kompetencí a pohled středoškolských a vysokoškolských pedagogů na tuto problematiku. Z výzkumu vyplynula potřeba posílit rozvoj kompetencí v pedagogické diagnostice a pedagogické intervenci u obou výzkumných vzorků, významně však u středoškolských žáků. V teoretické rovině zejména s ohledem na prohloubení porozumění základním pojmům (intervence v pedagogické diagnostice, individualizace vzdělávání aj.) a smyslu pedagogické diagnostiky v předškolním vzdělávání. V praktické rovině by bylo vhodné žáky a studenty podpořit navýšením příležitostí pozorovat pedagogickou diagnosticko-intervenční práci kvalitních provázejících učitelů v mateřských školách a vyzkoušet si v průběhu pedagogických praxí...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpedagogical diagnostics and pedagogical interventionen_US
dc.subjectdiagnostic and intervention competenceen_US
dc.subjectkindergarten teacheren_US
dc.subjectpreparatory educationen_US
dc.subjectprofessional competenceen_US
dc.subjectsecondary school of education (undergraduate training)en_US
dc.subjectfaculty of educationen_US
dc.subjectpedagogická diagnostika a pedagogická intervencecs_CZ
dc.subjectdiagnostická a intervenční kompetencecs_CZ
dc.subjectučitel mateřské školycs_CZ
dc.subjectpřípravné vzdělávánícs_CZ
dc.subjectprofesní kompetencecs_CZ
dc.subjectstřední pedagogická školacs_CZ
dc.subjectpedagogická fakultacs_CZ
dc.titleRozvoj diagnostické a intervenční kompetence v přípravném vzdělávání budoucích učitelů mateřských škol.cs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-06-17
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId216407
dc.title.translatedDevelopment of Diagnostic and Intervention Competence in the Prepatory Education of Future Kindergarten Teachersen_US
dc.contributor.refereeBurkovičová, Radmila
dc.contributor.refereePodpera, Milan
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csDisertační práce se zabývala kompetencemi žáků oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika na středních pedagogických školách a studentů bakalářského programu Učitelství pro mateřské školy na pedagogických fakultách v pedagogické diagnostice a pedagogické intervenci. S cílem získat bližší informace o vlivu přípravného vzdělávání na rozvoj kompetencí v této oblasti byl realizován výzkum s kvalitativní strategií, v němž byly za použití otevřeného dotazníku a rozhovoru zjišťovány znalosti a dovednosti žáků a studentů v pedagogické diagnostice a intervenci, jejich subjektivní hodnocení přínosu studia v rozvoji těchto kompetencí a pohled středoškolských a vysokoškolských pedagogů na tuto problematiku. Z výzkumu vyplynula potřeba posílit rozvoj kompetencí v pedagogické diagnostice a pedagogické intervenci u obou výzkumných vzorků, významně však u středoškolských žáků. V teoretické rovině zejména s ohledem na prohloubení porozumění základním pojmům (intervence v pedagogické diagnostice, individualizace vzdělávání aj.) a smyslu pedagogické diagnostiky v předškolním vzdělávání. V praktické rovině by bylo vhodné žáky a studenty podpořit navýšením příležitostí pozorovat pedagogickou diagnosticko-intervenční práci kvalitních provázejících učitelů v mateřských školách a vyzkoušet si v průběhu pedagogických praxí...cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation dealt with the competences of students in the field of Pre-school and out- of-school pedagogy at secondary schools of education and students of the Bachelor's programme Teaching for kindergartens at faculties of education in pedagogical diagnosis and pedagogical intervention. In order to obtain more information about the influence of prepatory education on the development of competences in this area, a research with a qualitative strategy was conducted, in which the knowledge and skills of pupils and students in pedagogical diagnosis and intervention, their subjective evaluation of the contribution of studies in the development of these competences and the view of secondary and university teachers on this issue were investigated using an open-ended questionnaire and an interview. The research revealed a need to strengthen the development of competencies in pedagogical diagnosis and intervention in both research samples, but significantly in secondary school students. At the theoretical level, especially with regard to deepening the understanding of basic concepts (intervention in pedagogical diagnosis, individualization of education, etc.) and the meaning of pedagogical diagnosis in preschool education. On a practical level, it would be useful to support pupils and students by...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV